Discussione: Oculus Rift
View Single Post
Old 01-04-2016, 19:28   #3550
Gello
Senior Member
 
L'Avatar di Gello
 
Iscritto dal: May 2001
Cittą: Versilia
Messaggi: 12658
Quote:
Originariamente inviato da Noir79 Guarda i messaggi
DocOk ha pubblicato un'analisi approfondita delle periferiche di realtį virtuale attuali - é la conclusione (fra le altre) conferma gli esami precedenti - il CV1 ha un FoV leggermente inferiore al DK2:

http://doc-ok.org/?p=1414
Test gia' piu' serio della cagata dell'altro giorno, non tiene pero' conto del binocoular FOV, comunque sia grado piu' grado meno sono comparabili (vs DK2).

Risposta di Palmer a riguardo: "You should be measuring the area of the field of view, not just the horizontal and vertical measurements that most companies market with. A diamond shaped image would have misleadingly good H and V, for example. Same goes for a circular image, where the diagonal is equal to H and V. A squared image is the worst case on paper, but shows more viewable image than a "comparable" circle, diamond, etc, while also allowing for much higher pixel utilization of current panel geometry."
Gello č offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso