FSAA e risoluzioni

FSAA e risoluzioni

di pubblicata il , alle 08:56 nel canale Uncategorized
 
Full On 3D ha pubblicato una tabella nella quale viene mostrata la quantità di MB di memoria da allocare per l'utilizzo delle varie modalità FSAA disponibili con le schede GeForce2. Sono segnalate le situazioni in cui è necessaria una scheda con 64Mb di memoria e le risoluzioni in cui è invece impossibile abilitare il FSAA. La trovate a questo indirizzo

The reason why a 31.6MB double-buffered image at 640x480x32 in 3x3 mode isn't supported on a 32MB card is that about 2MB of card memory is required for the onboard vertex buffer.

One slight anomaly that I don't quite understand is that a triple-buffered 800x600x32 mode with 2x2 FSAA is supported on a 32MB card, but that 1600x1200x32 without FSAA is not (according to 3DMARK2000). Theoretically these should require equal system resources. I guess that the anti-aliased version just slips by unseen - the amount of frame-buffer memory used in both cases must sit right on the limit of available memory once the vertex buffer has been subtracted. Of course the drivers may be slipping down to 1x2 mode instead of 2x2, but it certainly didn't look like it to me.
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