Vid Cards Shootout

Reactor Critical ha pubblicato un articolo molto approfondito e interessante, che funge da comparazione tra le schede Radeon 32/64Mb, GeForce2 Ultra 64Mb, GeForce 2 32/64Mb, VooDoo5 5500 64MB. Sono stati prese in considerazione numerose features, analizzate tecnicamente, e comparate nell'implementazione tra le varie schede, sia per quanto riguarda Qualità d'immagine che prestazioni velocistiche. Vi consiglio di non perdervi questo articolo, perlomeno a tutti gli appassionati di chip grafici/schede video, che trovate a questo indirizzo
Experiments show that the optimum value of LOD bias for Quake3 is -0.5. While using antialiasing or anisotropic filtering it is possible to employ lower values of LOD biasing, but I will dwell on this later in the text.
The example of the Unreal is very revealing. In Glide this game uses the LOD bias equal to -0.5 in relation to Direct3D level. Due to this, the 3dfx cards can boast more detailed textures than those offered by competitors. The forcing of the LOD biasing enables GeForce2 in Direct3D to increase the texture detail up to the Glide level and even higher. Given below are the fragments of the Unreal in Glide, in Direct3D with and without LOD biasing.
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