View Single Post
Old 27-12-2011, 09:53   #9773
gaevulk
Senior Member

Iscritto dal: Nov 2009
Quote:
Originariamente inviato da davidecesare Guarda i messaggi
@torrent e utenti xbmc

XBMC gives us the 11.0 “EDEN” Beta 1 version

Playback:

Added UDF 2.5 filesystem reading support to XBMC’s VFS (Virtual File System)
Added support for direct playback of ISO image files for Blu-ray Disc as well as video library integration
Added an option for vertical shift of video image with slider setting
Added support for color and font styles tag in MPL2 (MicroDVD) subtitles
Added support for SSA/ASS subtitle tags; italics, bold, and color for SubRip (.srt) subtitles
Added support for MP4 embedded subtitles
Added support delay tag in vobsub subtitles
Added support for a new extended version of MPlayer’s EDL (Edit Decision List) format
Added PlayerControl built in function to allow jumping to a percentage offset from a key mapping
Added support for Slingbox
Upgrade FFmpeg (libavformat and libavcodec) audio/video codec and demux library
Improved Blu-ray Disc and harddrive playback support of unencrypted bdmv and mpls files without menus
Removed subtitle caching (as it was only needed on Xbox because of the severe memory restrictions)
Removed all dependencies of libmms libraries from XBMC’s code in favour of FFmpeg native MMS support
Remove all dependencies of liba52, libdts, and faac libraries from XBMC’s code in favour of FFmpeg native
Added support for NFS virtual file server (vfs) (all platforms)
Added support for AFP (vfs) (all platforms aside from Windows)
Added Airplay support for Videos/Pictures (all platforms)
Added Airplay support for Music (all platforms aside from Windows)
Improved UPnP Renderer
Added a slider for volume amplification and dynamic range compression during video playback
Added an option to pause video playback during refreshrate changes
Extended PathSubstitution from playlists to all files for users of shared MySQL Databases
Added the ability to adjust the display’s refresh rate to match the video’s frame rate in OSX (Feature already available in Windows and Linux)
Improvements made to the adjust refresh rate feature to pick the “best” rate, rather than the closest multiple
Added DXVA Deinterlacing support
IO ho un problema con questa versione di xbmc e non so se dipenda dal mio nuovo pc oppure no
in pratica se lo apro e lo metto in stand by mi fa schizzare le temperature del nb a 75 gradi ed oltre mentre se uso videojubox o youtube o vedo film anche 1080p sempre tramite xbmc la temperatura del north bridge si attesta sui 62 gradi
cmq ho fatto delle prove per cercare di abbassare un po' le temperature in attesa che mi arrivi sto' benedetto dissipatore
1)ho messo una ventola da 12 sulla cpu come mi avevate consigliato eliminando quella del dissi stock e facendola fuoriuscire dalla parte del nb per fargli arrivare il flusso d'aria
2)ho aggiunto una ventola da 80 lateralmente in estrazione
3)ho aggiunto una ventola in immissione nella parte superiore del case
4)ho agito sul voltaggio della cpu (x4 955) abbassandolo a 1.312
5) ho alzato il moltiplicatore della cpu a 17.5 portandolo a 3,5 ghz
6) ho effettuato dei test per provare la stabilita' con ibt tutti superati
ora le temperature sono incredibilmente piu' basse rispetto a prima
con ibt la cpu non ha superato i 56 gradi ed i sensori del chipset non sono andati altre ai 59-60 gradi ma in idle la differenza rispetto a prima e' davvero tanta
ecco le temperature in idle anche se c'e' da dire che le temp del chipset sballano un po' con tutti i sw addirittura hwmonitor e speed fan sballano di 25 gradi rispetto al bios quello meno sballato pero' e' amd overdrive

cpu-z

a proposito qualcono sa' spiegarmi come mai cpu-z segna come max tdp 71 w??

e qui le varie modifiche all'areazione del mio pseudocase