trecca
03-01-2005, 10:02
Nel weblog di John Carmack, uno dei più brillanti e importanti developer della gaming industry in forza alla id Software, si leggono le ragioni del ritardo sul rilascio al pubblico della sorgente di Quake 3.
"I intended to release the Q3 source under the GPL by the end of 2004, but we had another large technology licensing deal go through, and it would be poor form to make the source public a few months after a company paid hundreds of thousands of dollars for full rights to it ... Previous source code releases were held up until the last commercial license of the technology shipped, but with the evolving nature of game engines today, it is a lot less clear".
Il ritardo del rilascio della sorgente sotto licenza GPL previsto per la fine del 2004 è da attribuirsi alla ancora troppo recente vendita dei diritti del codice (per centinaia di migliaia di dollari). Inoltre con la odierna natura dei motori è sempre più facile l'eredità di parti di codice tra prodotti, ci sono per esempio ancora tracce di Quake in Half Life 2.
Carmack però promette:
"I am still committed to making as much source public as I can, and I won’t wait until the titles from the latest deal have actually shipped, but it is still going to be a little while before I feel comfortable doing the release".
"I intended to release the Q3 source under the GPL by the end of 2004, but we had another large technology licensing deal go through, and it would be poor form to make the source public a few months after a company paid hundreds of thousands of dollars for full rights to it ... Previous source code releases were held up until the last commercial license of the technology shipped, but with the evolving nature of game engines today, it is a lot less clear".
Il ritardo del rilascio della sorgente sotto licenza GPL previsto per la fine del 2004 è da attribuirsi alla ancora troppo recente vendita dei diritti del codice (per centinaia di migliaia di dollari). Inoltre con la odierna natura dei motori è sempre più facile l'eredità di parti di codice tra prodotti, ci sono per esempio ancora tracce di Quake in Half Life 2.
Carmack però promette:
"I am still committed to making as much source public as I can, and I won’t wait until the titles from the latest deal have actually shipped, but it is still going to be a little while before I feel comfortable doing the release".