PDA

View Full Version : IBM ViaVoice 10 Professional


Redazione di Hardware Upg
24-02-2003, 08:26
Link alla notizia: http://news.hwupgrade.it/9370.html

MediaGold e Questar annunciano la disponibilità della versione italiana del potente programma per il riconoscimento vocale
IBM ViaVoice 10 Professional

Click sul link per visualizzare la notizia.

OSMIUM_modified
24-02-2003, 12:03
Provai il primo ViaVoice e faceva schifo ma davvero schifo ed il supporto della IBM era inesistente. Non so se nel frattempo il programma o il supporto clienti sono migliorati in quanto sono passato al Dragon Naturally Speaking che consiglio a tutti. Ciao.

ALEX_440BX
25-02-2003, 13:14
anche io l'ho provato...
Certo, ogni tanto funzionava.

Krull82
25-02-2003, 20:05
Carino lo slogan....
Voi parlate, lui scrive. ma era meglio
Voi dite na cosa, lui ne scrive un'altra! :))

bernisim
15-12-2003, 21:23
Dopo un discreto periodo d'uso: IBM ViaVoice 10 è stato più rapido ad apprendere ed ha raggiunto una precisione ben superiore a DragonXP; in generale ho trovato più semplice da usare il prodotto IBM, soprattutto per l'addestramento/correzione errori. Dove però stravince DragonXP è nel supporto a Word che infatti risulta decisamente più stabile ed usabile. servirebbe un incrocio tra i due :-(

Simone

doubl
15-12-2003, 23:45
Ho provato Dragon Naturally Speaking è dopo pochissimo esercizio ho scritto ben 70 pagine senza alcun problema!!

pluto12
23-11-2004, 09:24
Desiderei qualche informazione in più su ViaVoice! In particolare, sullo sviluppo del programma stesso,come sono elaborati i file audio, come e dove sono registrati e cose analoghe rigurdanti l'implementazione del pacchetto!
Grazie!

jappilas
23-11-2004, 13:27
anch'io gradirei qualche informazione...soprattutto visto che IBM aveva annunciato che avrebbe "aperto" il suo codice di riconoscimento vocale...;)

da un articolo NYT che ho dovuto copiare perchè la pagina veniva data per "scaduta"
IBM plans to announce Monday that it will contribute some of its speech-recognition software to two open-source software groups.

The move is a tactical step by IBM to accelerate the development of speech applications and to outmaneuver rivals, especially Microsoft, in a market that is expected to grow rapidly in the next few years with increased use in customer-service call centers, cars and elsewhere. To do this, IBM is again using the strategy of placing some of its proprietary software in open-source projects, making it available for other programmers to improve.

After decades of research and development, speech recognition is moving toward mainstream use. Advances in statistical modeling, pattern-matching algorithms and processing power have enabled speech recognition to interpret a far broader vocabulary of words and phrases than in the past, though glitches remain.

The software for speech-recognition applications once had to be custom built, but now packages of reusable and standardized tools are becoming available. The speech software can now be added to a Web application so that programmers can use familiar tools and need little additional training.

IBM is donating code that it estimates cost the company $10 million to develop. One collection of speech software for handling basic words for dates, time and locations, like cities and states, will go to the Apache Software Foundation. The company is also contributing speech-editing tools to a second open-source group, the Eclipse Foundation.

IBM has contributed code to open-source programmers in the past. In August, for example, the company contributed Cloudscape, a database written in the Java programming language, to the Apache Foundation. And IBM is a leading corporate sponsor of open-source projects like the Apache Web server and the Linux operating system. "It's our usual play," Mills said.

IBM is also announcing an agreement with Avaya, a leading supplier of call-center technology, to jointly develop speech-enabled self-service applications for corporate customers. "Web self-service and speech self-service can be developed in tandem," said Eileen Rudden, vice president of Avaya's communications applications division. "We see this as a way to lower the cost of building speech applications and broaden the market."