Jon Irenicus
16-03-2015, 12:42
http://blog.aledorn.com/wp-content/uploads/DoA_Team21_Dungeons_of_Aledorn_LOGO_03-1024x648.png (http://doa.aledorn.com/)
Trailer (https://www.youtube.com/watch?v=R0w72El3LsQ) | Techdemo Windows (http://worwan.sh.cvut.cz/nefarit/index_soubory/aledorn_soubory/Prototype_public_v02/DoA-PublicDemo-Win.rar), Linux (http://www.aledorn.com/files/doa-techdemo-lin.rar) e MAC (http://worwan.sh.cvut.cz/nefarit/index_soubory/aledorn_soubory/Prototype_public_v02/DoA-PublicDemo-Mac.rar)
Presentazione ALPHA (https://www.youtube.com/watch?v=SvpMqJ-VOq0)
Dungeons of Aledorn (DoA) is an RPG game that brings back several time-tested principles of the classics into a single fantasy release. DoA is being created by and for hardcore gamers who appreciate games with a high challenge level.
As we were deciding what kind of game DoA should be, we searched for inspiration in the classics of this nowadays rare game genre. Therefore, we turned to the best of the best while designing DoA - Betrayal at Krondor, Realms of Arcania: Shadows over Riva, Might & Magic, King's Bounty and the Fallout series. In addition, our game bears many features similar to the popular pen & paper RPGs based on the D&D, Gurps and DrD (Czech equivalent of D&D) rules.
DoA players can expect a balanced combination of puzzles, branched dialogs options, tactical turn-based combat, quest-solving and last but not least an intriguing and complex RPG-system.
http://www.kicktraq.com/projects/1153206899/dungeons-of-aledorn-old-school-hardcore-rpg/minichart.png (http://www.kicktraq.com/projects/1153206899/dungeons-of-aledorn-old-school-hardcore-rpg/)
E facciamogli un po' di pubblicità pure a questi, anche perchè sono backer.:asd:
Kickstarter partito meh e sta proseguendo non male, rischiano di farcela.
Vuole essere un rpg tosto, tattico, con un ruleset dettagliato che permetta molta varietà ma con poche soluzioni ottimali in base alla situazione, quest complesse di cui qualcuna con soluzioni multiple, npc interagibili anche con minigiochi e quelli secondari non spammeranno dialoghi inutlimente lunghi.
Cos'ha di speciale? Forse nulla però... Quello che scrivono nella campagna non è male, graficamente non è impresentabile e se la campagna passa faranno l'update a Unity 5, il tech demo non sarà rivoluzionario però parte col piede giusto. L'early bird è pure onestissimo chiedendo solo 9$.
Ad occhio potrebbero farci una trilogia se gli butta bene.
Chissà non ci esca un buon tattico.
Trailer (https://www.youtube.com/watch?v=R0w72El3LsQ) | Techdemo Windows (http://worwan.sh.cvut.cz/nefarit/index_soubory/aledorn_soubory/Prototype_public_v02/DoA-PublicDemo-Win.rar), Linux (http://www.aledorn.com/files/doa-techdemo-lin.rar) e MAC (http://worwan.sh.cvut.cz/nefarit/index_soubory/aledorn_soubory/Prototype_public_v02/DoA-PublicDemo-Mac.rar)
Presentazione ALPHA (https://www.youtube.com/watch?v=SvpMqJ-VOq0)
Dungeons of Aledorn (DoA) is an RPG game that brings back several time-tested principles of the classics into a single fantasy release. DoA is being created by and for hardcore gamers who appreciate games with a high challenge level.
As we were deciding what kind of game DoA should be, we searched for inspiration in the classics of this nowadays rare game genre. Therefore, we turned to the best of the best while designing DoA - Betrayal at Krondor, Realms of Arcania: Shadows over Riva, Might & Magic, King's Bounty and the Fallout series. In addition, our game bears many features similar to the popular pen & paper RPGs based on the D&D, Gurps and DrD (Czech equivalent of D&D) rules.
DoA players can expect a balanced combination of puzzles, branched dialogs options, tactical turn-based combat, quest-solving and last but not least an intriguing and complex RPG-system.
http://www.kicktraq.com/projects/1153206899/dungeons-of-aledorn-old-school-hardcore-rpg/minichart.png (http://www.kicktraq.com/projects/1153206899/dungeons-of-aledorn-old-school-hardcore-rpg/)
E facciamogli un po' di pubblicità pure a questi, anche perchè sono backer.:asd:
Kickstarter partito meh e sta proseguendo non male, rischiano di farcela.
Vuole essere un rpg tosto, tattico, con un ruleset dettagliato che permetta molta varietà ma con poche soluzioni ottimali in base alla situazione, quest complesse di cui qualcuna con soluzioni multiple, npc interagibili anche con minigiochi e quelli secondari non spammeranno dialoghi inutlimente lunghi.
Cos'ha di speciale? Forse nulla però... Quello che scrivono nella campagna non è male, graficamente non è impresentabile e se la campagna passa faranno l'update a Unity 5, il tech demo non sarà rivoluzionario però parte col piede giusto. L'early bird è pure onestissimo chiedendo solo 9$.
Ad occhio potrebbero farci una trilogia se gli butta bene.
Chissà non ci esca un buon tattico.