View Full Version : PowerVR: qualcosa all'orizzonte?
Fire Fox II
02-11-2003, 12:39
PowerVR ha rilasciato nuovi driver per i chipset Kyro ed alcuni demo dx9 con PS 3.0 e VS 3.0 :eek:
http://www.pvrdev.com/pub/PC/eg/index.htm
La cosa mi puzza un pò...
Che ci aspetti qualche sorpresina a natale? :D
Byez http://www.pl4yforum.it/html/emoticons/saluto.gif
Dark Schneider
02-11-2003, 13:02
Io sono curioso...anche perchè mi piacerebbe anche vedere un alternativa nuova ad Ati e nVidia.
Legolas84
02-11-2003, 13:51
C'era pure la XGI.....
Dicevano di aver trovato qualcuno che gli produce le schede.... però poi non si è più saputo niente.....:(
Originariamente inviato da Legolas84
C'era pure la XGI.....
Dicevano di aver trovato qualcuno che gli produce le schede.... però poi non si è più saputo niente.....:(
Qualcuno hanno trovato, come la Club3D. Si vociferava la Hercules anche.....
Legolas84
02-11-2003, 13:58
Si, ma sarà meglio che si sbrighino a metterle in commercio.....
Se no rischiano di uscire con una soluzione già vecchia....
Mi sembra che escano fra qualche settimana le schede....boh!
Legolas84
02-11-2003, 14:40
Magari..... :eek:
Sbav..... :D
Originariamente inviato da Fire Fox II
PowerVR ha rilasciato nuovi driver per i chipset Kyro ed alcuni demo dx9 con PS 3.0 e VS 3.0 :eek:
http://www.pvrdev.com/pub/PC/eg/index.htm
La cosa mi puzza un pò...
Che ci aspetti qualche sorpresina a natale? :D
Byez http://www.pl4yforum.it/html/emoticons/saluto.gif
Io ho trovato questo su warp2search
If still another proof was required that the in-development PowerVR Series 5 (Series 3 = KYRO I/II/SE, Series 4 = finished, but never hit store shelves because of STMicro's omission as a chip manufacturer) VPU actually equals a Pixel and Vertex Shader 3.0 capable hardware piece then PowerVR Technologies - a division of Imagination Technologies Ltd. - has revealed that fact alone by some new developer relations 3D demo examples. This puts PowerVR technically on the same level with the upcoming next-gen accelerators ATI R420 and Nvidia's NV40. We can (safely) assume that the new techdemos are pinpointing in which direction PowerVR has tuned their VPU development process. The company also seems to have extended the "deferred rendering" (deferred rendering technology dramatically increases the efficiency of the 3D engine for maximum performance beyond standard z-culling technology. By maximizing effective bandwidth, deferred rendering does not leave extreme gamers short during peak 3D performance levels) concept to "deferred shading" and this to an extent where they are able to present a working demo of it. Now where do you run PS 3.0 demos on? PS 3.0 capable hardware...
Skeletor
02-11-2003, 17:39
VERY interesting.... :)
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