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Old 11-09-2013, 09:59   #10101
astro80
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peccato che in classic non ci gioca quasi nessuno...comunque rimane un gran gioco veramente.
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Old 11-09-2013, 10:18   #10102
Persio
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qualcuno che ancora ci gioca mi aggiunge su steam?

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grazie
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Old 11-09-2013, 12:01   #10103
Prezioso
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aggiunto

peccato che non c'è tanta gente, io vedo sempre sui 1000 players, mi piacciono solo i server da 64 per il caos da 'guerra' e quei 7/8 buoni o sono pieni o vuoti
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Old 11-09-2013, 13:11   #10104
beuna
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qualcuno che ancora ci gioca mi aggiunge su steam?

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In prima pagina c'è sia il link al gruppo steam, sia una lista giocatori coi i link ai loro profili steam.
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Old 16-09-2013, 18:36   #10105
Prezioso
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ragazzi vi ho aggiunto tutti, quelli in prima pagina, accettate

comunque è un po di tempo che il gioco dopo almeno un oretta mi crasha, all'uscita poi c'è la finestra per mandare il report a tripware, capitano anche a voi dei crash ultimamente?
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Old 16-09-2013, 22:22   #10106
io00
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comunque è un po di tempo che il gioco dopo almeno un oretta mi crasha, all'uscita poi c'è la finestra per mandare il report a tripware, capitano anche a voi dei crash ultimamente?
assolutamente no
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Old 17-09-2013, 10:15   #10107
piero_tasso
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comunque è un po di tempo che il gioco dopo almeno un oretta mi crasha, all'uscita poi c'è la finestra per mandare il report a tripware, capitano anche a voi dei crash ultimamente?
a meno che non ci siano novità (non gioco da un po) questo è tra i pochi giochi con cui non ho mai avuto problemi (ma varia da pc a pc, quindi non fa testo).

Comunque manda il report e nel caso prova a sentire il forum Tripwire
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Old 17-09-2013, 22:06   #10108
ThePonz
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What We Are Up To - Post Pax and Gearing Up for Patch Release

With PAX Prime 2013 now behind us, the teams at Tripwire and Anti Matter Games have been working to finish up the next patch for Red Orchestra 2 / Rising Storm. Recent changes to the Rising Storm Beta application reflect this, such as the removal of Skirmish from the Menu's (as it will not be released in this patch as we continue to work on the game mode) and others.

Betio gameplay has been locked down, and is having final refinements and optimizations worked on. This includes making sure everything has been set up properly and bugs are squashed away. So prepare to get your boots wet soon!

We've also recently made major refinements to the prone system, that will allow players to successfully prone in many more locations. But don't just take my word for it, grab the Rising Storm beta and try for yourselves! When players go to prone, where previously they would collide with the world, the game will now push or rotate them away from the object prevent them from hitting the ground.

We have also recently introduced changes to Classic mode in the beta. First and foremost player movement speed has been increased to the Realism base speed. We have also made changes to weapons handling with increased recoil on most weapons (smgs will see the biggest impact with more side to side recoil), increased sway and jitter, as well as a major change to going into iron sights.

When players go into iron sights (unlike RO 1 and RO 2) they will now be at full sway, which will settle down as they stay in iron sights. Based on beta player feedback we are also making two more changes that will shortly join the beta. The first will be increased sway when players change stances (such as going from crouched to standing). The second change is that now when players try to iron sight from sprinting, the game will put them into iron sights, at a slower speed and still keeping them from firing until they are fully up.

See you on the front!
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Old 18-09-2013, 20:17   #10109
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Old 18-09-2013, 22:03   #10110
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Old 19-09-2013, 18:20   #10111
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Segnalo che da oggi Verdun è acquistabile su Steam. Dai video che ho visto sembra un cod2 dei poveri, mi ispira e poi il prezzo è onesto (4 pack viene 9,25€ a testa), credo lo prenderò
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Old 19-09-2013, 18:53   #10112
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non sembra male. ma il 4 pack sono quattro chiavi giusto? eventualmente si può dividere la spesa?
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Old 19-09-2013, 19:15   #10113
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non sembra male. ma il 4 pack sono quattro chiavi giusto? eventualmente si può dividere la spesa?
4 pack = 4 chiavi (una copia ti si attiva in libreria, le altre 3 te le ritrovi nell'inventario steam e poi puoi darle a chi ti pare)
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Old 19-09-2013, 19:23   #10114
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non capisco il 4 pack posso capire per left 4 dead, payday, coop in 4 ma rs ....

comunque ragazzi quale mappe consigliate da mettere in workshop? per ora ho solo danzica
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Old 19-09-2013, 19:46   #10115
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Segnalo che da oggi Verdun è acquistabile su Steam. Dai video che ho visto sembra un cod2 dei poveri, mi ispira e poi il prezzo è onesto (4 pack viene 9,25€ a testa), credo lo prenderò
ok, sorvoliamo sulla grafica perchè penso che per questi titoli minori si debba premiare più lo sforzo che il risultato estetico essendo una specie di indie (sbaglio? o è una produzione di una casa già affermata?), però:
1)compare il segnale per ogni hit, spero si possa disabilitare
2) mi pare un po' troppo movimentato per essere WWI
3) non ha un qualcosa che ricorda gioventù ribelle? xD
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Old 19-09-2013, 20:08   #10116
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non capisco il 4 pack posso capire per left 4 dead, payday, coop in 4 ma rs ....

comunque ragazzi quale mappe consigliate da mettere in workshop? per ora ho solo danzica
Bravo, hai quasi capito quello che ho scritto.

Per quanto riguarda le mappe custom dipende dai server in cui giochi. In ogni caso se il server in cui sei dovesse avere una mappa custom in rotazione te la farebbe scaricare in automatico, quindi puoi pure fare a meno di preoccuparti.

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ok, sorvoliamo sulla grafica perchè penso che per questi titoli minori si debba premiare più lo sforzo che il risultato estetico essendo una specie di indie (sbaglio? o è una produzione di una casa già affermata?), però:
1)compare il segnale per ogni hit, spero si possa disabilitare
2) mi pare un po' troppo movimentato per essere WWI
3) non ha un qualcosa che ricorda gioventù ribelle? xD
E' un gioco fatto da 3 persone, inoltre come avevo già detto sembra la copia povera di cod 2 quindi:

1) si ha il segnale per ogni hit e il crosshair
2) non è un gioco lento alla Ro
3) come gioventù ribelle è fatto anch'esso con l'UE3
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Old 23-09-2013, 20:51   #10117
Darrosquall
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Classic is coming back to 40-1!
23 SEPTEMBER 2013 - [40-1] MORD
Great news for Classic mode fans!
Changes in Classic:

Changed Classic Mode weapons handling. Sway is significantly higher when you first go into ironsights, then ramps down shortly afterwards, then climbs back up a bit if you stay in iron sights (but not as high as when first going into iron sights)
Added a new recoil modifier for weapon handling. Many weapons have more recoil with Classic mode weapon handling now.
Many weapons have had their sway/jitter values tweaked for Classic weapons handling
Increased base run speed of players in Classic mode. It now matches the realism default run speed
In Classic Mode you can now use your iron sights key to stop sprinting and start a transition to ironsights. The transition to iron sights when coming out of sprint is now much longer than normal iron sights transitions however
Sway will reset when transitioning to/from crouched so you get more sway when you have just changed stances.
Fixed some Classic mode weapon handling properties not working online

40-1 server #2 will be switched to Classic as soon as a new update goes alive.
Prepare for "Classic Time"
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Old 23-09-2013, 21:08   #10118
Darrosquall
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http://forums.tripwireinteractive.co...ad.php?t=95378

This is the near final changelog for the upcoming RO2/RS patch.

Content

Multiplayer Campaign Mode made officially released and Pacific campaign added - Multiplayer Campaign Mode is an all new paradigm in multiplayer FPS games – more than just a game type, it ties the game types and individual matches together into a campaign that can last hours. This gives the multiplayer game more depth than ever before – individual matches now matter for the overall victory or loss in the MP campaign. Both sides battle it out to control territories on a large scale battle map, voting on which territories to attack, whether to attempt to take more territory, or to defend and try to grind down the enemies resources. We like to say it is like a “meta” game of Risk. MP Campaign was cut before the original launch of Red Orchestra 2 due to time constraints, but now returns with both a Stalingrad and Pacific theater campaign. You can find out more about MC here: http://wiki.tripwireinteractive.com/...layer_Campaign
All new level Betio. The tiny island of Betio was the scene of the heaviest fighting during the Battle of Tarawa in November 1943, the first major US amphibious offensive of the Pacific Theater. The map here recreates the push of the US 2nd Marine Division across the devastated island against their counterparts in the 6th Special Naval Landing Force (the Japanese 'Marines') as the US forces attempt to disable key tactical objectives such as naval guns and transmitter stations. The map favors desperate pitched defenses and assaults at all costs and features extensive use of destroyable objectives. So engineers get those satchel charges primed!
New Russian weapon - PPS-42 SMG. Born out of desperation during the siege of Leningrad, the PPS-42 provides the Russian's with a powerful, lightweight SMG option.
New Japanese weapon - Type 97 Sniper Rifle. More accurate, but less powerful than the existing Type 99 sniper rifle, this weapon gives the Japanese another way to reach out and touch their enemies.


Gameplay

Refined prone system - Players will now be able to successfully prone in many more locations
Crawling through tight spaces (e.g. trenches) is less restrictive
Japanese Type 38 rifle now gets additional ammo clips at level 3
Fixed being able to single fire a BAR with a burned-out barrel
Removed plus-one reloading for the PPSH 41
Dropping a primed grenade when killed can now award points for kills
Fixed issue where Aerial recon planes were spawning at the wrong location when team roles were reversed.
Refined Countdown game mode to prevent gameplay exploits where one team would suicide after capturing an objective to improve their chances of winning (* Special thanks to THOR's mod *)
Removed spawn protection when spawning on squad leader
Fixed being able to spawn on the other team’s MGer
Fixed M1917 firing too high
Disabled spawning on MGer when spawning on SL is disabled
Fixed spawn delay after accepting battlefield commission after a round has begun


Level Design

Took a pass through many maps to improve gameplay balance including the following maps: Apartments, Barracks, Commissars House, Mamayev Kurgan, Pavlov’s House, Red October Factory, Station, Spartanovka, Hanto, Peleliu, and Guadalcanal.

Apartments:

Changed allied reinforcements to 420 from 365
Changed axis reinforcements from 325 to 280
Allies respawn rate changed to 15 seconds from 25


Barracks:

Moved Allies last spawns to be more in line with the routes needed to defend the last objectives.
Reduced Allies respawn time by 5 seconds


Commissars House

Most objective capture times have been slightly increased
All objectives now lock after being captured


Mamayev Kurgan

Reduced Axis artillery amounts
Both team's respawn rate set to 20 seconds (Previously, Axis = 15 and Allies = 25)


Pavlov's House

Balanced artillery amounts for both teams
Decreased tank respawn rates
Added infantry/tank cover around Jan 9th Square
Added field locations for satchel charge pickups'
Both teams now only have 1 tank


Red October Factory

German spawns for the 1st objective now fall back after 3 minutes (similar to Kwajalien)
All objectives lock after being captured
All objectives capture times are slightly increased


Station

Decreased allies respawn time from 25 seconds to 20
Increased objective capture time gradually as the map progresses - final objective capture time has been doubled
1st objective now locks after being captured


Spartanovka

Added more aggressive spawn protection for attackers and defenders


Hanto

Reduced Axis reinforcements 550 to 450
Reduced map time 25min to 20min


Peleliu

Increased Allied respawn time 15sec to 20 sec
Reduced Allied reinforcements 420 to 350
Reduced Axis respawn time 25 sec to 20 sec


Guadalcanal

Reduced Axis reinforcements 610 to 510
Increased Allied reinforcements 530 to 550
Increased Axis respawn timer 15 sec to 20 sec
Decreased Allied spawn timer 25 sec to 20 sec


Classic Mode

Changed Classic Mode weapons handling. Sway is significantly higher when you first go into ironsights, then ramps down shortly afterwards, then climbs back up a bit if you stay in iron sights (but not as high as when first going into iron sights)
Added a new recoil modifier for weapon handling. Many weapons have more recoil with Classic mode weapon handling now.
Many weapons have had their sway/jitter values tweaked for Classic weapons handling
Increased base run speed of players in Classic mode. It now matches the realism default run speed
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Sway will reset when transitioning to/from crouched so you get more sway when you have just changed stances.
Fixed some Classic mode weapon handling properties not working online


User Interface

Fixed satchel objective icons not being reset in the next round
The unit select screen now remembers the previously selected weapon and weapon level
Added a cancel reload hint
Added “Enter” key input on spawn select screen
Increased scroll speed in role selection squad view
Fixed WebAdmin incorrectly stating that spawn on squad leader would un-rank your server
Game will now alternate between RS menu music and RO 2 menu music


Other

Eyefinity/nVidia Surround support in 3x1 Landscape and 5x1 Landscape (5x1 Portrait not currently supported). Menus and HUD correctly resize and relocate to the center monitor
Various additions to WebAdmin
Fixed a memory leak which was crashing/restarting servers
Fixed kill messages not displaying for demorecs
Fixed several game crashes and added additional logging for several others
Implement extensive functionality to support the vehicle mod team’s work on adding new vehicles to the game including base transport functionality, and transport vehicle spawning functionality
Added mutator hook for ROGameInfo::PreLogin

Best patch ever
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Old 23-09-2013, 21:31   #10119
ThePonz
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prepariamoci a riscaricare metà gioco
spero solo che con una patch così grossa non facciano troppi casini, ormai i twi li conosciamo bene..

ps: evviva il 40-1 classic!
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Non vedo l'ora di tornare a giocare in classic

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