Vegeteo
03-11-2002, 20:41
con tutte queste potenti consolle ci siamo dimenticati della piccola di casa nintendo ma guardate un po
I'italianissimo team di sviluppo Reylight continua imperterrito a portare avanti il progetto Blue Roses, ovvero un motore grafico in grado di gestire un engine interamente 3D tramite l'hardware del GBA, e del quale avevamo parlato parecchi mesi fa.
In sostanza, sul sito ufficiale di Blue Roses sono state rilasciate una marea di nuove immagini e un paio di video inediti riguardanti i giochi in fase di sviluppo, che vi consiglio di non farvi sfuggire.
Tanto per rifescarvi la memoria i titoli che dovrebbero inizialmente forgiarsi della terza dimensione sono 6: una F1, un clone di RE, un Rally, un clone di Wave Race, un clone di Wipeout ed uno sparatutto ad ambientazione spaziale.
In più, visto che mi sento buono, vi ricordo le specifiche tecniche prese pari pari dal sito ufficiale:
- Up to 16000 polygons per second
- Motion capture animation
- Affine texture mapping with doubled precision to allow better results
- Skeletal animation
- Skinned characters
- spherical key interpolation for smooth animation
- quaternion support
- high data compression
- Morphing support
- Scalable engine for either internal rooms and wide open space
- per object LOD and per polygon LOD
- Hierarchial hidden polygons/object remover to reduce overdraw.
- Colorkey support
- Glows, Lens FX, Coronas
- polygonal particle systems
- Texture animation
- mapping method supported: planar, sphere, face, cylindrical, unwrap, box, tiling, mirroring.
- Multicamera animation with dynamic FOV
- Automatic maps arrangement in "texture memory" to optimize pipeline rendering
- ROM texture caching to allow up to 100 textures in a single scene
- Possibility to mix 2d and 3d together having 3d polygonal scene with custom 3d sprite
- Full PC preview using Blueroses PC technology: all that you see as preview on pc you'll see on AGB
- Fog table
resident evil
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_1P.jpg
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_2P.jpg
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_4P.jpg
waver racer
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_7P.jpg
f1
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_1P.jpg
penso matrix
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_6P.jpg
I'italianissimo team di sviluppo Reylight continua imperterrito a portare avanti il progetto Blue Roses, ovvero un motore grafico in grado di gestire un engine interamente 3D tramite l'hardware del GBA, e del quale avevamo parlato parecchi mesi fa.
In sostanza, sul sito ufficiale di Blue Roses sono state rilasciate una marea di nuove immagini e un paio di video inediti riguardanti i giochi in fase di sviluppo, che vi consiglio di non farvi sfuggire.
Tanto per rifescarvi la memoria i titoli che dovrebbero inizialmente forgiarsi della terza dimensione sono 6: una F1, un clone di RE, un Rally, un clone di Wave Race, un clone di Wipeout ed uno sparatutto ad ambientazione spaziale.
In più, visto che mi sento buono, vi ricordo le specifiche tecniche prese pari pari dal sito ufficiale:
- Up to 16000 polygons per second
- Motion capture animation
- Affine texture mapping with doubled precision to allow better results
- Skeletal animation
- Skinned characters
- spherical key interpolation for smooth animation
- quaternion support
- high data compression
- Morphing support
- Scalable engine for either internal rooms and wide open space
- per object LOD and per polygon LOD
- Hierarchial hidden polygons/object remover to reduce overdraw.
- Colorkey support
- Glows, Lens FX, Coronas
- polygonal particle systems
- Texture animation
- mapping method supported: planar, sphere, face, cylindrical, unwrap, box, tiling, mirroring.
- Multicamera animation with dynamic FOV
- Automatic maps arrangement in "texture memory" to optimize pipeline rendering
- ROM texture caching to allow up to 100 textures in a single scene
- Possibility to mix 2d and 3d together having 3d polygonal scene with custom 3d sprite
- Full PC preview using Blueroses PC technology: all that you see as preview on pc you'll see on AGB
- Fog table
resident evil
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_1P.jpg
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_2P.jpg
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_4P.jpg
waver racer
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_7P.jpg
f1
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penso matrix
http://www.spaziogames.it/img/news/11039_6P.jpg