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View Full Version : [H.U.A.Team] Ferrari F430 Spider [56k warning]


matteo171717
10-02-2005, 11:17
http://speed.supercars.net/pitlane/pics/899596a.jpg

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Ferrari’s range of V8-engined sports cars will be joined by the new F430 Spider when it is unveiled at the Geneva Show (3-13 March 2005). Click here if you would like to avail of exclusive access to the Ferrari stand.

Ferrari’s new drop-top includes a number of important technical features which give hints of the car’s F1 pedigree, starting with the innovative electronic differential - first developed by the racing division for the Scuderia’s all-conquering F1 cars – which improves traction and roadholding under all conditions. The Spider also features the steering wheel-mounted commutator switch, known to the Scuderia’s drivers as the ‘manettino’, which allows the car’s set-up to be adjusted easily and quickly.

Formula 1 is thus again the inspiration for the development of the company’s road cars. Designed by Pininfarina, the F430 Spider’s sinuous lines, in fact, were fine-tuned using state-of-the-art computer aerodynamics simulation programmes usually employed exclusively by the F1 team.

The F430 Spider’s shape is the result of lengthy testing and features a pronounced nolder which is integrated into the end of the engine cover, new bigger rear air intakes that emphasise the car’s muscular stance, and a new rear valance that incorporates a diffuser of competition derivation. The engine itself is attractively set below a glass cover.

Just like the berlinetta, the new Spider incorporates two elliptical air intakes that feed the front radiators. The shape of the intakes is inspired by Ferrari’s racing cars from the 1961 season, especially the 156 F1 which Phil Hill drove to that year’s F1 Championship title. The spoiler that joins the two intakes at their bottom edge is highly effective in directing the central air flow towards the flat underbody.

The F430 Spider boasts a compact, fully automatic electric hood that allows the engine to be seen in all its glory at all times and which, once lowered, takes up relatively little space, despite the uncompromising central-rear engine layout.

The F430 Spider is powered by Ferrari’s new 490 hp, 4,308cc 90° V8 which is capable of pushing the car to a top speed of over 310 km/h (over 193 mph) and covering the 0-100 km/h (0-62 mph) sprint in just 4.1 seconds. This lightweight and highly compact power unit produces a specific output of 114 hp per litre with a weight-to-power ratio of 2.9 kg (6.4 lbs) per horsepower (dry weight).
autoscoops.be

RiccardoS
10-02-2005, 11:24
come sempre, il non-plus-ultra. ;)

FastFreddy
10-02-2005, 11:36
Mettere solo il link alle foto, no? :stordita:

RiccardoS
10-02-2005, 11:38
Originariamente inviato da FastFreddy
Mettere solo il link alle foto, no? :stordita:


però ha messo il 56k warning nel titolo! :O :D

FastFreddy
10-02-2005, 11:40
Originariamente inviato da RiccardoS
però ha messo il 56k warning nel titolo! :O :D

Se è per quello doveva mettere pure l'ADSL warning! :D

matteo171717
10-02-2005, 12:14
Originariamente inviato da FastFreddy
Mettere solo il link alle foto, no? :stordita:


Hai ragione...
modificato!


:D

alex10
10-02-2005, 13:22
:eekk: :sbav: :sbav:

Marci
10-02-2005, 15:41
mi linciate se dico che il posteriore IMHO fa pena? mie ro innamorato della 360Modena Spyder e coupè mentre questa 430 mi sembra troppo scopiazzata alla Enzo e molto sgraziata, capisco che la Enzo debba essere super aerodinamica efrutto di studi in galleria ma la Modena per me deve essere un'auto anche bella e affascinante non solo un'auto da pista!
cmq da guidare deve essere una favola.
Byezz ;)

alex10
10-02-2005, 15:45
Originariamente inviato da Marci
mi linciate se dico che il posteriore IMHO fa pena? mie ro innamorato della 360Modena Spyder e coupè mentre questa 430 mi sembra troppo scopiazzata alla Enzo e molto sgraziata, capisco che la Enzo debba essere super aerodinamica efrutto di studi in galleria ma la Modena per me deve essere un'auto anche bella e affascinante non solo un'auto da pista!
cmq da guidare deve essere una favola.
Byezz ;)

Comincia a correre ........ :asd:

JENA PLISSKEN
10-02-2005, 18:33
Originariamente inviato da Marci
mi linciate se dico che il posteriore IMHO fa pena? mie ro innamorato della 360Modena Spyder e coupè mentre questa 430 mi sembra troppo scopiazzata alla Enzo e molto sgraziata, capisco che la Enzo debba essere super aerodinamica efrutto di studi in galleria ma la Modena per me deve essere un'auto anche bella e affascinante non solo un'auto da pista!
cmq da guidare deve essere una favola.
Byezz ;)

Beh...ognuno ha i suoi gusti:O ...cmq x quello che hai detto ti SCOMUNICHEREI:mad: