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View Full Version : [Thread Ufficiale] Door Kickers - Top down SWAT tactical game


Axios2006
02-03-2014, 22:51
https://pbs.twimg.com/media/Bt3Dml5CAAEiTP-.jpg

http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/02/2014_2_28_0_21_24.jpg


Door Kickers è un top down tactical game a pausa dinamica, dove guiderete una squadra SWAT contro innumerevoli terroristi in oltre 200 livelli unici. Disponibile per Windows, OS X, Linux, iOS, Android

Stato: rilasciato il 20 Ottobre 2014.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=swp9d9tqg7M

Con un leggerissimo motore grafico OpenGl, Door Kickers (DK) riporta in auge il genere dei tactical game. Un team di 3 persone (ex Ubisoft) dalla Romania riprende i fasti della serie SWAT sebbene in un contesto diverso. Al posto della visuale in prima persona presenta una visuale ad occhio d'uccello da cui impartirete ordini di movimento, visuale ed uso equipaggiamenti ad un team di SWAT, il tutto durante un'azione live ma interrompibile ogni momento a piacere tramite la semplice pressione della barra spaziatrice.

Prezzo e DRM:
Sito ufficiale: http://inthekillhouse.com/buy/ 19,99$ Versione DRM free e Steam key.

Steam (http://store.steampowered.com/app/248610/): 18,99€ Solo Steam key.

Humble Store (https://www.humblebundle.com/store/p/doorkickers_storefront): 18,99€ Versione DRM free, Steam key e Android.

Gog (http://www.gog.com/game/door_kickers): 17,99€ Drm free. (Nessuna Steam key).

Amazon.de Retail DRM free 19,79€

iOS (https://itunes.apple.com/it/app/door-kickers/id975683986?mt=8) 4,99€

Android (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.khg.doorkickers) 4,99€

Traduzione italiana: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=568269644 Link alla versione DRM free della traduzione incluso.

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Il contenuto di questo post è rilasciato con licenza Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/it/)

Axios2006
02-03-2014, 22:51
http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/apps/248610/226ca3aa74e1b38258eed9e957145914371e0877.ico Caratteristiche

Prima di tutto le 3 domande più gettonate:

1) Coop e multiplayer: in arrivo nel 2015. Confermato. Solo la data non è certa.

2) Mods: il gioco è completamente moddabile. Editor di livelli integrato. Mappe e texture sono in .tga, i file degli oggetti / pg sono in .xml. Se create mappe o equipaggiamenti potete contare su una mano dei devs. Total conversion non ricevono attualmente aiuti. (Ricordate sono solo 3 persone).

3) Le partite giocate sono salvabili in formato proprietario .rpl o esportabili in mpeg.

- 80 mappe uniche (missione singola)

- 6 campagne con 40+ missioni uniche (Modalità Ironman: doppi punti xp ma niente restart e morti permanenti)

- 120+ mappe casuali che si aggiungono alle 80 mappe uniche nel generatore di missioni.

- Alcune mappe sono multilivello (fino a 3 piani)

- 8 tipi di partita:
- Uccidi i terroristi
- Salva gli ostaggi
- Ferma l'esecuzione (come la precedente solo che un ostaggio sta già per essere sparato)
- Disinnesca la bomba
- Mandato di cattura
- Scorta il VIP
- Metti in sicurezza le prove
- Rapina in corso

- Ogni mappa prevede il dispiegamento di una squadra swat da 2 a 8 elementi in base alla mappa.

- Ogni mappa ha 3 possibili sfide accessorie:
- One Man challenge: vincete la mappa dispiegando un singolo uomo.
- Single Plan Execution: pianificate tutto all'inizio e non cambiate il piano durante l'azione.
- No pause challenge: non mettete in pausa durante lo svolgimento della missione.

- Generatore mappe casuali:
- Tipo di mappa: piccola, media, grande, enorme
- Numero swat: (al momento disponibile solo "casuale") Opzione eliminata nelle final release
- Numero terroristi: pochi, medio, molti Opzione eliminata nelle final release
- Aggressività terroristi: bassa, media, alta
- Tipo di partita: tutti i tipi di partita delle mappe base.

- 5 classi:
- Pointman: solo pistole (anche silenziate)
- Assaulter: fucili d'assalto e pistole
- Breacher: fucili a pompa / semi automatici / silenziati e pistole
- Stealth: mitragliette silenziate e pistole (anche silenziate). 1 fucile silenziato
- Shiedman: pistole e scudi balistici. (5 modelli di scudo)

- 5 tipi di giubbetti antiproiettile: nascosto, leggero, medio, pesante (solo frontale), pesante. A maggior protezione, minor mobilità.

Tutte le classi hanno 3 slot attrezzi: uno grande e 2 piccoli.
Slot grande*: telecamera a fibra ottica, ariete a mano, cesoie, kit cesoie + ariete
Sloti piccoli: 2 oggetti a scelta tra: carica da demolizione, flashbang x2, granata stinger x2 (pallini di gomma), tazer, trapano silenzioso per serrature.

*eccetto lo shieldman che qui equipaggia lo scudo.

- Sistema di progressione tramite sblocco abilità.

- La squadra SWAT è permanente: ogni membro accumulerà punti esperienza dopo ogni missione. Se ucciso, sarà rimpiazzato da una recluta dopo 2 missioni.

- In ogni momento si possono impartire ordini di usare i vari device ed armi a disposizione.

- Porte: sfonda a spallate, sfonda con fucilata (solo breacher), forza la serratura (fa comunque rumore), carica da demolizione (se equipaggiata), ariete, cesoie (per grate).

- Steam Workshop già attivo.

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Axios2006
02-03-2014, 22:53
http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/apps/248610/226ca3aa74e1b38258eed9e957145914371e0877.ico Requisiti di sistema

>>> FONDAMENTALE UNA RISOLUZIONE MAGGIORE DI 1366x768. Ideale 1600x900 o 1920x1080 - È giocabile pure su risoluzioni 4:3 attivando la modalità stretch. L'immagine risulterà allargata ma accettabile. <<<

Requisiti di sistema (PC)

Minimum:
OS: Windows XP SP3
Processor: Intel Pentium IV 2.6 GHz or equivalent
Memory: 2 GB RAM
Graphics: An OpenGL 2.0 graphics adapter. NOT SUPPORTED: Intel GMA 9xx / Intel HD Graphics or older, ATI Radeon X2500 or older.
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: 1366x768 minimum display resolution

Recommended:
OS: Windows 7
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 5600
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVidia Geforce 9xxx / AMD Radeon HD / IntelHD series or better
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: A resolution of 1920x1080

Requisiti di sistema (MAC)

Minimum:
OS: OSX 10.5
Processor: Intel Pentium IV 2.6 GHz or equivalent
Memory: 2 GB RAM
Graphics: An OpenGL 2.0 graphics adapter. NOT SUPPORTED: Intel GMA 9xx / Intel HD Graphics or older, ATI Radeon X2500 or older.
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: 1366x768 minimum display resolution

Recommended:
OS: OSX 10.8
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 5600
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVidia Geforce 9xxx / AMD Radeon HD / IntelHD 3000 series or better
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: A resolution of 1920x1080

Requisiti di sistema (Linux)

Minimum:
OS: Linux
Processor: Intel Pentium IV 2.6 GHz or equivalent
Memory: 2 GB RAM
Graphics: An OpenGL 2.0 graphics adapter. NOT SUPPORTED: Intel GMA 9xx / Intel HD Graphics or older, ATI Radeon X2500 or older.
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: 1366x768 minimum display resolution
Recommended:
OS: Linux
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 5600
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVidia Geforce 9xxx / AMD Radeon HD / IntelHD series or better
Hard Drive: 2 GB available space
Additional Notes: A resolution of 1920x1080


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02-03-2014, 22:55
http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/apps/248610/226ca3aa74e1b38258eed9e957145914371e0877.ico Stato dello sviluppo



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http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/apps/248610/226ca3aa74e1b38258eed9e957145914371e0877.ico Riservato 1


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sonmiananxa
03-03-2014, 07:27
Grande Axios :)

Dreammaker21
03-03-2014, 08:52
Figata!

Donbabbeo
03-03-2014, 19:30
Eccomi :D

Axios2006
03-03-2014, 19:49
Benvenuti! Mmmmmmm...... 138 visite al thread e 3 soli iscritti.... :asd:

In settimana aggiorno con gli altri dettagli.

zeus 77
04-03-2014, 12:28
Io l'ho preso la settimana scorsa e devo dire che potenzialmente è una droga.
Forse ad oggi però mancano ancora delle feature per renderlo divertente nel tempo. Mappe più grandi e varie, una modalità campagna, la crescita dei personaggi stile x-com, tutte cose che a quanto ho capito sono in programma
e verranno aggiunte nei prossimi mesi.
L' unico aspetto negativo fin qui trovato da parte mia è l'eccessiva facilità con cui i miei uomini riescono a falciare orde di nemici, è vero che i miei sono dotati tutti di giubbotti anti proiettile, trovo comunque che siano troppo letali rispetto alla controparte gestita dal pc.
Acquisto consigliato agli amanti del genere perchè questo gioco ha un potenziale enorme.

Dreammaker21
04-03-2014, 13:45
Quasi quasi lo prendo subito...

Mgz
04-03-2014, 14:10
ti sei dimenticato di scrivere che è leggerissimamente ispirato a survivor squad :asd:
no cmq ispirazioni a parte prenderò anche questo, se però la beta è veramente così vicina allora preferisco aspettare la sua uscita.

sonmiananxa
04-03-2014, 16:01
Benvenuti! Mmmmmmm...... 138 visite al thread e 3 soli iscritti.... :asd:


La curiosità è donna :asd:

Non me ne voglia il gentil sesso :angel:

Axios2006
04-03-2014, 16:29
Io l'ho preso la settimana scorsa e devo dire che potenzialmente è una droga.
Forse ad oggi però mancano ancora delle feature per renderlo divertente nel tempo. Mappe più grandi e varie, una modalità campagna, la crescita dei personaggi stile x-com, tutte cose che a quanto ho capito sono in programma
e verranno aggiunte nei prossimi mesi.
L' unico aspetto negativo fin qui trovato da parte mia è l'eccessiva facilità con cui i miei uomini riescono a falciare orde di nemici, è vero che i miei sono dotati tutti di giubbotti anti proiettile, trovo comunque che siano troppo letali rispetto alla controparte gestita dal pc.
Acquisto consigliato agli amanti del genere perchè questo gioco ha un potenziale enorme.

Sulle mappe più grandi i devs non hanno trovato un punto d'accordo tra di loro. Lo zoom pare escluso, possibilità invece di mappe collegate tra loro con poliziotti controllati dalla ia per le zone già pulite.

Axios2006
18-03-2014, 08:58
Confermate mappe più grandi (scrollabili) in Alpha 10.

I dev inoltre, ieri, hanno annunciato su Steam un nuovo generatore casuale di mappe che va oltre quello attuale il quale pesca solo tra i livelli già esistenti. Probabilmente non sarà implementato prima della beta.

Axios2006
21-03-2014, 23:41
Ricordo (come già segnalato nel primo post) che la fase Beta (Maggio 2014 forse) farà anche passare il prezzo da 13,99€ a 20€.

Next planned build - Alpha 10:
- engine support for larger levels
- pan & zoom
- new game modes
- new bad guys
*all content subject to change

UPDATE: sarà anche implementato il sistema di skill legate all'esperienza accumulata in azione.

Axios2006
05-04-2014, 18:03
Update dai devs:

Alpha 10 metà Aprile

Beta 1 Maggio 2014

Beta 2 forse

Rilascio ultimo trimestre 2014

Nuovi contenuti sia durante la beta che nella final release.

Axios2006
17-04-2014, 12:36
Alpha 10

Features:
- Bigger maps (zoom/scroll enabled for all maps)
- New scenario type: Protect the VIP
- Squad Skill tree Implemented in the game
- Player receives promotion points when troops levelup
- Three new enemy types (Operator Orville, Juggernaut Emil, Assassins)
- Three new maps
- Improved enemy/SWAT AI
- Export replays to video
- Modding support + in-game mods menu
- Steam Workshop support
- Can resume a game anytime during a replay
- Added enemy ghosts for last visible location

Other:
- Added maxFPS and vertical-sync in options.xml
- Improved FPS / loading time
- Game size reduced significantly (due to compressed textures)
- Can now hide the HUD while playing; not yet in replay mode
- Multiple graphics improvements
- rebalanced armor types
- rebalanced 9mm and .40 caliber vs .45 caliber pistols
- New sounds
- game now loads .dds files in addition to .tga and .png
- new door types added - elevator and bus doors

Fixes:
- Fixed a couple of replay-desync bugs
- Fixed some ambiental sounds that were too loud
- Can no longer be heard through walls when picking locks
- Fixed a bug where sniper shots would render all enemies senseless for a certain amount of time
- Fixed some reported bugs from older maps
- Fixed a bug where the single mission screen would not hide
- Fixed a crash related to Steam Overlay

Modding / Structure changes:
- changed location of single mission and RMG repositories
- the distance at which shots are heard is now specific to each weapon
- the noise distances for stealthily opening a door vs kicking it down are now configured separately.

Axios2006
10-05-2014, 18:42
DK è ora in offerta a 9,79 € su Humble Store. :read:

Axios2006
22-05-2014, 17:37
Beta 1 a metà / fine giugno 2014.

Final release Q4 2014.

djmatrix619
27-05-2014, 21:28
Ciao Axios.
Ti volevo chiedere, secondo te com'è questo (http://store.steampowered.com/app/266130/) rispetto a Door Kickers? Lo so che non ci hai giocato, ma secondo te può essere valido? :)

Axios2006
27-05-2014, 21:54
Ciao Axios.
Ti volevo chiedere, secondo te com'è questo (http://store.steampowered.com/app/266130/) rispetto a Door Kickers? Lo so che non ci hai giocato, ma secondo te può essere valido? :)

È stato ed è tuttora oggetto di confronti con DK.

Il diverso è che B&C ha una griglia fissa a pallini, tu pianifichi il turno e poi stai a guardare l'esecuzione. In DK libertà totale di movimento, metti in pausa anche ogni secondo.

In Breach (dai video che ho visto) durante la pianificazione tipo di un flashbang se selezioni un altro personaggio non vedi l'area di dove il primo sta tirando la granata accecante. Però attualmente ha più armi di dk e ha gli attachment che in dk non si sa se saranno aggiunti.

Le mappe di Breach attualmente sembrano più grandi ma a volte non puoi entrare a ripulire le singole case.

In DK puoi e a volte devi costantemente mettere in pausa per girare spesso il cono di visione perché non puoi coprire tutta la sala con un solo uomo.

In definitiva breach mi pare un porting da app per cellulare. Più simile ad uno strategico a turni stile xcom.

Lo conoscevo su android da prima di DK. Ma non mi ha mai convinto del tutto.

Di sicuro lo avrai puntato su Humble a 5 $ e rotti.

La questione (ecceto il fatto che breach è, ripeto, un porting da smartphone) rimane soggettiva: se preferisci una azione spezzettata a turni vai con breach, se vuoi maggior controllo e tattica vai di Dk.

Guarda questi video:

Dk http://www.youtube.com/watch?v=CcCv0xY46EY http://www.youtube.com/watch?v=EObzIviHVzE http://www.youtube.com/watch?v=fku7JAKNnxQ

Breach http://www.youtube.com/watch?v=SnjDWMOdseQ

djmatrix619
28-05-2014, 09:22
Mi sa che finirò comunque di provarli entrambi allora.. :asd: visto che a quanto pare sono piuttosto diversi. Ma visto infatti che, come correttamente dici, B&C è in un bundle, mentre Door Kickers lo acquisterei a prezzo pieno, proverei prima B&C.. magari vediamo com'è anche il genere! Grazie! :)

PS = Certo che.. vorrei tanto rifare SWAT 3 e 4.. quelli erano capolavori!! :)

Axios2006
28-05-2014, 09:26
Mi sa che finirò comunque di provarli entrambi allora.. :asd: visto che a quanto pare sono piuttosto diversi. Ma visto infatti che, come correttamente dici, B&C è in un bundle, mentre Door Kickers lo acquisterei a prezzo pieno, proverei prima B&C.. magari vediamo com'è anche il genere! Grazie! :)

PS = Certo che.. vorrei tanto rifare SWAT 3 e 4.. quelli erano capolavori!! :)

A chi lo dici! :)

Ps: media Humble scesa a 4,81 $ :asd:

Axios2006
28-05-2014, 23:25
Skeak peak di Beta 1 (Metà / fine giugno 2014)

https://pbs.twimg.com/media/BnxNac6IIAE5e5M.png (https://pbs.twimg.com/media/BnxNac6IIAE5e5M.png:large)

(Cliccare per ingrandire)

- Indicatore raggio rumore udibile
- Nuova linea tratteggiata per le azioni alle porte
- Almeno 2 nuove icone di azioni
- Effetti meteo

Axios2006
03-06-2014, 19:04
Nuovo sneak peak di Beta 1 (release 20 Giugno forse).

Pare arrivi la possibilità di salvare i piani.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10403363_571384442978384_2369202626051452636_n.jpg

Axios2006
10-06-2014, 19:03
Ben 23 secondi di teaser trailed della beta 1: https://www.youtube.com/watch?v=_H-bs_rzsSc

- Flashbang attraverso le finestre.
- Miglior visualizzazione di ostaggi e boss.

Più le già viste innovazioni dei percorsi.

Axios2006
21-06-2014, 18:14
Beta 1 rilasciata!

Beta is here and with it the new face and soul of Door Kickers.

https://www.youtube.com/watch?v=TR6hb5WQVQg

http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/06/beta_pic1.jpg

http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/06/beta_pic2.jpg

No fear, its still the same game, but - as promised - it's got major improvements, over and under the hood. Starting with the new Menu makeup, going through the changed equipment unlocking and Squad Levelup, and getting to the improved tactical options in game, we feel its a much better experience.

Yes, we did say Squad Levelup. Back when we first put the Doctrine Tree out we knew some things didn’t really click together, and your feedback confirmed we’re on the same page.
The new system works as follows:
-troopers start with innate, random ability values. In the future, more might be added.
-they levelup based on XP and get a flat set of improvements with each rank. In the future, there will be some player control over trooper improvements.
-the squad levels up via the sum of XP received by ALL troopers
-Squad Levelup unlocks the trooper classes and gains you Doctrine Points to use in the Doctrine tree
-the new mission challenges give extra XP
-oh, yeah, the squad and troopers should all reset with the new version

Speaking of your troopers, you can now quasi-customize them by replacing them with others from the available pool. In the future, you will also be able to completely edit the names and use your custom pictures!
Going into the actual game, you might notice the troopers are much better at following the path and orders sequence and its much easier to predict now what you will see from each waypoint.

You can also have waypoints that interact with objects from a distance, so if you want for example to have a trooper open the door from the side, that’s easy to plan in advance now.

Also, a new and handy auto-go-code is available now, the wait for clear order. Troopers ordered to do so will stay in place until all hostiles have been pacified or left their field of view, and continue afterwards. Its a handy tool, but it will put a half a second delay in your advance, so use it where appropriate only.

Since the game plays a little different, we’re especially keen to hear your thoughts on the new build and features, so don’t forget to write!


What else is New and Important in the Beta version of Door Kickers:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Features:
- Challenges: in addition to the 3-star system, you can now complete challenges for each level. These do not count towards unlocking weapons but do gain your troopers XP.
- Plan saving: all paths up to the first "Play" command are saved and restored when restarting the map, also called the Daimaju feature.
- Unlockable items: items are now unlocked using the Stars currency.
- Unlockable classes: trooper classes (assaulter/breacher/etc.) are now unlocked by leveling up your squad.
- 8 new firearms.
- 3 new armor types.
- 8 new maps.
- Many improvements to enemy AI.
- Line of sight preview when drawing a path.
- Proper feedback indicators for enemies that are about to execute a hostage + added countdown timers for executioners.
- Feedback for the range of all sounds. Can be switched off in options.
- Added indicators for shield area of cover.
- Added enemy tooltips that show their equipment and intentions.
- When the line of fire is blocked by a friendly unit, a proper graphical indicator is rendered.
- The VIPs in "Protect the VIP" scenarios must be activated by proximity in order to be able to control them.
- Can customize the name/appearance of your troopers (wip, for now you can only loop through all the troopers in the database).
- Can now change resolution from the in-game video options.
- Support for more .wav formats. Previously an unknown format would crash the game.
- Added reverb sound effects (wip).
- Added new graphics/sounds effects (ejecting bullet shells, rain, fire etc.).
- Graphical updates to many maps, including the training ones.
- Improved overall graphics.
- Can now disable map zooming/panning from the options menu.
- Arrested enemies auto-move outside the line of fire between a swat and a fellow enemy.
- Selecting between paths that are over-imposed is now much easier.
- It is now possible to switch between pages in the Single Mission selection screen, via the small buttons on the bottom.

Fixes:
- Fixed the 50 mods limit downloaded from Steam.
- The "Export replay to movie" feature now works correctly on more (all?) hardware configurations (and faster).
- A crash that would sometimes happen after enabling/disabling mods and playing a game.
- Mods are no longer deleted after starting the game in offline mode.
- Deploy slots no longer look weird on very large screen resolutions.
- Flashbangs that could sometimes kill an enemy if they hit him.
- Too many trooper radio sounds in replays.
- A bug where shields would not stop bullets coming from grazing angles.
- Snipers can no longer target VIPs.
- A bug where modded weapons would show up more than one time in the equipment menu.

Modding / Structure changes:
- When updating a mod, the mod.xml "description" field is no longer updated on Steam Workshop.
- Can now use additional breaching charge types on a door.
- Maximum map size is no longer hardcoded at 4096x4096, though it's still limited by the maximum texture size supported by the GPU. Recommended 8192x8192.
- Added more rendering layers (can now control which item renders on top of what item with more precision).
- All weapon mods that use bullet_trace.tga + bullet_trace_shotgun.tga should now use the .dds versions. Will remove the .tga ones in the next update.
- All weapon mods should update the firearms flare rendering layers to mimic the ones in the new equipment.xml version.
- All weapon mods should add bullet-shell-on-the-ground sounds like in equipment.xml. If your mod already added such sounds (e.g. SiC), make sure to take them out or add them using the new fields in equipment.xml.
- Graphics / Explosion sounds for flashbangs/breaching charges are now moddable. Mods that modify the flashbangs/breaching charges should modify them according to the new equipment.xml (added the explosion sounds and graphics).
- Crowbar/lock-picks added to the equipment items and can now be modded.

Have fun, wear your plates OR NOT ;) , and don’t forget to hit the feedback button :)

Your DevTeam @ KillHouse Games

Axios2006
05-07-2014, 22:43
Door Kickers in offerta su Humble Store a 8,39€ fino alle 19 di lunedì.

https://www.humblebundle.com/store/p/doorkickers_storefront

sonmiananxa
10-07-2014, 10:21
Axios non riesco a trovare info: che tu sappia lo Steam Cloud è abilitato?

Dal pannello Steam mi risulta attivo, ma non effettua back-up dei salvataggi.. :fagiano:

Axios2006
10-07-2014, 10:45
Axios non riesco a trovare info: che tu sappia lo Steam Cloud è abilitato?

Dal pannello Steam mi risulta attivo, ma non effettua back-up dei salvataggi.. :fagiano:

Non credo sia abilitato.

A meno che non l'abbiano messo con la minor patch di ieri, non ci dovrebbe essere.

Preciso: sono sicuro che non c'è. Nella pagina Steam ed anche su Steamdb niente nuvoletta.

sonmiananxa
10-07-2014, 10:53
Non credo sia abilitato.

A meno che non l'abbiano messo con la minor patch di ieri, non ci dovrebbe essere.

Preciso: sono sicuro che non c'è. Nella pagina Steam ed anche su Steamdb niente nuvoletta.

Strano, perchè per i giochi ove non è previsto Steam non ti da proprio visibilità dell'opzione Steam Cloud (selezioni il gioco / proprietà / aggiornamenti), mentre in questo caso la possibilità esiste ed è ben visibile. Solo che non funziona :fagiano:

Magari la renderanno operativa con le prossime release..

Grazie comunque!

Axios2006
10-07-2014, 10:56
Strano, perchè per i giochi ove non è previsto Steam non ti da proprio visibilità dell'opzione Steam Cloud (selezioni il gioco / proprietà / aggiornamenti), mentre in questo caso la possibilità esiste ed è ben visibile. Solo che non funziona :fagiano:

Magari la renderanno operativa con le prossime release..

Grazie comunque!

Probabilemente contano di attivarla a breve.... Cercando meglio, pare abbiano già allocato lo spazio di archiviazione sul server steam.

Si, allocato 1gb, 1000 file: http://steamdb.info/app/248610/ufs/

sonmiananxa
10-07-2014, 12:58
Probabilemente contano di attivarla a breve.... Cercando meglio, pare abbiano già allocato lo spazio di archiviazione sul server steam.

Si, allocato 1gb, 1000 file: http://steamdb.info/app/248610/ufs/

Yeppa!

Axios2006
01-08-2014, 23:31
Un piano ben riuscito:

http://imgur.com/mNgLkx9l.jpg. (http://imgur.com/mNgLkx9.jpg)

http://imgur.com/vW2k9Ucl.jpg. (http://imgur.com/vW2k9Uc.jpg)

http://imgur.com/kLY19Scl.jpg. (http://imgur.com/kLY19Sc.jpg)

Axios2006
04-08-2014, 10:12
Prossimamente in DK: lanciare granate da dietro gli angoli!

https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/q81/s720x720/10564996_604279859688842_1659792914920823189_n.jpg

sonmiananxa
04-08-2014, 14:22
Gran cosa, mi sarebbe già stata utile in numerose occasioni :)

Axios2006
06-08-2014, 19:04
Next update & final stretch
Posted on Aug 6, 2014

In breve: nuova beta la settimana prossima con (forse) il primo assaggio del nuovo generatore completamente casuale di mappe.
Nella release finale 40+ nuove mappe, la campagna e nuove feature varie.


It’s summer time here, so we’ve all enjoyed some vacation time after releasing the Beta version. But we’ve been back in full swing and ready to finish the game by the end of 2014!

We plan to release one more update before the final game, to tie up some loose ends. Expect it next week!
It will improve existing features, add some new ones and also improve moddability and random maps, to keep you busy while we work on finishing the game.
By the way, we’re holding back some features for the final game, so that the Early Access users will still find the game “fresh” once it comes out.

One of the loose ends we left in the previous update was the inability to throw flashbangs from behind walls. In the new update this is simply done by positioning the target behind the wall and the game will automatically detect the required trajectory to throw the grenade from behind cover.

You’ll also get two new tools to play with, we won’t spoil the surprise though :)
We’ve also been working on a map generator that creates completely random killhouses, as opposed to using existing map layouts. It’s in an incipient stage at the moment, where we’re testing things out, so it may not make it into the next update.
If we do it right, it will add a whole other level of replayability to the game.

We’ll also improve the editor and fix the current inability to upload mods that are larger than 100MB.
You’ll be able to create maps from scratch from inside the editor, without editing any .xml files anymore.
These additions, together with the 40+ new maps that we’re working on for the final game, will be sure to keep you busy for some time :)

Note: since older replays won’t be compatible with the new version, we suggest you make a backup of the current game version if you want to look back on your older action.

So keep your eyes out for the next update and, as usual, don’t hesitate to feedback us!

Axios2006
13-08-2014, 18:17
Beta 2 in arrivo domani! Probabilmente dopo le 14.

Axios2006
14-08-2014, 19:14
Bad guys throw grenades and the power to draw walls is yours, with the improved Mission Editor.

This is the final beta we have planned before the Final, or Gold Release of Door Kickers.


We will now take some time to work on the remaining big features and polish the game some more, with the release coming no later than November 2014. As we are 100% dedicated to quality and our players, Door Kickers won’t be truly done until “it’s done”; expect progress to be made clear as time moves forward.

More details in this blog post: http://inthekillhouse.com/next-update-final-stretch/


Now, back to the actual Beta you’re downloading: The Editor takes a big step towards allowing full level creation without the need for any external tools. For now you are able to create, move, rotate and resize walls, effectively shaping the tactical playground. Once walls are in place you can put windows over them, and doors and objects are added just as before.

For reference you can check the new “Home on the Hill” level by opening it up in editor, to see how the wall entities actually work in practice. The other official levels do NOT have editable walls, and writing walls directly into the map Alpha Channel is still possible.

There’s a map making contest on the way soon, so practice placing those walls…


Going into actual gameplay, we’ve made some fine or gross tunings to the game, progressing towards a more final version of control. Clicking on a trooper no longer deletes his path, but orders him to hold until further notice. See the orange hand that appears? Thats the Hold Icon. Clicking on the trooper again allows him to continue. The hold order should make on the fly trooper coordination easier, but if you’re one of those Go Code fanatics you’ll be happy to find out you can now use GoCodes multiple times on the same path, without losing them at the first issue.
https://lh3.googleusercontent.com/DtQLLpLji5bEZ6zeLVQJGmVLg1idMDBrh40-43MOz8yjTQU2PXWN5Lu5CfFnN8ScANP0-nQCho1iYEqSjakPEFBnaZHrX7uiAOq9MpnFzAaK2acRHVci1IzzKuQuvl6q1A


Other important changes are the ability of your troopers to throw grenades around corners and the way your troopers turn automatically to engage known bad guy positions - the red shadows that stay in place after a lost contact.


And speaking of the bad guys, they now take longer to get back in the fight after being tazed or flashbanged. They need to get their hands on the weapons first, after all.

BTW, some of them now throw grenades, just saying ...


What else is New and Important in Beta 2 of Door Kickers:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Features:
- Troopers can throw grenades around corners and obstacles
- New item: dynamic hammer.
- New item: lockpick machine.
- New enemy: Grenadier Glen (does exactly what the name says).
- 4 new maps. More backgrounds hidden in the version, for those who know where to look.
- Controls change: single-clicking on a SWAT toggles a wait/resume waypoint.
- GoCode chaining: GoCodes of the same type are no longer activated all at once, therefore you can use the same GoCode multiple times along a path.
- Can now edit the names of your troopers.
- Added official/downloaded/editor filters to the single missions menu.
- Can now create entire maps from inside the editor (adding walls, editing parameters). Painting backgrounds is not yet available though.
- Decreased loading time.
- Improved SWAT AI.

Fixes:
- No longer auto-opening doors after lockpicking.
- Activating door waypoints ahead of time.
- No-pause challenge not working as intended.
- Fixed unable to pre-plan more than 4 flashbangs, where the trooper would only throw the first two.
- A bug with the saved plan diverging from the initial one.
- Crash when changing waypoint from flashbang to secondary weapon.
- Persistent orientation (strafe) waypoints being invalidated when activating a gocode.
- Bug where you could drag the path through walls in some situations.
- In some hardware configurations the game would not start on Linux even though the minimum requirements were met.
- Trooper getting blocked when changing weapons very close to a door.
- Trooper incorrectly waiting on a trooper that was in turn waiting on a door.
- Tazed/stunned enemies now recover with their weapon lowered.
- Can now shoot tazer over tazed enemies.
- Input issue on Linux where mouse commands would get lost.
- Enemies no longer block hidden-camera input when very they are underneath it.
- VIPs can no longer arrest suspects or disarm bombs.
- Changing from spycamera to flashbang no longer disables the waypoint.
- A rare replay desynchronization bug.

Modding / Structure changes:
- Warning: If your mod overwrites menus.xml or customization.xml, make sure to update it, since it may no longer work!
- Added smoke effect to grenades, therefore mods overwriting equipment.xml should update it, though everything will still work OK without it.
- Can now upload mods larger than 100 MB to Steam Workshop.
- Added door break sound for dynamic hammer. If your mod implements locked doors, you should update it.
- When uploading/updating a mod on Steam Workshop, the log will be displayed on screen.


Your DevTeam @ KillHouse Games

Axios2006
20-08-2014, 18:30
Come eseguire in Door Kickers la tecnica di esplorazione stanze "slice the pie":

https://www.youtube.com/watch?v=Rwfw7KxcJlY

Axios2006
25-08-2014, 14:54
Una delle oltre 40 mappe che saranno aggiunte nella release finale:

https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10624700_614631701986991_2993416246332315421_n.jpg?oh=af018d6f0ca261344be6709403952714&oe=5460C01B

Mgz
25-08-2014, 20:25
Ah è "ufficialmente" finito? Fico! Corro a vedere se è in offerta da qualche parte :D

Axios2006
25-08-2014, 20:28
Ah è "ufficialmente" finito? Fico! Corro a vedere se è in offerta da qualche parte :D

La release finale è prevista per Novembre 2014. Aggiungerà la campagna (inedita), 40+ mappe "casuali" e svariate features attualmente top secret.

(Per la cronaca: scritto in prima pagina ed anche qualche post fa). :)

E non ci saranno update fino alla release.

Ah, occhio che come già detto, alla release il prezzo sale.

Finora non è stato molto spesso in sconto e mai più del 50%: http://isthereanydeal.com/#/page:game/price?plain=doorkickers

Axios2006
26-08-2014, 17:00
Uno dei nuovi tools della final release:

https://pbs.twimg.com/media/Bv-K8nFCUAAqCl3.jpg

Mgz
27-08-2014, 11:05
comprato e provato giusto mezz'oretta :) ho però subito un dubbio: come si determina chi spara per primo quando il mio agente incontra il criminale di turno? in frozen synapse c'erano tutta una serie di valori che determinavano un punteggio virtuale con il quale se vincevi sparavi per primo, qua come ci regola?

ps: gli agenti non possono entrare senza sfasciare le porte e fare un sacco di casino? :stordita:

Axios2006
27-08-2014, 11:21
comprato e provato giusto mezz'oretta :) ho però subito un dubbio: come si determina chi spara per primo quando il mio agente incontra il criminale di turno? in frozen synapse c'erano tutta una serie di valori che determinavano un punteggio virtuale con il quale se vincevi sparavi per primo, qua come ci regola?

ps: gli agenti non possono entrare senza sfasciare le porte e fare un sacco di casino? :stordita:

Non essendo a turni, dipende da che tipo di ingresso, se il terrorista era girato o meno...

Esempio: il pointman (solo pistola) ha tempi di reazione migliori dopo aver appena sfondato una porta.

l'ideale è avere due uomini alla porta: uno sfonda e lancia un flashbang, l'altro entra.

Le unità stealth aprono delicatamente le porte.

Mgz
27-08-2014, 15:32
l'ideale è avere due uomini alla porta: uno sfonda e lancia un flashbang, l'altro entra.
ecco questa è un'altra cosa che non mi torna: il tizio (da solo) lancia la flash, entra nella stanza PRIMA che esploda, viene giustamente fatto fuori all'istante da quello che è già dentro la stanza, e DOPO che è morto esplode la flash...quando ormai non serve più a niente.
bug o cosa? :stordita:

Axios2006
27-08-2014, 15:38
ecco questa è un'altra cosa che non mi torna: il tizio (da solo) lancia la flash, entra nella stanza PRIMA che esploda, viene giustamente fatto fuori all'istante da quello che è già dentro la stanza, e DOPO che è morto esplode la flash...quando ormai non serve più a niente.
bug o cosa? :stordita:

Strano. Il bug del tizio che lancia la granata ed entra subito è stato risolto in alpha 8.

Ma tu metti il tizio di fianco alla porta, clicchi sulla porta, selezioni il flashback e posizioni l'indicatore di esplosione e poi rimetti in play?

Axios2006
28-08-2014, 08:55
Mini patch:

Changelist:
- added support for Intel HD Graphics
- fixed bug where sometimes you could see through editor walls
- fixed wall shadows showing up in editor

IL_mante
10-09-2014, 10:39
>>> FONDAMENTALE UNA RISOLUZIONE MAGGIORE DI 1366x768. Ideale 1600x900 o 1920x1080 <<<

interessante ma mi preoccupa la questione risoluzione, con i miei 1280x1024 farò fatica a giocarci?

Axios2006
10-09-2014, 10:55
interessante ma mi preoccupa la questione risoluzione, con i miei 1280x1024 farò fatica a giocarci?

È la risoluzione del mio desktop. Ti becchi una 1280x720 con 2 bande nere sopra e sotto. Risultato vedi le mappe più piccole. Puoi compensare con lo zoom in game. Ma le bande nere restano sempre.

Di essere giocabile è giocabile. Poi diventa soggettivo......

Se vuoi posso postarti più tardi qualche screen dal mio pc.....

Update:

http://i.imgur.com/qMqH9Ft.jpg
http://i.imgur.com/F4CFmDK.jpg
http://i.imgur.com/ecVeMkQ.jpg
http://i.imgur.com/EQPoFYg.jpg
http://i.imgur.com/mklHd0x.jpg
http://i.imgur.com/awwTxAq.jpg

Axios2006
15-09-2014, 18:25
Data arrivo final release anticipata a fine Ottobre 2014 o prima. (Era Novembre 2014)


http://steamcommunity.com/app/248610/discussions/0/616187839453787953/

Mgz
16-09-2014, 18:36
Ottimo! Con una storia sicuramente ci guadagna ancora di più :)

Axios2006
16-09-2014, 18:44
Ottimo! Con una storia sicuramente ci guadagna ancora di più :)

La campagna sarà assolutamente una sorpresa il giorno della release: è totalmente inedita.

Axios2006
29-09-2014, 10:05
Steam Cloud attivo!

Ma non ancora cross platform.

Axios2006
06-10-2014, 09:16
Release finale il 20 Ottobre 2014

https://www.youtube.com/watch?v=YP6h4nbxjNE

After 1.5 years of crowdfunding, 1 year of steam early access, 13 released builds, 236 published mods, thousands of feedback emails from customers and an overwhelmingly positive public reaction, the game has matured from technological, gameplay and visual points of view.

Door Kickers comes with over 80 single missions, 5 trooper classes, 45+ pieces of gear and weaponry as well as a campaign mode, random mission generator and integrated mission editor.

There are also 3 campaigns, consisting of about 30-40 other maps.

Look out for the release, later this month, on October 20!

Axios2006
19-10-2014, 21:55
Nel ricordarvi la release della versione final di domani alle 19:00, ecco il link alla anteprima: https://www.youtube.com/watch?v=V04YTeIzkuo

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/248610/ss_923545c3fc76590bef8864688186d678f9c5a42e.1920x1080.jpg

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/248610/ss_fadcd9762a391b06d17d367c5a4f0d12ffb9af81.1920x1080.jpg

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/248610/ss_5a4c62151acc99c314784bc1a5694cc039c768f5.1920x1080.jpg

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/248610/ss_b3c8310a2e56a2ac0e34d9c213011f8b9d8ec17c.1920x1080.jpg

Axios2006
20-10-2014, 18:22
Door Kickers is out!


It’s been one year since we’ve entered Early Access on Steam, one and a half since we began crowdfunding. One and a half years of constant updates, great feedback from the players and two-way communication with you guys.

And we’ve taken the process to completion - Door Kickers moves on from Early Access.

For those that actually play each version, what’s new? The Campaign is IN. You have 3 campaigns now, with more to come! We’ve also changed the way Single Missions count now - troopers deaths are no longer saved in those. Think of Single Missions as your proving ground, where you try to beat your own performance, and campaigns as your real job - do the objectives and keep the troopers alive. Can you handle that? Maybe also in Iron Man Mode?

Another new and long in-coming feature are multi-layer maps. You can go up and down, exploring some new and old locations in a new way.

There’s also a new scenario type - Dope Raid - which tasks you not only with securing the suspects, but also capturing evidence before it gets trashed. And it will get trashed, unless you move swift and to the point.
And no, you cannot shoot everyone.

One last thing… this vesion will reset all your stats and mission completion. So why are you still reading this, get back to 3-staring everything!

What else is New or Changed since last version of Door Kickers:

New Features:
- Random killhouse generator + over 90 new random house layouts.
- Over 50 new maps (in campaign, single and random combined).
- New door types: grating doors / padlocked doors.
- New item: Bolt Cutter. Useful for cutting down padlocks.
- New item: Breaching Kit
- Silenced handguns. You asked for them, you got them.
- Can copy/paste/default equipment for each class.
- Improved loading time.
- Enemies start with their weapons lowered, until alerted.
- New music.
- Loading screens with tips&tricks. Can be disabled in options menu.
- Improved path-editing when multiple paths are over-imposed: press SHIFT for locking on a single path.
- Added stretch-to-fit video option (for monitors that are not 16:9).
- Separate volume option for for ambient sounds.
- Improved weapon/trooper stats to better account for their performances.
- Added "reset progress" option.
- Countless other small changes, tweaks and overall improvements.

Fixes:
- Fixed items showing up randomly on random maps. Really.
- Fixed uppercase letters not working on OSX.
- Fixed wall shadows showing up in editor.
- Global statistics are no longer incremented when watching replays.
- Fixed stars not adding after finishing new maps.
- A bug where troopers could go through doors without opening them.
- Right-click menus outside of screen bounds.
- Tazer sometimes not shooting.
- Sniper now kills all enemy types with one shot.
- Sometimes exporting replays to video without sound.
- Ambient sounds playing at full volume no matter of you location in the map.
- Troopers stuck with playing the "use hidden camera" animation all the time.
- Grenade trajectory looking OK but grenade hitting wall.
- Sounds sometimes getting cut while in a very busy scene.
- Removed single plan / single trooper challenges from maps where it couldn't be done.
- Breaching/opening doors when behind walls.
Modding / Structure changes:
- FOV can be modified per weapon/item.
- Challenges are now configurable for each map.
- Can publish new maps to Steam Workshop directly from the editor.
- Equipment.xml is now split into 4 different xmls (items, pistols, rifles, shotguns).
- Can now update mods if you have more than 50 published mods (special dedication to RedPanda for giving us extra work to do).
- Can now modify/add new portraits (data/config/user_list.xml can be modified/added to by using filesystem_mount.xml).


Your DevTeam @ KillHouse Games

Mgz
20-10-2014, 20:45
quindi è "ufficialmente" finito? :)

Axios2006
20-10-2014, 21:15
quindi è "ufficialmente" finito? :)

Ufficialmente finito. Salvo qualche ritocchino alla generazione casuale mappe.

top secret
29-10-2014, 11:19
Appena consegnato dal mio fedele asinello, procedo a provarlo.
Ed è pure in ITALIANO! :D

djmatrix619
29-10-2014, 11:35
Appena consegnato dal mio fedele asinello, procedo a provarlo.
Ed è pure in ITALIANO! :D

Lo sai che ti bannano alla velocità della luce se fai queste provocazioni, vero?

top secret
29-10-2014, 12:02
Era solo una battuta la mia...

djmatrix619
29-10-2014, 12:26
Era solo una battuta la mia...

Fidati che qua basta molto meno per farsi bannare.. meglio non rischiare! ;)

Axios2006
29-10-2014, 12:27
Era solo una battuta la mia...

Alla faccia dei tre Developer che non hanno inserito drm, non installano niente di anomalo sul pc, e vendono un signor gioco ad un prezzo contenuto rispetto a certi obbrobri AAA. :muro:

Ziosilvio
29-10-2014, 14:19
Appena consegnato dal mio fedele asinello, procedo a provarlo.
Ed è pure in ITALIANO! :D
Buon divertimento. Ci vediamo tra dieci giorni.
Era solo una battuta la mia...
Come vedi, non ha fatto ridere nessuno.
Alla faccia dei tre Developer che non hanno inserito drm, non installano niente di anomalo sul pc, e vendono un signor gioco ad un prezzo contenuto rispetto a certi obbrobri AAA. :muro:
Fixed.
Eh già...

Axios2006
29-10-2014, 14:29
-----

Fixed.
Eh già...

Ok, la mia ortografia era fuori servizio, ma il correttore ortografico del telefono è complice. Non me lo ha segnalato. :asd:

djmatrix619
29-10-2014, 15:29
Alla faccia dei tre Developer che non hanno inserito drm, non installano niente di anomalo sul pc, e vendono un signor gioco ad un prezzo contenuto rispetto a certi obbrobri AAA. :muro:

Infatti. E' proprio il caso di dirlo.
Se si fanno queste cose su contenuti indie originali, è come arrestare l'evoluzione del mondo videoludico e condannare tutti alle solite "software house" maggiori. C'è cosa più triste di questa? :rolleyes:

IL_mante
29-10-2014, 17:29
C'è cosa più triste di questa? :rolleyes:

forse la firma dell'utente dove si lodano le forze dell'ordine? :fagiano:

djmatrix619
29-10-2014, 17:39
forse la firma dell'utente dove si lodano le forze dell'ordine? :fagiano:

Oddio, non ci avevo fatto caso!!! :rotfl:
Pure l'avatar!!! :asd: Guardando il video sembra quasi che le fiamme gialle stiano per bussare a casa sua!!! :D
Scusate per l'OT, ma proprio non ci credo!

Axios2006
18-11-2014, 19:30
In the following months we will be releasing two new updates!

Besides fixing current issues and improving things based on your suggestions, we will also be adding some new content.
If you have anything you’d like to see fixed/improved/implemented, we’ve opened a suggestions thread here (http://steamcommunity.com/app/248610/discussions/0/620696934091812458/) where you can speak your mind.

- The first update should come no later than November 25. It will bring a new campaign, new items and many improvements/clarifications to existing features.

- The second update will be released mid-December. Expect new content from this one as well.

Expect major improvements to the in-game editor and overall modding capability as well, though it’s unclear whether these will be in the first or the second update.

Axios2006
21-11-2014, 18:40
Dalla Steam community:

"We have plans for a huge amount of cool stuff (much more than just updates to the current game). So stay tuned and you should see a roadmap at the end of the year or starting 2015."

Axios2006
27-11-2014, 18:49
Update 1.03 Released

http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/campaign4.png

New Features:
- New campaign: Terror at Sea.
- 7 new weapons: 2 pistols, 4 long guns, 1 shotgun. You might find some new favorites here.
- Can now compare stats for weapons/armor/shields with the ones currently equipped.
- Campaign missions can be replayed as long as you don’t play the next mission in line.
- Added “Delta” Go Code for all those that plan ahead.
- Two new ambient music tracks.
- Sniper: use TAB key for cycling between visible enemies.
- Added a “keep previous plan” checkbox in deploy screen.
- Replaced “switch to primary/secondary” waypoint action with a single switch-weapons waypoint. This will make planning ahead easier.
- Added campaign restart button.
- Added “how to play” video for Snipers.
- Red screen border when HUD is minimized and game is paused.
- Game will auto-restart when changing active mods or window resolution.
- When a flashbang waypoint is set on a door that gets opened by an AI, that waypoint is cancelled.
- Trooper no longer stops when given a direct “Reload” command. He stops at reload waypoints though.
- In-game Mods menu now has filters to help you browse more efficiently.

Fixes:
- Campaigns sometimes not finishing.
- Bug where trooper would go inside a door after lockpicking it.
- Breaching charge waypoints disabling themselves.
- Bug where trooper would kick doors while looking the opposite way.
- Deploying on maps with no deploy zones is done with the current equipment, instead of the default one.
- Can no longer interact with bystanders.
- Reload commands cancelling orientation commands.
- Broken sound/crashes for some Creative sound cards (replaced OpenAL with OpenAL Soft).
- Bolt cutters no longer show up for for Breachers when they don’t have it equipped.
- Broken backgrounds for “no intel” maps.
- Some replays were impossible to export to video.
- Several bugs related to maps (impossible challenges, impossible to arrest enemies etc.).
- The random killhouse generator will generate *at least* a room.
- You no longer need to retrieve ALL dope items to get three stars.
- Increased timeout values when connecting to Steam Workshop.\
- Fixed enemies destroying dope even when stunned.
- Tooltips now show key shortcuts (if available).
- Out-of-screen indicators not correctly aligned for certain game resolutions.
- A bug related to restoring a plan that had hold/move waypoints.
- Enemies not patrolling on paths on floors other than the starting one.
- Linux/OSX not detecting conflicts between mods.
- Removed SHIFT=Right Click in OSX (would interact badly with path-lock and Steam overlay).

Axios2006
27-11-2014, 23:29
Axios play Door Kickers: https://www.youtube.com/playlist?list=PLwlHf0k8kfLfhm51GEyh7CaxqnObiQE90

Axios2006
21-12-2014, 23:26
Winter Update: Part 1

http://i.imgur.com/AQcZfCpl.jpg (http://i.imgur.com/AQcZfCp.jpg)

Hey there Door Kickers,

As you know, there was a big Winter update planned for this December. Don't worry, it's still coming!
Since there is a lot of new content, we decided to split it in two updates in order to gain more time to deliver high quality stuff.

So here's Part 1 of the Winter Update:

Features:
- Can now paint floors in the editor + several other editor improvements.
- Added shortcut for stealth Fire button (F).
- New mod: Winter Games (example for implementing weapons with projectiles and custom map music).
- Improved loading speed.

Fixes:
- One single-mission map was missing on Linux and Mac.
- Broken Mac OSX scroll for magic mouse and trackpad.
- Re-added Right-Click keyboard shortcut useful for trackpads (now C, instead of Shift).
- Pointmen not being able to switch weapon from tazer to pistol.
- Incorrect reload time stats for cyclic reload weapons (shotguns, revolvers).
- Sniper hud disappearing from multi-storey maps.
- Showing campaign success screen even when losing all missions.
- Crash related to mods and picking locks.
- Crash when enabling and disabling certain mods.
- Enemies not shooting back after recovering from a tazer shock.
- Pre-planning more than 1 breaching charge not working.
- A bug with failing final campaign map, restarting it and still finishing campaign.
- Sometimes campaign would not finish even when all troopers were dead.
- Hostages not always following you when changing floors.
- Trooper switching to primary weapon after detonating a door while pistol was equipped.

Modding:
- Weapons can now shoot with projectiles, check out the two examples in equipment_patch_4.xml (Grenade Launcher and Bow) and the "Winter Games" mod.
- Can now set custom music for a map. Check the "Winter Games" mod for an example.
- Added "ejectShells" option for firearms (revolvers no longer eject shells).


Coming up in Part2:
- new campaign (longest yet)
- new single missions
- new weapons
- new scenario type
- new enemies


In the meantime, let's see those maps made with the new editor, we feel a contest coming up!

Lock'n Load!
-KillHouse Games

Axios2006
21-12-2014, 23:32
Axios play Door Kickers:

Gang Drive Gone Wrong (One Man Challenge) -> http://youtu.be/m0X3dfKJMio

Home on the Hill (One Man Challenge) -> http://youtu.be/W2wRfZE3h_g

Home on the Hill (No pause - Single plan) -> http://youtu.be/KKAQ3__EeKc

Kaider
22-12-2014, 09:50
L'ho comprato 2 giorni fa, maledetto Axios e i suoi thread completi :asd:


A primo impatto, è stato un pugno nello stomaco come difficoltà, cerco di fare le missioni con un unico planning allo start senza mettere pausa, è dura :fagiano:

Axios2006
22-12-2014, 11:19
L'ho comprato 2 giorni fa, maledetto Axios e i suoi thread completi :asd:


A primo impatto, è stato un pugno nello stomaco come difficoltà, cerco di fare le missioni con un unico planning allo start senza mettere pausa, è dura :fagiano:

Grazie... grazie... troppo buono.... :asd: :)

Fare un singolo piano, è complesso. Io stesso dopo oltre un anno, per alcune missioni, impiego oltre mezz'ora e decine di tentativi per fare un singolo piano...

Home on the Hill (No pause - Single plan) -> http://youtu.be/KKAQ3__EeKc

Nel video sopra, questa semplice missione ha richiesto 15 minuti e 7 tentativi soprattutto per far sì che i 3 simpatici terroristi con le granate non avessero il tempo di tirare "regalini" contro i miei uomini.

Axios2006
23-12-2014, 18:49
http://www.inthekillhouse.com/shots/winter_update2.jpg

As we were saying, we will be splitting the Winter update in multiple parts, keeping the bulk of the update for the end :)

Here's the changelist for Winter Update - Part 2:

Features:
- 2 new single-mission maps.
- 1 new enemy type.

Fixes:
- Game unable to run in full-screen resolution on certain configurations (high-DPI screens or settings).
- Crash related to modding sounds.
- Crash introduced in 1.0.4.

Coming up in Part3:
- new campaign (longest yet)
- new single missions
- new weapons
- new scenario type
- new enemies

PS: Steam Workshop seems to be back, so let's see what you can do with the editor introduced in Part1.

Axios2006
25-12-2014, 19:56
Axios play DK: Rainy Night on Venice Hill

Prima esecuzione: http://youtu.be/e8SyKrU1C24

Esecuzione piano singolo, senza pause: http://youtu.be/JlUP9OxeDNk

http://i.imgur.com/qosnzLhl.jpg (http://i.imgur.com/qosnzLh.jpg)

Axios2006
01-01-2015, 18:00
http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/12/menu_logo_christmas-300x164.png

KillHouse Games – End of Year Two

Hello, friends!
When this year started, we found ourselves on PC Gamer’s list as “one of the best/most promising strategy games of 2014”. As it ends, we’re Rock Paper Shotgun’s “best tactics game of the year”.

What’s most important, we’ve delivered to you and got the game out, and we are currently enjoying a steam user rating of Overwhelmingly Positive. It’s not uncommon to see happy users with 50+ or even 100+ hours of gaming time, and all this confirms we must be doing something right :)

The workshop and modding scene are very active, and the release of the improved mission editor makes creating maps from scratch completely possible.

What’s next for KillHouse Games? We’re obviously not done with Door Kickers and Update 1.06 is almost ready for full release. But even after that, we have new features in mind, new campaigns to write and new threats or tools to throw at you.

Bigger things are also coming. Bringing multiplayer to Door Kickers, porting Door Kickers to other platforms, as you requested, and even moving Door Kickers to other places in the world. Nowhere City is a homely home, but we’re wondering how they call their double taps in, say, Russian? And who knows Mp5s better – the Germans or the Brits?

Those of you that follow our interviews also know we do have some plans for Door Kickers 2, and even another project. Decisions and plans are to me made but you’re probably going to see more than just Door Kickers stuff from KillHouse Games, next year.

So here’s to 2015 and here’s to you – our awesome community. You took us from 3 guys with a fun prototype to a solid team with the best tactical game on the market.

So thank you, and have a Happy New Year!
Your Dev Team @ KillHouse Games

http://inthekillhouse.com/killhouse-games-end-of-year-two/

Axios2006
01-01-2015, 18:13
Axios Let's Play Door Kickers:

- Just a Question of Time (Single Plan - No pause Challenge) http://youtu.be/rcpNiTJcD6g

- Beauview Condo #152 (random mission - defuse the bomb) http://youtu.be/VEFBESS5YYs

- Bitburgring Brothers Garage http://youtu.be/qyD6iNh5K1A

- Kicking the door http://youtu.be/3Y_nyRMJSVg

- Medium-size Diner (random mission - defuse the bomb) http://youtu.be/IpjCC1LdXEQ

- Mozart Street Apartment http://youtu.be/0jNJv21Ipr0

- Platoon Killhouse http://youtu.be/Su2kc4hpjAs

- Stacking Rooms http://youtu.be/AlHcvKtZ4io

- The Three Amigos (random mission - stop the execution) http://youtu.be/AlHcvKtZ4io

- West Street with Merriam (random mission - hostage rescue) http://youtu.be/6NFaCEiRmRM

- Willard Farmhouse (One Man challenge) http://youtu.be/PHD2jnYvr_g

-EagleEye-
12-01-2015, 21:11
oggi ho scoperto questo gioco, sembra bellissimo, lo prenderò appena si trova ad un buon prezzo :D

ps: bel thread ;)

Axios2006
12-01-2015, 22:44
oggi ho scoperto questo gioco, sembra bellissimo, lo prenderò appena si trova ad un buon prezzo :D

ps: bel thread ;)

Grazie. :)

Axios2006
12-01-2015, 22:46
http://i.imgur.com/KS9Zgeol.png (http://i.imgur.com/KS9Zgeo.png)

It was just about time…
Here is the changelist for the Winter Update (1.0.6):

Features:
- New campaign.
- New scenario type: Robbery in Progress.
- 9 new weapons.
- 2 new single-mission maps.
- 2 new enemy types.
- Added 3 new editor brushes (erase background / white / shadow).
- Added 16 new Steam Achievements (entry-level ones).
- Can now paint floors in the editor + several other editor improvements.
- Added shortcut for stealth Fire button (F).
- New mod: Winter Games (example for implementing weapons with projectiles and custom map music).
- Improved loading speed.
Fixes:
- Replays sometimes getting desynchronized (bug introduced in 1.0.3).
- Saved plan sometimes being deleted.
- Campaign Won screen showing when losing all troopers.
- Troopers sometimes going through doors without triggering any action.
- Crash related to some mods.
- Improvements/tweaking to existing equipment.
- Crash when resizing map to a certain size in editor.
- Game unable to run in full-screen resolution on certain configurations (high-DPI screens).
- Crash related to modding sounds.
- One single-mission map was missing on Linux and Mac.
- Broken Mac OSX scroll for magic mouse and trackpad.
- Re-added Right-Click keyboard shortcut useful for trackpads (now C, instead of Shift).
- Pointmen not being able to switch weapon from tazer to pistol.
- Incorrect reload time stats for cyclic reload weapons (shotguns, revolvers).
- Sniper hud disappearing from multi-storey maps.
- Showing campaign success screen even when losing all missions.
- Crash related to mods and picking locks.
- Crash when enabling and disabling certain mods.
- Enemies not shooting back after recovering from a tazer shock.
- Pre-planning more than 1 breaching charge not working.
- A bug with failing final campaign map, restarting it and still finishing campaign.
- Sometimes campaign would not finish even when all troopers were dead.
- Hostages not always following you when changing floors.
- Trooper switching to primary weapon after detonating a door while pistol was equipped.
Modding:
- Weapons can now shoot with projectiles, check out the two examples in equipment_patch_4.xml (Grenade Launcher and Bow) and the “Winter Games” mod.
- Can now set custom music for a map. Check the “Winter Games” mod for an example.
- Added “ejectShells” option for firearms (revolvers no longer eject shells).

So while you work on finishing up the new stuff, let us know what you’d like to see in the future from Door Kickers (we promise we have something new and awesome cooking for you!).

Lock’n load,
KillHouse Games

Axios2006
22-01-2015, 16:01
Door Kickers a 9,99$ (-50%) su GamersGate. Solo per altre 20 ore.

http://www.gamersgate.com/DD-DK/door-kickers

Axios2006
08-02-2015, 19:47
Nel comunicare che i Devs sono alle prese con la versione per tablet, eccovi 3 mie missioni:

- 255th Precinct - One man challenge (https://www.youtube.com/watch?v=fGttJbE0Yf8)

- "A View to a Kill" - One man challenge (https://www.youtube.com/watch?v=JgXIhH7lqeQ)

- Beauview Condo #83 (8 sec Single plan - no pause) (https://www.youtube.com/watch?v=yq8k1a9fD7c)

-EagleEye-
09-02-2015, 09:42
Nel comunicare che i Devs sono alle prese con la versione per tablet, eccovi 3 mie missioni:

- 255th Precinct - One man challenge (https://www.youtube.com/watch?v=fGttJbE0Yf8)

- "A View to a Kill" - One man challenge (https://www.youtube.com/watch?v=JgXIhH7lqeQ)

- Beauview Condo #83 (8 sec Single plan - no pause) (https://www.youtube.com/watch?v=yq8k1a9fD7c)

bellissima la pianificazione :D

Axios2006
09-02-2015, 09:55
bellissima la pianificazione :D

Grazie. :D

Se vedi i miei altri video, ce ne sono vari dove ottengo le medaglie per aver pianificato tutta la mappa dall'inizio.

Tipo questo: https://youtu.be/rcpNiTJcD6g

Axios2006
13-02-2015, 23:18
Axios play Door Kickers:


Woodville with Trinity (One Man Challenge) (https://www.youtube.com/watch?v=Nk19dwe0qZo)

House Call 4122 Washington (One Man challenge) (https://www.youtube.com/watch?v=dZs1WjphO9o)

Lakeview Residence (No pause - Single plan) (https://www.youtube.com/watch?v=-ZAm7xS4G60)

Lakeview Residence (One Man Challenge) (https://www.youtube.com/watch?v=b9mR-B-wHHc)

Axios2006
16-02-2015, 22:24
Door Kickers a 13,29€ (-30%) 18,99€ su Steam (http://store.steampowered.com/app/248610/) per una settimana.

djmatrix619
20-02-2015, 14:22
Solo per sapere, il gioco è fatto e finito, oppure c'è una minima possibilità di update gratuiti in futuro? Non conosco i devs.. quindi chiedo. :)

Axios2006
20-02-2015, 15:11
Solo per sapere, il gioco è fatto e finito, oppure c'è una minima possibilità di update gratuiti in futuro? Non conosco i devs.. quindi chiedo. :)

Al momento stanno lavorando alla versione tablet. Entro l'anno arriveranno gratis il multiplayer, qualche altra campagna e forse nuovi equipaggiamenti.

Un dlc incentrato sulle unità stealth è in forse.

djmatrix619
20-02-2015, 15:52
Al momento stanno lavorando alla versione tablet. Entro l'anno arriveranno gratis il multiplayer, qualche altra campagna e forse nuovi equipaggiamenti.

Un dlc incentrato sulle unità stealth è in forse.

Mica male... :eek: Ottimo ottimo, mi fa piacere! Thanks! ;)

Axios2006
20-02-2015, 15:54
Mica male... :eek: Ottimo ottimo, mi fa piacere! Thanks! ;)

Prego :)

ks!
21-02-2015, 08:13
Stavo leggendo la prima pagina e ho un dubbio sulla risoluzione. Posso giocarci su un monitor formato 4:3 risoluzione 1280x1024?

Axios2006
21-02-2015, 08:21
Stavo leggendo la prima pagina e ho un dubbio sulla risoluzione. Posso giocarci su un monitor formato 4:3 risoluzione 1280x1024?

Da qualche patch a questa parte hanno inserito la modalità "stretch" per adattarlo ai 4:3.

1280x1024 è proprio la risoluzione del mio desktop. Certo si nota una leggera distorsione dell'immagine, ma (almeno per me) è accettabile.

Altrimenti lo si gioca a 1280x720 con 2 bande nere sopra e sotto.

Se vuoi postato qualche screen, stasera posso uploadarli. Non vedere quelli sul mio profilo Steam perché sono fatti dal mio notebook a 1600x900.

ks!
21-02-2015, 08:34
Da qualche patch a questa parte hanno inserito la modalità "stretch" per adattarlo ai 4:3.

1280x1024 è proprio la risoluzione del mio desktop. Certo si nota una leggera distorsione dell'immagine, ma (almeno per me) è accettabile.

Altrimenti lo si gioca a 1280x720 con 2 bande nere sopra e sotto.

Se vuoi postato qualche screen, stasera posso uploadarli. Non vedere quelli sul mio profilo Steam perché sono fatti dal mio notebook a 1600x900.

se puoi si axios, così mi rendo conto com'è la situazione

Axios2006
21-02-2015, 08:38
se puoi si axios, così mi rendo conto com'è la situazione

Ok. Vedo se riesco ad uploadarli alle 13:30, altrimenti dopo le 19:00.

Trials
21-02-2015, 22:24
i terroristi si possono anche arrestare o ferire in modo non letale ?

Axios2006
21-02-2015, 22:45
i terroristi si possono anche arrestare o ferire in modo non letale ?

Puoi arrestarli solo in alcuni casi:

- Li hai colpiti con il tazer.
- E' il terrorista capo (giacca verde) ed è la missione "mandato di cattura"
- Sono i terroristi disarmati nelle missioni "metti al sicuro le prove".

Negli altri casi, no. Non è come SWAT 1-2-3-4.

Axios2006
28-05-2015, 08:38
Oggi dalla Steam Community:

"We're still finishing the Ipad version. Afterwards probably a port to Android and next patch for PC. Multiplayer comes only after that.

Quick points how it will most likely work.

1v1 and 2v2, as well as coop 2vAI
real time with pause established by server settings and some tricks in that direction
but things might change.

You should definitely check out Frozen Synapse. I find it a little different, more like chess in approach, but a great game nevertheless."

http://steamcommunity.com/app/248610/discussions/0/618463106373555991/

ks!
17-06-2015, 17:40
ho sfruttato l'offerta attuale sul gioco e l'ho preso. appena possibile posto le prime impressioni

Axios2006
24-06-2015, 17:57
Door Kickers update + iPad version!

Today we celebrate the launch of Door Kickers on iPads, which is a big milestone for us and a project we had in mind for a long time. But since you are reading this announcement you obviously are a PC player and want to know how this affects you.

Here are the quick facts:

Door Kickers iPad is the exact same hardcore game you know and love, but has the interface adapted for smaller screens and touch controls
The game supports cross platform saves compatibility. This means that you can game on the PC when at home… or at work, export the save and continue playing on your iPad! No need to start from scratch on the new platform, you will use your elite squad from the PC.
The iPad release brings a new campaign and 2 new weapons. These have also been added to the PC version via patch 1.08.
One of the new weapons is the suppressed Six 12 shotgun, available to both breachers and Stealth troopers. It should open up some interesting tactical options.
Using the iPad you can show your awesome tactical skills to your buddies.
Most importantly, development on the PC continues.


OK, where can i check this iPad version out? https://appsto.re/ro/sg8j6.i

Now for the actual patch briefing for the new version (both PC and iPad):
————————————————————————————————————–
New Features:

New campaign, in celebration of the iPad release.
Two new shotguns.
Tablet mode: activate the new GUI and control scheme optimized for touchscreen displays and trackpads.
Added import/export save-games capability, to share progress between different platforms (PC-Mac-Linux-iOS).
Improved path-drawing smoothness on some maps.
Increased maximum zoom-in distance.
Fixes:
Saved plan no longer randomly resetting when restarting a mission.
Fixed incorrect window size when sometimes running in Windows 8.1 (high-dpi scaling).
Fixed crash under certain conditions in the deploy screen.
Music is now looping after winning a mission.
Various fixes and improvements for many maps.
Issue where troopers could go through doors.
Bug where gocodes would get canceled.
Trackpad right-click emulation changed to Z (though now you should activate the Tablet mode option).
Various other improvements and fixes regarding GUI and gameplay.
Music is now streamed instead of keeping it whole in memory, which should fix some crashes on 2GB systems.
Fixed starting resolution on Windows high-dpi devices.


Have fun, and let us know which version do you prefer, and why :)

The new “Tablet Mode” option, with the GUI/Controls optimized for touch-screen displays or trackpads.

PS:
Wait, what about my iPhone?
We are investigating some of the larger screen phones, but can’t make any promises at the moment.
Door Kickers for tablets sounds terrific, but I only have this Android tablet (and it kicks ass)!
Once the smoke clears over the iPad launch, porting to Android is our main focus.

Your DevTeam @ KillHouse Games

tobyaenensy
03-07-2015, 21:18
ciao axios complimenti per il thread e grazie per aver segnalato il gioco.
qualche domandina,spero di spiegarmi!
-ho la versione gog senza usare il loro drm le varie patch vanno sempre lanciate a mano suppongo?
-stabilito un piano in una mappa è facile che vada poi corretto,è possibile eliminare solo un segmento intermedio del percorso di un soldato per ricrearlo/correggerlo?perchè ora se qualcosa non funziona per correggere un piano elimino il percorso dei soldati da un certo punto(da quel punto fino alla fine del tragitto) e lo ricreo da li.
-sempre giocando con singolo piano,se voglio tirare una flash attraverso una porta chiusa da scassinare la scassino,apro(quindi l attraverso) e tiro la flash:
è possibile fare altrimenti?

Axios2006
03-07-2015, 22:12
ciao axios complimenti per il thread e grazie per aver segnalato il gioco.
qualche domandina,spero di spiegarmi!
-ho la versione gog senza usare il loro drm le varie patch vanno sempre lanciate a mano suppongo?
-stabilito un piano in una mappa è facile che vada poi corretto,è possibile eliminare solo un segmento intermedio del percorso di un soldato per ricrearlo/correggerlo?perchè ora se qualcosa non funziona per correggere un piano elimino il percorso dei soldati da un certo punto(da quel punto fino alla fine del tragitto) e lo ricreo da li.
-sempre giocando con singolo piano,se voglio tirare una flash attraverso una porta chiusa da scassinare la scassino,apro(quindi l attraverso) e tiro la flash:
è possibile fare altrimenti?

Grazie e grazie. :)

1) Si. In ogni caso sono patch piccole. Può darsi che poi rilascino l'installer già patchato. (forse)

2) Niente modifica pezzi intermedi piano. Scelto un punto, cancelli da quel punto in poi.

3) Se giochi con singolo piano, scassini la porta, fai eseguire un mini movimento accanto alla porta prima di entrare, tiri da lì il flash (può avere una traiettoria ad angolo) senza bisogno di entrare.

Se non sono stato chiaro, fammelo sapere. :)

tobyaenensy
04-07-2015, 09:22
grazie,tutto chiaro.
proverò il mini movivento sul punto 3,perchè su mappe con ostaggi con piu terroristi in stanza spesso andavo a fortuna e la flash prima di entrare mi sembra indispensabile soprattutto se l ostaggio è sulla linea di fuoco.
ciao buon fine settimana

Axios2006
04-07-2015, 11:23
grazie,tutto chiaro.
proverò il mini movivento sul punto 3,perchè su mappe con ostaggi con piu terroristi in stanza spesso andavo a fortuna e la flash prima di entrare mi sembra indispensabile soprattutto se l ostaggio è sulla linea di fuoco.
ciao buon fine settimana

Prego. Buon weekend anche a te. :)

tobyaenensy
23-07-2015, 11:39
ciao axios:)
cercavo 2 mod, 1 l ho trovata ed era la corner cam,utile per completare le mappe con un singolo uomo, ancora nonprovata.
la seconda invece per evidenziare il tragitto dei soldati con colori diversi magari perchè a volte utilizzando il piano singolo faccio confusione,esiste qualcosa di simile?grazie

Axios2006
23-07-2015, 12:18
ciao axios:)
cercavo 2 mod, 1 l ho trovata ed era la corner cam,utile per completare le mappe con un singolo uomo, ancora nonprovata.
la seconda invece per evidenziare il tragitto dei soldati con colori diversi magari perchè a volte utilizzando il piano singolo faccio confusione,esiste qualcosa di simile?grazie

Ciao :)

Il mod per colorare il path non esiste più da quando è tra le opzioni ufficiali. Basta vedere nel menu opzioni.

tobyaenensy
23-07-2015, 12:22
Ciao :)

Il mod per colorare il path non esiste più da quando è tra le opzioni ufficiali. Basta vedere nel menu opzioni.

ahahah scusami,l ultimo posto in cui avrei guardato:mc:

Axios2006
23-07-2015, 12:41
ahahah scusami,l ultimo posto in cui avrei guardato:mc:

Ma figurati, pensa che hanno aggiunto l'opzione così di nascosto, che molti manco l'hanno notata. :)

Axios2006
04-09-2015, 22:58
Door Kickers Android

Da oggi per tablet e phablet da almeno 5"

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.khg.doorkickers

4,99€

Axios2006
22-09-2015, 22:34
Nuove mappe e armi in arrivo in 1-2 settimane.

tobyaenensy
22-09-2015, 23:36
Nuove mappe e armi in arrivo in 1-2 settimane.

bene bene almeno mi rifaccio una partitina:stordita:

Carlyle
18-11-2015, 15:31
Esiste una traduzione in ita?

Axios2006
18-11-2015, 15:47
Esiste una traduzione in ita?

La traduzione in ita è in lavorazione. La sto facendo io e presto la uploaderò su Steam Workshop.

Axios2006
04-12-2015, 12:58
Traduzione italiana: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=568269644

Carlyle
04-12-2015, 14:52
Traduzione italiana: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=568269644

Ottimo, grazie :)

tobyaenensy
04-12-2015, 16:59
grande complimenti e grazie...
si apuò applicare anche alla versione gog?

Axios2006
04-12-2015, 17:07
grande complimenti e grazie...
si apuò applicare anche alla versione gog?

Tecnicamente si. Devo chiedere ai Devs il metodo migliore per rilasciarla anche per la drm free.

IL_mante
04-12-2015, 17:15
se vuoi che abbia visibilità, oltre al loro forum credo ti convenga un link all'interno della stessa pagina dello steam workshop

Axios2006
04-12-2015, 20:01
Traduzione italiana, link alla drm free, aggiunto nella pagina workshop di Steam.

tobyaenensy
04-12-2015, 20:13
vista ...gentile e rapido come al solito!

Axios2006
04-12-2015, 20:32
vista ...gentile e rapido come al solito!

Prego. :)

Cecas
07-12-2015, 13:27
Scusate la mia enorme ignoranza, ma per installarla cosa dovrei fare? Lanciare il gioco ed aspettare che scarichi (tralaltro non riesco neanche a vedere una barra di completamento o simile) o cosa? Grazie!

Axios2006
07-12-2015, 14:30
Scusate la mia enorme ignoranza, ma per installarla cosa dovrei fare? Lanciare il gioco ed aspettare che scarichi (tralaltro non riesco neanche a vedere una barra di completamento o simile) o cosa? Grazie!

Steam? Vai nel workshop, la scarichi, appare una barra nella finestra di download di Steam come se fosse un gioco, scaricherà 2,4 mb, indi avvii il gioco e dal menù opzioni selezioni italiano come lingua.

Cecas
07-12-2015, 15:39
Steam? Vai nel workshop, la scarichi, appare una barra nella finestra di download di Steam come se fosse un gioco, scaricherà 2,4 mb, indi avvii il gioco e dal menù opzioni selezioni italiano come lingua.

Non so perchè ma quando ci sono andato la prima volta non mi compariva il pulsante di download. Tutto ok!

Grazie!

Axios2006
07-12-2015, 16:21
Non so perchè ma quando ci sono andato la prima volta non mi compariva il pulsante di download. Tutto ok!

Grazie!

Prego. :)

fabiosk
30-12-2015, 12:43
Su Steam è in offerta a 3.79€, come è il gioco? Ho visto solo qualche video...

Axios2006
30-12-2015, 13:00
Su Steam è in offerta a 3.79€, come è il gioco? Ho visto solo qualche video...

Hai presente la modalità di pianificazione dei primi rainbow six? Ecco, quella più il fatto che l'azione si svolge tutta con visuale dall'alto.

Se non l'hai già fatto, ti suggerisco di leggere la prima pagina di questo thread.

A 3,99 $ lo trovi sul sito ufficiale ed hai pure la versione drm free ed Android oltre alla key per Steam.

Per qualsiasi domanda, chiedi qui. :)

fabiosk
31-12-2015, 09:26
Preso sul sito ufficiale :sofico:

Axios2006
31-12-2015, 09:41
Preso sul sito ufficiale :sofico:

Posso chiederti il significato di quella emoticon?

fabiosk
31-12-2015, 09:49
Visto che ho preso la versione PC + Android pensavo ci stesse bene :P

djmatrix619
31-12-2015, 11:29
Visto che ho preso la versione PC + Android pensavo ci stesse bene :P

Hai fatto bene! :D

Posso chiederti il significato di quella emoticon?

Quella emoticon dovrebbe significare qualcosa come "tanta roba" o una roba del genere. :)

fabiosk
01-01-2016, 22:49
In attesa di tornare a casa mia volevo provarlo sul notebook che ho regalato ai miei suoceri, purtroppo non parte, da errore all'avvio.. Mi sono dovuto accontentare della versione Android.. Sembra carino :)

Axios2006
02-01-2016, 08:25
In attesa di tornare a casa mia volevo provarlo sul notebook che ho regalato ai miei suoceri, purtroppo non parte, da errore all'avvio.. Mi sono dovuto accontentare della versione Android.. Sembra carino :)

E' un notebook con Intel HD integrata? Alcune di queste gpu hanno problemi nel supportare OpenGl....

fabiosk
02-01-2016, 08:47
È un'Intel non HD, il Notebook invece è un Acer non proprio recente con 1,5gb di ram e Windows 7, ho provato anche ad aggiornare i driver video senza risultato.

Aspetterò..

Axios2006
04-01-2016, 11:03
Door Kickers 2 in lavorazione!

Maggiori info il 17 Gennaio.

http://inthekillhouse.com/end-of-year-three/

Axios2006
18-01-2016, 23:42
Annunciato Door Kickers 2:


http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=2752339

Axios2006
28-01-2016, 08:52
Da oggi Door Kickers e' disponibile anche retail Drm free su Amazon DE a 19,79€

http://ecx.images-amazon.com/images/I/512IsrJ%2BMhL.jpg