Vexem
31-08-2016, 09:48
Inutile che vi descriva il problema: si tratta del classico ticchettio di una conduttanza che improvvisamente, dopo quattro anni, ha iniziato a ballare.
Ho contattato l'assistenza XFX, questa è stata la risposta:
[...]Please consider that you need to pay the forward shippment cost from your country to our warehouse in Netherlands.
Moreover, if there is any customs or taxes charged by your local country, you will need to afford. (may be up to 50 to 100 euros)
The below is the details of RMA procedures.
You send the card or psu to our warehouse in Netherlands.
Once we confirm that your psu has been arrived to Netherlands, we will contact the factory to prepare the replacement in China.
Then the replacement will be transfer to Hong Kong.
Finally, the replacement will be delivered to your address provided directly from Hong Kong
It usually takes 1 month or more to complete.
I understand it is not familiar but it is the only offer I can give.
Best regards
Wade
Non ho mai spedito un pacco di circa 2 kili in olanda, ma credo che mi costi non meno di 20 euro, senza considerare che dovrei aspettare almeno un mese.
Ora ho 3 alternative:
1) Abituarmi al ticchettio
2) Farmi riparare l'alimentatore da qualche tecnico qui a Roma
3) Sostituire l'alimentatore.
Cosa mi consigliate di fare ?
Nel caso decidessi comprare una nuova PSU, quale mi consigliereste ?
Considerate che voglio spendere il MINIMO possibile che però mi garantisca di utilizzare il computer senza problemi; non mi interessa overclocking/overvolting.
Questa è la mia configurazione:
CPU Intel Core i5-3450
MOBO AsRock H77 PRO4/MVP
VGA SAPPHIRE Radeon HD7850 2GB GDDR5
RAM DDR3 Corsair Vengeance Low Profile (2x4 GB)
SSD Samsung 850 Evo 250GB
HD Seagate 500GB 3.5" 7200rpm 16MB SATA3
CASE Aerocool Strike-X One Advance Black (Midi Tower)
Grazie !
Ho contattato l'assistenza XFX, questa è stata la risposta:
[...]Please consider that you need to pay the forward shippment cost from your country to our warehouse in Netherlands.
Moreover, if there is any customs or taxes charged by your local country, you will need to afford. (may be up to 50 to 100 euros)
The below is the details of RMA procedures.
You send the card or psu to our warehouse in Netherlands.
Once we confirm that your psu has been arrived to Netherlands, we will contact the factory to prepare the replacement in China.
Then the replacement will be transfer to Hong Kong.
Finally, the replacement will be delivered to your address provided directly from Hong Kong
It usually takes 1 month or more to complete.
I understand it is not familiar but it is the only offer I can give.
Best regards
Wade
Non ho mai spedito un pacco di circa 2 kili in olanda, ma credo che mi costi non meno di 20 euro, senza considerare che dovrei aspettare almeno un mese.
Ora ho 3 alternative:
1) Abituarmi al ticchettio
2) Farmi riparare l'alimentatore da qualche tecnico qui a Roma
3) Sostituire l'alimentatore.
Cosa mi consigliate di fare ?
Nel caso decidessi comprare una nuova PSU, quale mi consigliereste ?
Considerate che voglio spendere il MINIMO possibile che però mi garantisca di utilizzare il computer senza problemi; non mi interessa overclocking/overvolting.
Questa è la mia configurazione:
CPU Intel Core i5-3450
MOBO AsRock H77 PRO4/MVP
VGA SAPPHIRE Radeon HD7850 2GB GDDR5
RAM DDR3 Corsair Vengeance Low Profile (2x4 GB)
SSD Samsung 850 Evo 250GB
HD Seagate 500GB 3.5" 7200rpm 16MB SATA3
CASE Aerocool Strike-X One Advance Black (Midi Tower)
Grazie !