Quote:
Originariamente inviato da barzokk
@Zocchi
Mi scusi ma a che articolo di Reuters si riferisce, questo ?
https://www.reuters.com/investigates...ng-suspension/
Non viene citato UNO, ma tante persone, l'articolo è bello lungo
In April 2021, the owner of a 2020 Model 3 with less than 15,000 miles on the odometer, went to a Tesla repair center in Brooklyn, New York, after an accident.
The technician’s summary: “Front wheel fell off while driving on Autopilot at 60 mph,” referring to Tesla’s automated driving system. The wrecked car was sold, without the front wheel, in November 2021, auction records show.
Valentin Oetliker, an engineer and company intern based in France, expressed alarm that the part had a “high failure rate” despite a redesign. In an analysis written for other engineers, he noted that many customers were dissatisfied at paying for the repairs in newer vehicles. At the time, about 5% of the 12,858 Model S and Model X vehicles on the road in Tesla’s southern Europe and Middle East markets had needed repairs because of aft-link failures, according to a Reuters calculation of the data reported by Oetliker.
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Corretto, ho aggiunto il link nell'articolo, per correttezza. In ogni caso si tratta di tutti casi singoli, singolarmente indagati, che in nessun modo possono essere collegati in un sistema fallimentare di qualità e costruzione. Forse Reuters fa indagini simili anche per tutti gli altri marchi? Sono decenni che su riviste tipo Al Volante sono elencati ogni mese casi di auto con problemi anche dopo pochi km, significa forse che tutte le case imbrogliano i clienti? Ciò che dice Tesla è reale, la soddisfazione è la più alta secondo sondaggi indipendenti.