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#1 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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Lunga Vita a Quake 2: continua lo sviluppo di Quake 2 Evolved
Una delle più belle notizione possibili per gli amanti dell'indimenticabile Quake2!
Benchè ci siano ottimi client grafici che "ammodernano" immensamente Quake 2 (Berserker@Q2 e Quake II XP sono fantastici, il secondo supporta pure le espansioni ufficiali di Rogue/Xatrix ![]() Ecco la notizia direttamente dal forum: http://www.quake2evolved.com/blurfor...?threadid=3950 OK, this was one of our hardest decisions in a long time, but we have abandoned OverDose and we're getting back to work on Q2E. In fact, we have something almost ready for release. Q2E 0.80 will incorporate many of the features present in the OverDose engine, that weren't present in Q2E 0.68. To name just a few: - GLSL shaders to replace the old, outdated ASM programs - Bloom, controllable via material scripts - Flare deforms - Portal skies - Decals on models - Vertex buffers, to reduce AGP/PCI-E traffic, specially for static geometry - Projected lights - Enhanced OverDose light editor - Many optimizations, enhancements, and fixes to the light front-end code, and also depth bounds testing optimizations - Many more optimizations in the renderer code - Sound shader system and enhanced 3D sound system - EAX reverb and occlusion effects using the OpenAL EFX extension - Integrated reverb editor - All other optimizations and fixes from OverDose that are compatible with the Quake 2 code (ie: faster map loading code, collision system optimizations, etc) Other stuff, like MD5 model support and scriptable FX and GUI systems, will hopefully follow soon. It's also quite tempting to go ahead and replace the map file format and add curved surfaces, models, terrain, foliage, etc... but that depends on how much we care about backwards compatibility. If we decide to break all kind of compatibility, I'll likely rewrite the networking code too. Q2E 0.80 is scheduled for release within the next few days. I intend to make it a beta release, fix any bugs encountered, and then make an official (non-beta) release. The old "ARB" rendering path is still there for people with older video cards (pre-GeForce FX and pre-Radeon 9500), which as you may remember, it lacks specular lighting. The newer "GLSL" rendering path requires an OpenGL 2.0 compatible video card and driver. Anyway, stay tuned... ![]() ![]() ![]() |
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#2 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2000
Città: La città più brutta della Toscana: Prato
Messaggi: 6704
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#3 |
Member
Iscritto dal: Jan 2007
Città: Everywhere
Messaggi: 285
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Grandissimo gioco, quanti ricordi... Tra lui, unreal e half life...ALTRI TEMPI
__________________
Ho venduto positivamente a: Teo_Teo |
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#4 |
Senior Member
Iscritto dal: Sep 2006
Città: Ho un appartamento su un tentacolo di Chtulu
Messaggi: 925
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il progetto Evolved è chiuso ora? Non trovo più il sito ufficile
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#5 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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#6 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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OK, il sito è tornato
![]() Ah, giusto per amor di cronaca: http://www.quake2evolved.com/sheppar...-evolved-3.zip ![]() |
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#7 | |
Senior Member
Iscritto dal: Jan 2008
Messaggi: 819
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#8 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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#9 |
Senior Member
Iscritto dal: Jan 2008
Messaggi: 819
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#10 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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#11 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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Nuova release
![]() http://www.teamblurgames.com/forums/...read.php?t=977 Ovviamente copiate in BaseQ2 i pak0,1,2 dell'originale Quake 2 ![]() Assolutamente fantastico Quake 2 col Per Pixel Lightning.....dopo faccio un video e lo posto qui ![]() |
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#12 | |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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Quote:
![]() http://www.filefront.com/14791415/Q2E.avi |
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#13 |
Senior Member
Iscritto dal: Aug 2002
Messaggi: 863
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Notiziona.. ho sempre adorato Quake2, ai tempi l'avrò rigiocato una decina di volte! Non so perchè m'era sfuggita, grande Lowenz che ci tieni sempre aggiornati!
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CASE:Cooler Master HAF-X-MOBO:Asrock Extreme4 Z77-CPU:Core I5 3570k@4.5-RAM:2*4GB Corsair vengeance black-VIDEO:Sapphire 7950Vapor-X 1200/1350 day-DATA:Crucial M4 128GB-PSU: Corsair TX650-CONTROL:Logitech G5 |
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#14 | |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
Messaggi: 13513
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Quote:
http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=1781999 Questo invece permette anche di giocare alle espansioni ma NON va con i ForceWare 191.xx ![]() |
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#15 | |
Senior Member
Iscritto dal: Nov 2004
Messaggi: 1702
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#16 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
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#17 |
Senior Member
Iscritto dal: Nov 2004
Messaggi: 1702
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Certo, ho la 0.23 da un bel pò installata, però non ricordo mai di controllare aggiornamenti.
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#18 |
Bannato
Iscritto dal: Aug 2001
Città: Berghem Haven
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