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#1 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2004
Città: Milano
Messaggi: 2114
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PLaystation 3????
Ciao a tutti
sapete se e quando uscirà la play 3 ???? se ci sarà---- ![]() sapete dove posso trovare una ps2 con mod plz ??? grazie ciaooo
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Ho fatto affari con: Obelix-it, lele980, fpe, fabio785, Mangianastri,CCareraJr,ciuaz, Leland Gaunt, goudkamp, Bravonera2!!!,Kastorix - Black_Nexus_500, TuningWanted, Mosaik |
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#2 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2001
Città: Il micio in Foto si chiama OSCAR WILD
Messaggi: 1108
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Ho visto su spaziogames che lo danno in uscita a Natale 2006...
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Sony PS3 Slim, MS XBOX360, Nintendo WII, Nintendo DS, Sony PSP, Iphone 3GS, Macbook. |
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#3 |
Senior Member
Iscritto dal: Jun 2002
Messaggi: 15163
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Se condo me esce a fine 2005 in Jap e chi non resisterà potrà comprarla d'importazione.
Vedremo...
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Christopher Hinz - Ciclo Paratwa - ![]() |
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#4 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2004
Città: Milano
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sapete qualche info tipo mhz... etc '??
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#5 |
Senior Member
Iscritto dal: Jun 2004
Città: BOLZANO/BOZEN
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te piaseria eh... ti dico quello che si sa:
Ufficialmente - adotterà i Blu-Ray Disc da 54 GB o più di capienza monterà RAM Rambus Yellowstone a 6,4 Ghz Il procio sarà un CELL sviluppato in collaborazione con IBM e Toshiba, sarà multicore (fino a 16) e probabilmente sarà il processore più potente del mondo anche se la PS3 immagino che avrà una versione castrata La sony afferma che sarà compatibile PS2 Forse sarà venduta in 3 versioni, base, con Hard Disc e con registratore DVD/HD la presentazione è prevista per marzo 2005 mentre la commercializzazione si prevede epr natale in Giappone e a marzo 2006 per Europa e America di più non si sa! |
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#6 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2004
Città: Milano
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quindi c'è ancora tempo.... meglio per adesso prendere la play 2 no ?
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#7 |
Senior Member
Iscritto dal: Jun 2004
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dipende cosa vuoi...ti dico solo che questo è un gioco per PS3...
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#8 |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2004
Città: Milano
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La miseria....
![]() che grafichetta.... una cosa così sara possibile su pc ? io penso di si ....
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#9 |
Senior Member
Iscritto dal: Jun 2004
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Messaggi: 14870
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sì il gioco è anche per Pc, cmq è ancora presto si potrà fare certamente di più...e anche se lo facessi girare sto gioco su pc ora come ora girerebbe a malapena 20 fps con una 6800!! serviranno le schede grafiche del 2006..
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#10 | |
Senior Member
Iscritto dal: Jun 2002
Messaggi: 15163
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Christopher Hinz - Ciclo Paratwa - ![]() |
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#11 |
Senior Member
Iscritto dal: Nov 2001
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a me non sembra sta gran figata, mi aspetto molto di più dalla Ps3.
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#12 |
Senior Member
Iscritto dal: Oct 2001
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Meno male che c'è sony a dettare i nuovi standard, secondo me gli effetti di luce e rifrazione della play 2 superano in realismo forse anche le dx9, gt3 docet.
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-"il dottore mi ha detto che devo smettere di giocare a tennis" -"perchè, anche lui ti ha visto giocare?" |
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#13 | |
Senior Member
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#14 | |
Senior Member
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la madonna, spantega ancora un po' ![]() Ciao
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GPU Compiler Engineer |
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#15 | |
Senior Member
Iscritto dal: Jul 2002
Città: Milano
Messaggi: 3095
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Quote:
![]() Gli standard che dici tu della Ps2 erano superati gia alla sua uscita dalle Geffo3, che poi entri in ballo l'ottimizzazione è un'altro conto ma in quanto a potenza bruta la Ps2 prende palate ovunque si giri (Xbox, Gc, PC con 3 anni di vita)
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#16 |
Bannato
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Vedrete cosa' vi combinera GT4
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#17 |
Senior Member
Iscritto dal: Nov 1999
Messaggi: 595
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voci non confermate dell'etere riferiscono che i primi demo dimostrativi ps3 saranno più o meno paragonabili ai game del 3dmark2005 ...
Se sono vere le info trapelate su xenon, quest'ultima sarà davvero un mostro incredibile di potenza.
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Ma la triste realtà a cui ci dobbiamo rassegnare è che nel grande disegno delle cose anche l'opera piu mediocre ha molta piu anima del nostro giudizio che la definisce tale (RATATOUILLE) |
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#18 | |
Senior Member
Iscritto dal: May 2004
Messaggi: 1799
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Quote:
perchè scusa, cosa si dice su xenon? |
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#19 | |
Senior Member
Iscritto dal: Nov 1999
Messaggi: 595
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Quote:
The Xenon CPU is a custom processor based on PowerPC technology. The CPU includes three independent processors (cores) on a single die. Each core runs at 3.5+ GHz. The Xenon CPU can issue two instructions per clock cycle per core. At peak performance, Xenon can issue 21 billion instructions per second. Each core has two symmetric hardware threads (SMT), for a total of six hardware threads available to games. Not only does the Xenon CPU include the standard set of PowerPC integer and floating-point registers (one set per hardware thread), the Xenon CPU also includes 128 vector (VMX) registers per hardware thread. This astounding number of registers can drastically improve the speed of common mathematical operations. Each of the three cores includes a 32-KB L1 instruction cache and a 32-KB L1 data cache. The three cores share a 1-MB L2 cache. The L2 cache can be locked down in segments to improve performance. GPU The Xenon GPU is a custom 500+ MHz graphics processor from ATI. The shader core has 48 Arithmetic Logic Units (ALUs) that can execute 64 simultaneous threads on groups of 64 vertices or pixels. ALUs are automatically and dynamically assigned to either pixel or vertex processing depending on load. The ALUs can each perform one vector and one scalar operation per clock cycle, for a total of 96 shader operations per clock cycle. Texture loads can be done in parallel to ALU operations. At peak performance, the GPU can issue 48 billion shader operations per second. The GPU has a peak pixel fill rate of 4+ gigapixels/sec (16 gigasamples/sec with 4× antialiasing). The peak vertex rate is 500+ million vertices/sec. The peak triangle rate is 500+ million triangles/sec. The interesting point about all of these values is that they’re not just theoretical—they are attainable with nontrivial shaders. Xenon is designed for high-definition output. Included directly on the GPU die is 10+ MB of fast embedded dynamic RAM (EDRAM). A 720p frame buffer fits very nicely here. Larger frame buffers are also possible because of hardware-accelerated partitioning and predicated rendering that has little cost other than additional vertex processing. Along with the extremely fast EDRAM, the GPU also includes hardware instructions for alpha blending, z-test, and antialiasing. The Xenon graphics architecture is a unique design that implements a superset of Direct3D version 9.0. It includes a number of important extensions, including additional compressed texture formats and a flexible tessellation engine. Xenon not only supports high-level shading language (HLSL) model 3.0 for vertex and pixel shaders but also includes advanced shader features well beyond model 3.0. For instance, shaders use 32-bit IEEE floating-point math throughout. Vertex shaders can fetch from textures, and pixel shaders can fetch from vertex streams. Xenon shaders also have the unique ability to directly access main memory, allowing techniques that have never before been possible. As with Xbox, Xenon will support precompiled push buffers (“command buffers” in Xenon terminology), but to a much greater extent than the Xbox console does. The Xbox team is exposing and documenting the command buffer format so that games are able to harness the GPU much more effectively. In addition to an extremely powerful GPU, Xenon also includes a very high-quality resize filter. This filter allows consumers to choose whatever output mode they desire. Xenon automatically scales the game’s output buffer to the consumer-chosen resolution. Memory and Bandwidth Xenon has 256+ MB of unified memory, equally accessible to both the GPU and CPU. The main memory controller resides on the GPU (the same as in the Xbox architecture). It has 22.4+ GB/sec aggregate bandwidth to RAM, distributed between reads and writes. Aggregate means that the bandwidth may be used for all reading or all writing or any combination of the two. Translated into game performance, the GPU can consume a 512×512×32-bpp texture in only 47 microseconds. The front side bus (FSB) bandwidth peak is 10.8 GB/sec for reads and 10.8 GB/sec for writes, over 20 times faster than for Xbox. Note that the 22.4+ GB/sec main memory bandwidth is shared between the CPU and GPU. If, for example, the CPU is using 2 GB/sec for reading and 1 GB/sec for writing on the FSB, the GPU has 19.4+ GB/sec available for accessing RAM. Eight pixels (where each pixel is color plus z = 8 bytes) can be sent to the EDRAM every GPU clock cycle, for an EDRAM write bandwidth of 32 GB/sec. Each of these pixels can be expanded through multisampling to 4 samples, for up to 32 multisampled pixel samples per clock cycle. With alpha blending, z-test, and z-write enabled, this is equivalent to having 256 GB/sec of effective bandwidth! The important thing is that frame buffer bandwidth will never slow down the Xenon GPU.
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#20 |
Senior Member
Iscritto dal: May 2004
Messaggi: 1799
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bella storia!
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