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Old 01-03-2018, 15:34   #1
ulukaii
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[Thread Aspettando\Ufficiale] Ghost of a Tale



Developer: SeithCG
Data Uscita: 13 marzo 2018
Piattaforme: GOG, Steam (in seguito su PS4 e XOne)
Engine: Unity Engine 5
Genere: Action-Adventure / Stealth / RPG / Fantasy
Lingue (sottotitoli): italiano, inglese, francese, tedesco, spagnolo, russo e cinese


Introduzione
Ghost of a Tale è un action-adventure con elementi RPG e stealth che ci immerge in un medioevo fantasy popolato da animali. La mente dietro al titolo è quella di Lionel "Seith" Gallat, animatore veterano di DreamWorks e Universal Studios che con la collaborazione di un piccolo gruppo di 4 amici ha dato il via al progetto circa 6 anni fa. Dopo una campagna di raccolta fondi su Indiegogo, nell'aprile del 2013, dove raccolse €48,700 (su un goal di €45,000), lo sviluppo è proseguito fino ad approdare con successo su Steam in early-access, nell'estate del 2016 (in seguito su GOG e Xbox One store), con una piccola demo giocabile delle fasi iniziali dell'avventura, composta da alcune quest che mostrano le dinamiche alla base del gameplay e del lore.
La release definitiva è fissata per marzo 2018 su PC, piattaforma su cui il titolo è stato pensato, ma uscirà in seguito anche su console (PS4/XOne) nel corso del 2018 e, in base alle vendite, non si esclude un possibile porting per Nintendo Switch (ma in tal caso demanderanno lo sviluppo ad uno studio esterno).



Trama e Catatteristiche
Il protagonista di Ghost of a Tale è Tilo, un topolino che intraprende una coraggiosa avventura per liberare Marna, la sua amata, dalle grinfie dei ratti. Tilo non è un combattente, ma un menestrello, quindi dovrà ricorrere a tutta la sua astuzia, e spesso all'inganno, per affrontare i nemici e i pericoli lungo il suo cammino. Il cuore di Ghost of a Tale è l'infiltrazione, visto che il protagonista è praticamente inerme nei confronti dei suoi nemici, sebbene disponga di alcuni oggetti per poterli distrarre (o, in alcuni, casi mettere ko), ma sono i travestimenti giocano un ruolo chiave per la progressione dell'avventura. Il travestimento giusto permette di rapportarsi in modo differente con gli NPC, avere la loro fiducia e, persino, trasformare i nemici in alleati.
L'esplorazione dei segreti di Dwindling Heights Keep porterà Tilo a districarsi tra una 60na di missioni (tra attività secondarie e principali), con una durata complessiva che oscilla tra le 8-15 ore di gioco. Seith ha preso molta ispirazione da classici d'animazione quali Brisby e il segreto di NIMH (tratto dal racconto Mrs. Frisby and the Rats of NIMH di Robert C. O'Brien), Dark Crystal e Robin Hood della Disney, ma anche dalla serie letteraria Redwall di Brian Jacque.


Video
Ghost of a Tale - Game Preview Initial Launch
Gamescom 2014 Trailer
Release Trailer


Articoli, Anteprime e Interviste
IGN Preview


Links
Sito Ufficiale: http://www.ghostofatale.com/
Pagina Twitter: http://twitter.com/@seithcg
Pagina Facebook: https://www.facebook.com/Ghost-of-a-...2497585445083/
Pagina PC Gaming Wiki: https://pcgamingwiki.com/wiki/Ghost_of_a_Tale



Spero che questo thread vi sia piaciuto e vi abbia fatto interessare a questo titolo.
Personalmente cercherò di tenere aggiornato questo thread per quanto possibile.
Se volete segnalarmi materiale da aggiungere o inesattezze non esitate contattarmi.




AVVISI agli Utenti
1) Se volete parlare della trama del gioco DOVETE, obbligatoriamente, usare il tasto SPOILER
2) È VIETATO parlare di pirateria informatica o fare riferimenti ad essa.



Il contenuto di questo post è rilasciato con licenza Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5

Ultima modifica di ulukaii : 18-03-2018 alle 12:13. Motivo: Aggiunto materiale
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Old 01-03-2018, 15:35   #2
ulukaii
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Sezione Tecnica

Salvataggi
Quote:
%USERPROFILE%\Documents\My Games\Ghost of a Tale\

Ultima modifica di ulukaii : 13-03-2018 alle 09:54. Motivo: Aggiunto materiale
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Old 01-03-2018, 15:36   #3
Darius_84
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Lo ho in wlist dal suo primo approdo su steam in EA.
Pensavo fosse già uscita la release ufficiale a dire il vero, a quanto pare sbagliavo.

Seguo
__________________
MyPC: Ryzen 9 3900X - Gigabyte X570 Aorus Xtreme - 2x16Gb DDR4 G-Skill TridentZ Neo 3600cl16 - Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus - Corsair RM1000i - Gigabyte Aorus NVME Gen4 1tb+Crucial MX300 525Gb+WD Blu 1Tb+WD Blu 4Tb - Thermaltake Level10 GT Snow Edition - Acer Predator XL270HU
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Old 01-03-2018, 15:40   #4
ulukaii
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News

L'uscita della versione definitiva del prossimo 13 marzo coinciderà con l'aumento di prezzo dagli attuali €19.99 a €24.99.

PS: il titolo è comunque ancora acquistabile sul sito ufficiale (widget HB) a €17.99 tenendo a mente che il minimo storico finora raggiunto è stato di €14.99 (su Humble Store) e 15.99 Steam/GOG.
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Old 14-03-2018, 12:32   #5
ulukaii
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Patch

Patch 6.30 changelog
Patch 6.31 changelog
Patch 6.32 changelog
Patch 6.33 changelog
Patch 6.34 changelog
Patch 6.35 changelog
Patch 6.36 changelog
Patch 6.37 changelog
Patch 6.39 changelog:
Quote:
Fixed:
- Textures resolution is reset to "Normal" after quitting and relaunching the game.
- Occasional crashes when saving with screen resolutions higher than HD (ie. 4K).
- Quest events issue when reloading the autosave just after Ravik's arrival.
- Brisances exploding in the final battle don't respawn after reloading a save.

Ultima modifica di ulukaii : 19-03-2018 alle 17:29. Motivo: Rilasciata nuova patch
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Old 19-03-2018, 17:32   #6
ulukaii
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Sono stati segnalati casi in cui Tilo rimane bloccato nascondendosi nel primo cassone (proprio a inizio partita). Si tratta di un problema con alcuni AV (falso positivo sul exe del gioco), come spiegato qui:
Quote:
we have heard of cases where Tilo cannot get out of the first chest after hiding in it (you can see the red paw icon in the lower right corner of the screen).

This is a clear indication that your antivirus (usually BitDefender) is forbidding the game to create save files. If this happens then please add Ghost of a Tale to the list of allowed applications.
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Old 24-03-2018, 19:14   #7
ulukaii
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6.5: Big release update
Quote:
This is by far the biggest patch update (6.5) since the release of the game last week. It takes care of the vast majority of the remaining bugs. I won’t hide that it’s been a very intense period, with a lot of work and very little sleep.

In case some of you are wondering why those bugs were there to start with, the answer is simple (besides the fact that Ghost of a Tale is quite complex under the hood): a dozen persons testing the game on and off over a period of 2 months is simply no match for having thousands of people all starting to play at the same time. That being said, it's my fault of course.

When I realized what was happening it was obviously too late to say “whoops, sorry I’ll put it back in the fridge for moment”. The fact that most sounds didn’t play in the second half of the game furthermore gave the impression that it wasn’t finished. And that sucked.

Of course, 95% of the people who play Ghost of a Tale love it and that feels great. But I’m painfully aware that early adopters (including reviewers to this day) played with builds that were just not at the technical level they should have been. Which was particularly frustrating after an excellent run in early access.

Today, exactly 11 days after release, the game is what it should have been right from the start. So let this serve as an apology to the players who felt the game was not up to their technical standards when it launched, and an invitation to those who've been waiting to come and visit the world of Ghost of a Tale!

I can say at 95% that you won’t regret it.

Fixed:
- No ambient sounds playing in the catacombs, harbor, great hall and shore.
- Abrupt transitions between ambient sounds.
- Elevators (courtyard, baskets, bells, etc…) don’t play their sounds.
- Ravik’s arrival sequence (on the bridge) doesn’t play any sounds.
- Sounds during dialogs are sometimes too loud.
- Spiders don’t play their sounds.
- No sounds when climbing ladders.
- Several reverb zones are not kicking in.
- Gallworms don’t play their sounds.
- Pressure plates don’t play their sound.
- Pinecones don’t play their sounds (collapsing worm holes, etc…).
- All ambient sounds are turned off after quitting and relaunching the game.
- The rebel mice remain visible although the skiff has left the harbor.
- An invisible wall keeps Tilo from crossing the already-opened metal gate in the harbor near the crab’s pen (coming from the elevator).
- The commander is sometimes not visible in his office.
- It is possible to sleep in the commander’s bed.
- Rolo at the forge is not hammering and talks about weird unrelated stuff.
- The camera is too close to Tilo after reloading a save.
- Cases where reloading an autosave results in the camera remaining locked on the spot.
- Cases of invisible Ravik on the bridge.
- The Gusto & Fatale’s achievement is not triggered.
- The Lore Master achievement is not getting unlocked.
- The wrong map is shown after getting to the shore via the cave.
- Some map markers for items on the maps are wrong.
- The well key can sometimes get stuck in an unreachable place.
- The HUD is not properly restored after leaving photo mode.
- The guards in the harbor can chase Tilo beyond the harbor (and disappear).
- Some French characters are not properly displayed in the books UI.
- The grid ladder in the jail tower can sometimes get stuck (after reloading multiple times).
- Problems when reloading a save while the end sequence is still playing.
- Some trees on the shore are missing their colliders.
- Rare cases where Silas is awake instead of sleeping.
- Some missing colliders in the catacombs walls.
- Tilo can sprint and sneak while wearing the armor when launching the game and loading a save with the armor upgrade skill.
- Ambient music abruptly kicks in instead of fading in.
- Guards’ knocked out timer UI remains on screen after leaving the area of the guards.
- Shutters don’t play their sounds when Tilo opens them.

Changed:
- Added an option to hide the build number (in the lower right corner).

Fixed (SPOILERS):
Spoiler:
- Getting Duinlan’s gilded armor: equipping it and then reloading a prior save left the items floating in space.
- Duinlan's sounds are missing.
- Skeletal rats on the shore don’t play their sounds.
- Final battle: Some skeletal rats walk on the spot.
- Final battle: Rolo sometimes runs on the spot.
- Final battle: If a brisance keg explodes in Tilo’s hands the brisance durability bar is visible after a reload.
- Final battle: your allies don’t play their sounds.
- Final battle: Tilo can get agro from unseen skeletal rats after the battle is won.
- Final battle: The green flame in the shore chest plays no sound.
- Final battle: The music is not playing.
- Final battle: All the skeletal rats attack your allies, leaving Tilo unbothered.
- Final battle: Rolo does not start at the right place after reloading a save.
- Final battle: Your allies remain in a fighting stance after the battle is over.
- The shore chest’s durability bar is visible after reloading a save.
- The skeletal rats are already resurrected (standing idle) after reloading a save where they should not yet be.
- Duinlan’s chest floats in the air after leaving the great hall and coming back.
- Tilo remains in “scared” stance after playing the final battle and reloading a previous save.

Although it should be fixed now, if you ever meet a framerate drop in the catacombs (just after talking to the squad leader) please call the game’s main menu, wait for 3 or 4 seconds and exit the main menu. That should fix it.

Regarding Chinese support: I’m still looking for a way to implement proper support for the font (character ranges are proving tricky). But it will happen eventually!

As always, thank you for your patience!
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Old 30-03-2018, 19:52   #8
ulukaii
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Patch

Patch Release 6.51
Quote:
Fixed:
- Last remaining case of invisible wall in the harbour.
- Rare case of the camera looking to the side of Tilo after reloading an autosave.
- Specific case where the camera is not at the right spot during the end sequence (happens only when playing with mouse/keyboard).
- Possible exploit with brisance right after the chest on the shore is open.
- Some cases where bees' nests can't be looted.
- Some cases where the HUD does not reappear after Tilo dies.
- Couple of sounds not playing (i.e. whistling in "Stop That Racket" quest, distillery elevator, skapp beetles at night).
- Couple of minor UI fixes (i.e. new item asterisk remains visible in inventory UI).
- One of the grain bags in the jail cannot be picked up.

Changed:
- The "Stack" skill now also works with candles taken from a container.
- Butterflies don't appear at night anymore.
- Some language-specific localization tweaks have been made to clarify a couple of points.
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Old 05-04-2018, 19:21   #9
ulukaii
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News

Patch Release 6.55
Quote:
Hello all! Here's patch update 6.55, which brings a few bug fixes (including for ultrawide resolutions) as well as full Chinese localization!

Fixed:
- UI: Show Build number preference is not properly recalled.
- UI: It is possible to call the inventory while the options menu is displayed.
- UI: Rare cases where a speech icon stays on screen even if the NPC is not visible anymore.
- Misc: Leeches detection counts as "detected by guards".
- Misc: One bag of grain is not pickable in the room next to the garden.
- Misc: There's a kill trigger on a step in a very specific location in the Great Hall.

Changed:
- Lighting: The torches' shadows "wobbling" movement is now less extreme.
- Misc: The camera black mask effects (when hiding) now work with ultrawide resolutions.
- Chinese is now officially supported (sorry it took so long)!

There's also a few collider (stairs) issues, light-leaking cases, and plenty of visual "holes" in the sets geometry which have been taken care of (thanks to your guys' help with pinpointing those!). Finally there were some specific cases where Tilo would freeze when picking up mushrooms which should now be resolved.

Enjoy!
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Old 16-04-2018, 09:52   #10
ulukaii
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Patch

Patch Release 6.60
Quote:
Fixed:
- UI: Black screen remains after the end credits are finished rolling (when using gamepad).
- Misc: Possible framerate drop when entering the catacombs for the first time.
- Misc: The faraway surface of the lake can sometimes disappear when Tilo's in a precise location near the far tower.
- Misc: The sequence of knocking down a key to the floor + saving + dying + reloading can lead to said key not being pickable anymore.
- Misc: Specific exploit allowing Tilo to sprint and sneak while wearing the armor (sorry speedrunners!).

Changed:
- Memory requirement for the game has been lowered by almost 600Mb.
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Old 16-04-2018, 14:48   #11
F5F9
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Messaggi: 10568
si sa niente di un successivo capitolo?
ho finito da pochi giorni questa sorprendente meraviglia e spero di non dover aspettare, do per scontato che la saga continui visto che mi pare che il gioco abbia avuto il meritato successo
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Old 16-04-2018, 16:07   #12
ulukaii
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L'intenzione è quella di portare avanti le avventure di Tilo, ma per il momento è troppo presto per parlare del sequel. Attualmente, oltre al supporto per la versione PC, sta lavorando alla release su console (XOne/PS4) che è prevista per quest'anno, in base a come andrà, c'è la possibilità che possa uscire anche su Switch (ma in tal caso sarà un team esterno ad occuparsi del porting).

Quindi vedremo.
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Old 16-04-2018, 16:17   #13
Darkless
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Città: Cremona
Messaggi: 27246
Fra l'altro lui non è praticamente da solo a lavorarci ?
__________________
The CRPG BOOK PROJECT L'enciclopedia dei giochi di ruolo https://crpgbook.wordpress.com/
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Old 16-04-2018, 16:21   #14
F5F9
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Iscritto dal: Jun 2006
Messaggi: 10568
OK, grazie
piccolo gioco meraviglioso che somiglia tutti ma anche a nessuno, fare qualcosa di inedito nel 2018 è un miracolo
e lo è anche inventare un protagonista così adorabile evitando la melensaggine
sono contento di averlo preso a prezzo pieno
F5F9 è offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso
Old 16-04-2018, 16:22   #15
ulukaii
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Messaggi: 19498
Quote:
Originariamente inviato da Darkless Guarda i messaggi
Fra l'altro lui non è praticamente da solo a lavorarci ?
Diciamo di sì, ci sono degli amici con cui collabora e che lo hanno aiutato durante determinate fasi di sviluppo. Nel momento maggiore mi sembra avesse indicato che fossero in 12 persone, ma la maggior parte si occupava del testing per far saltar fuori le magagne.
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Old 16-04-2018, 19:25   #16
_Tommaso_
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Iscritto dal: Dec 2011
Messaggi: 139
Quote:
Originariamente inviato da F5F9 Guarda i messaggi
OK, grazie
piccolo gioco meraviglioso che somiglia tutti ma anche a nessuno, fare qualcosa di inedito nel 2018 è un miracolo
e lo è anche inventare un protagonista così adorabile evitando la melensaggine
sono contento di averlo preso a prezzo pieno

Sottolineo e confermo tutto quanto scritto. L'ho apprezzato moltissimo, anche se non sono affatto amante di fetching quest, di cui è praticamente pieno.
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Old 16-04-2018, 20:04   #17
F5F9
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Quote:
Originariamente inviato da _Tommaso_ Guarda i messaggi
Sottolineo e confermo tutto quanto scritto. L'ho apprezzato moltissimo, anche se non sono affatto amante di fetching quest, di cui è praticamente pieno.
più che altro è pieno di hidden objects, cosa che normalmente odio, infatti, dopo un po' di ore di backtraking, avevo addirittura pensato di abbandonalo
però, contemporaneamente, ho cominciato a capire che c'era una trama, magari non rivoluzionaria ma abbastanza consistente da essere seguita
e ben me ne incolse, da allora sono rimasto attaccato al monitor finché non l'ho sviscerato (abbastanza) profondamente
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Old 17-06-2018, 19:04   #18
ulukaii
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Patch

Patch Release 7.05
Quote:
Hello everyone! This is a patch release (v7.05) which fixes a couple of bugs and improves performance on the shore. You can now start a new game and change the language on the fly (without having to close and restart the app).

Textures have also been improved via better micro-detailing.

Basically after playing God of War I noticed they were using this technique very effectively (normal + albedo micro-textures), so I implemented it in the game.

Enjoy!

Fixed:
- Some UI dropdown menus don’t close (and reopen) properly.
- Some characters in German don’t show up.
- Some plates in the commissary float a little above the tables.
- Music volume is sometimes too loud after reloading a save.
- Rare issue with blowing up a brisance after it’s been hooked up.
- Some sectioning issues when climbing on the rampart’s crenelations.
- The sleeping rats’ colliders (in the barracks) are not active.
- The collider for the lid of the shore chest is missing.
- White (untextured) walls in catacombs corridor near the Great Hall.
- Bees nests erroneously appear as items in inventory.

Changed:
- Improved performance on the shore.
- Improved textures quality.
- You can now start a new game without having to close and reopen the app.
- Pressing the RB/LB in the Lore UI now loops categories.
- The new item marker “*” in the inventory now ignores consumables.
- You can now change the game’s language on the fly (without having to restart).
La patch pesa 768MB perché come indicato apporta un importante miglioramento nella resa delle textures (oltre ad una serie di fix) ecco uno Screen comparativo.
ulukaii è offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso
Old 17-06-2018, 19:19   #19
29Leonardo
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Quote:
Originariamente inviato da _Tommaso_ Guarda i messaggi
Sottolineo e confermo tutto quanto scritto. L'ho apprezzato moltissimo, anche se non sono affatto amante di fetching quest, di cui è praticamente pieno.
Quote:
Originariamente inviato da F5F9 Guarda i messaggi
più che altro è pieno di hidden objects, cosa che normalmente odio, infatti, dopo un po' di ore di backtraking, avevo addirittura pensato di abbandonalo
però, contemporaneamente, ho cominciato a capire che c'era una trama, magari non rivoluzionaria ma abbastanza consistente da essere seguita
e ben me ne incolse, da allora sono rimasto attaccato al monitor finché non l'ho sviscerato (abbastanza) profondamente
Perfetto depennato dalla wishlist
29Leonardo è offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso
Old 13-07-2018, 16:21   #20
ulukaii
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Patch

Patch Release 7.26 (1.7GB)
Quote:
Hello everyone! Here's a new patch release which brings us to version 7.26. It's mostly a maintenance patch, although behind the scenes we've upgraded the game's engine itself (from Unity 5.5 to 2017.4). As a consequence, performance and visual quality have gotten a boost.

Most notably the lighting quality has been greatly improved. The sun's light and shadows now progress smoothly throughout the duration of the day. If you remember before it was advancing abruptly and remained static for 10 seconds, then quickly advanced again and stopped, etc...

Enjoy!

Fixed:
- A couple of holes in the sets geometry.
- Some set sectioning issues on the shore.
- Tilo’s hood can sometimes go through the top of his head.

Changed:
- Major upgrade of the engine.
- Optimization pass in preparation of console release.
- Added a new visual option for bloom.
- Light and shadows from the sun now move smoothly throughout the day.
- Sunsets and sunrises as well as the game's overall shadows quality have been improved.
ulukaii è offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso
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