fade2black
27-07-2004, 00:19
Sono un fortunatissimo e felicissimo possessore di una geforce 4 ti4200 con 64mb di ram, per la cronaca una Siluro della Abit che ho portato da 250/550 a 310/620 senza ausilio di dissipazione aggiuntiva.
Vorrei sapere se esiste qualcosa così overclockabile ma con un pò più di ram e magari + veloce, giusto per non essere costretto a giocare a doom 3 con le texture in low quality***.
Sono povero , e ho un budget limitato a 100 maxxx 140 euro (altrimenti prenderei direttamente la scheda più veloce ;D)
*** Dal .plan di Robert A. Duffy, programmatore della ID
High quality uses compression ( DXT1,3,5 ) for specular and diffuse and no compression for normal maps. This looks very very close to Ultra quality but the compression does cause some loss. This is the quality that for instance the PC Gamer review was played in.
Medium quality uses compression for specular, diffuse, and normal maps. This still looks really really good but compressing the normal maps can produce a few artifacts especially on hard angled or round edges. This level gets us comfortably onto 128MB video cards.
Low quality does everything medium quality does but it also downsizes textures over 512x512 and we downsize specular maps to 64x64 in this mode as well. This fits us onto a 64MB video card. ...aggiungerei "il che non è bello".
Vorrei sapere se esiste qualcosa così overclockabile ma con un pò più di ram e magari + veloce, giusto per non essere costretto a giocare a doom 3 con le texture in low quality***.
Sono povero , e ho un budget limitato a 100 maxxx 140 euro (altrimenti prenderei direttamente la scheda più veloce ;D)
*** Dal .plan di Robert A. Duffy, programmatore della ID
High quality uses compression ( DXT1,3,5 ) for specular and diffuse and no compression for normal maps. This looks very very close to Ultra quality but the compression does cause some loss. This is the quality that for instance the PC Gamer review was played in.
Medium quality uses compression for specular, diffuse, and normal maps. This still looks really really good but compressing the normal maps can produce a few artifacts especially on hard angled or round edges. This level gets us comfortably onto 128MB video cards.
Low quality does everything medium quality does but it also downsizes textures over 512x512 and we downsize specular maps to 64x64 in this mode as well. This fits us onto a 64MB video card. ...aggiungerei "il che non è bello".