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View Full Version : Consortium


gaxel
28-11-2013, 11:29
Interessante RPG, incentrato principalmente sulla narrazione:

A PURE role-playing experience that obliterates the fourth wall...
First Person. A bright and optimistic Sci-Fi future. True interactive narrative.
Possibly the most ambitious indie game ever made...

Anziché creare un mondo vasto, ma con poche cose da fare o personaggi ripetitivi, l'ambientazione è un 'aereo' di linea, e questo ha permesso di lavorare molto sui dettagli, con i pochi personaggi a bordo che sono estremamente caratterizzati.

Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=112110662

Gameplay trailer
http://www.youtube.com/watch?v=cAKBafR3YTM

- Explore, with complete freedom and agency, a living and highly interactive environment: The C-3800-D "ZENLIL" Consortium Command vessel. Includes turbulence and non-scripted decompression events!
- Engage with a cast of over 20 people with an innovative and life like conversation system with over 4,000 lines of fully voiced dialogue.
- Engage in a deep mystery concerning an on-board murder and a large band of mercenaries who seem to want YOU dead.
- Dive into a world with well over 120,000 words of back-story and lore, where everything you see and do relates to the story and characters, and everything is there for a reason.
- A highly original energy based inventory system with original sci-fi weapons, gadgets and armor.
- The story unfolds based largely on your actions. You may use diplomacy and talk your way through the entire game - never shooting anyone! OR, decide to use deadly or non-lethal force.
- Forge lasting relationships with the crew of ZENLIL, and alter the course of the story through your actions. Your choices will change your play experience, and subsequent playthroughs offer the chance to make different decisions and see all new outcomes.
- Regardless of what you choose to do or not, the experience always moves forward, adapting seamlessly to YOU.

Io feci il pledge al tempo, ma ancora non ho avuto modo di provare l'ultima beta.
Comunque la versione 1.0 è completa e dovrebbe essere imminente (buig fixing), quindi il gioco è completo, si aspetta poi il greenlit per Steam.

alexbilly
28-11-2013, 11:34
di la verità, stai aprendo tutti sti thread perchè ti hanno dato del "non-innovativo" :asd:

gaxel
28-11-2013, 11:36
http://www.rockpapershotgun.com/2013/11/22/impressions-consortium-2/

Prime impressioni su Rock Paper Shotgun

The characters are the heart of the game though. They’re a sympathetic bunch and the writing avoids stereotypes. The fact that the player’s Bishop Six has such an influence over their existence creates tension and drama, even before the stakes rise, and deeper questions begin to surface about the nature of the Earth in their time.

There are surface similarities with Mass Effect ,and the interaction with crew and the layout of the craft with the pilot in his isolated cockpit, support the comparison. I initially thought of the game as ‘the best parts of Mass Effect’ but that’s unfair to both games. Consortium has more in common with The Last Express or even a recent Telltale release than Bioware’s space opera, and the stories it tells are both far stranger and far more believable than I’ve come to expect from sci-fi games.

gaxel
28-11-2013, 11:38
di la verità, stai aprendo tutti sti thread perchè ti hanno dato del "non-innovativo" :asd:

Può essere :asd:

Più che altro mi è tornata voglia di "indie" e mi sono ricordato di aver pledgiato questi giochi... che ritengo veramente interessanti.

gaxel
29-11-2013, 14:33
Ho provato anche questo, sviluppato col Source, e devo dire che è molto interessante... la crew della nave vive la propria vita e noi possiamom girare e interagire con tutto e tutti.

Comunque, ormai aspetto la version 1.0 che arriverà il 2 dicembre e provo a fondo direttamente quella.

gaxel
03-12-2013, 14:25
Chiaramente, hanno ritardato la 1.0 :asd:

Dovrebbe comunque essere questione di giorni. Intanto voi votate il gioco su Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=112110662

gaxel
05-12-2013, 08:28
Greenlight approvato
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/updates/112110662/1386192688

Confermano che sarà giocabile (1.0) prima di Natale.

Darrosquall
05-12-2013, 10:11
lo seguo da matti da almeno due mesi, appena esce è acquisto instantaneo.

egounix
05-12-2013, 12:13
Seguo anche qui


Sent from DingDingDong (by Gunther) using my Tralala!

Charonte
05-12-2013, 16:43
sembra interessante,
unica mia preoccupazione è forse un po' di noia
mi sa che ci sarà poco da sparare, viste le poche cabine
seocndo me dovevano fare invece di una nave, una piccola stazione spaziale.

gaxel
10-12-2013, 08:37
Oggi pubblicano su Humble Bundle la final beta 0.99, ma ancora non hanno deciso una data ufficiale per la 1.0, anche se ormai ci siamo.

Oggi faranno anche un stream qui
http://www.twitch.tv/gametestdanmark%20
con gameplay e intervista, alle ore 10:00 AM PST (direi alle 19:00 da noi)

Sarà poi postato su youtube in questo canale
http://www.youtube.com/gametestdanmark

gaxel
11-12-2013, 09:09
La final beta 0.99 è online, e qui un hands-on sul gioco
http://www.awesomeoutof10.com/games/merging-with-the-fourth-wall-in-consortium/

If it’s just a game, then iDGi are just game developers potentially creating one of the most unique and memorable RPG experiences I’ve ever seen. If it’s not a game then someone on this ship is a murderer, and I need to stop sticking my fingers in the space-time continuum.

Darrosquall
11-12-2013, 09:40
chi sei su facebook gaxel? :asd:

gaxel
11-12-2013, 09:49
chi sei su facebook gaxel? :asd:

Non c'hai proprio un cazzo da fare eh? :asd:

Darrosquall
11-12-2013, 09:51
hai linkato l'anteprima che hanno messo su FB, e dici a me che non c'ho nulla da fare. :ciapet:

gaxel
11-12-2013, 11:09
hai linkato l'anteprima che hanno messo su FB, e dici a me che non c'ho nulla da fare. :ciapet:

http://corporate.interdimensionalgames.com/

Charonte
11-12-2013, 19:31
lingua?
solo inglese?

gaxel
11-12-2013, 19:40
lingua?
solo inglese?

Solo inglese

Charonte
12-12-2013, 06:07
Solo inglese


i sottotitioli ci sono?:stordita:

gaxel
12-12-2013, 08:39
i sottotitioli ci sono?:stordita:

Quasi...

L'engine è il Source, quindi interfaccia e il resto sono simili ad Half Life, però i sottotitoli saltano fuori nelleconversazini, ma non sempre se il dialogo pè di "sfuggita" o se stai dialogando con più opersone.

Non so se dipenda dall'engine o dal fatto che sia una beta, però...

Donbabbeo
12-12-2013, 18:21
Interessante, seguo

gaxel
19-12-2013, 08:44
Valve ha informato gli sviluppatori di Consortium che far uscire un nuovo gioco durante i saldi, non è una bella idea... quindi la data ufficiale della 1.0 è stata spostata al 6 gennaio 2014.

Sarà disponibile a tutti i Kickstarter (ma presumo anche ad altri) via Humble Bundle e Steam, nel frattempo sarà rilasciata comunque una nuova beta con oltre 100 fix.
http://www.kickstarter.com/projects/idgi/consortium-0/posts/699205

Darrosquall
19-12-2013, 09:09
Valve ha informato gli sviluppatori di Consortium che far uscire un nuovo gioco durante i saldi, non è una bella idea... quindi la data ufficiale della 1.0 è stata spostata al 6 gennaio 2014.

Sarà disponibile a tutti i Kickstarter (ma presumo anche ad altri) via Humble Bundle e Steam, nel frattempo sarà rilasciata comunque una nuova beta con oltre 100 fix.

link?

gaxel
19-12-2013, 09:12
link?

Aspetta la news su Facebook :Prrr:

Darrosquall
19-12-2013, 09:29
trovato su kickstarter, va beh, ti pesa il culo a copincollare le cose eh :asd: pure su humble store a quanto ho capito, allora lo posso prendere subito...

Hello everyone!

I realize we've been telling you all that the game is just a few days away from being done. We WERE planning on launching just before Christmas, but we've been informed by Valve that launching new games during the big Steam holiday sale is a bad idea...

In addition, the simple reality is that all the ongoing testing being done continues to reveal bugs that need fixing, so we are deciding to take the next two 2 1/2 weeks to debug and polish our experience. This means that...

CONSORTIUM will be available for downloading by all "Gimme the Game" Kickstarter backers and higher via Humble Bundle, in addition to being available on STEAM on:
MONDAY, JANUARY 6th, 2014

We would also like to offer a sincere THANK-YOU for all the beta backers that have banged on the latest build and sent us .CAI files and written bug reports. We can't begin to explain how invaluable this has been for us.

We will be providing a patch to the "final" Beta just before Xmas (watch for it this coming Monday) that will include well over 100 bug fixes and polish items...

That's all for right now...back to the bug fixing and polishing grindstone for us!

-The iDGi team

gaxel
19-12-2013, 09:33
trovato su kickstarter, va beh, ti pesa il culo a copincollare le cose eh :asd: pure su humble store a quanto ho capito, allora lo posso prendere subito...

Hello everyone!

I realize we've been telling you all that the game is just a few days away from being done. We WERE planning on launching just before Christmas, but we've been informed by Valve that launching new games during the big Steam holiday sale is a bad idea...

In addition, the simple reality is that all the ongoing testing being done continues to reveal bugs that need fixing, so we are deciding to take the next two 2 1/2 weeks to debug and polish our experience. This means that...

CONSORTIUM will be available for downloading by all "Gimme the Game" Kickstarter backers and higher via Humble Bundle, in addition to being available on STEAM on:
MONDAY, JANUARY 6th, 2014

We would also like to offer a sincere THANK-YOU for all the beta backers that have banged on the latest build and sent us .CAI files and written bug reports. We can't begin to explain how invaluable this has been for us.

We will be providing a patch to the "final" Beta just before Xmas (watch for it this coming Monday) that will include well over 100 bug fixes and polish items...

That's all for right now...back to the bug fixing and polishing grindstone for us!

-The iDGi team

L'avevo linkato infatti. volevo vedere se te ne accorgevi :asd:

Avendo fatto il pledge, le news mi arrivano direttamente in email :D

Darrosquall
19-12-2013, 09:37
marrano hai linkato dopo :asd: cavolo, hai pledgiato pure questo...perchè non lo giochi allora? :asd: voglio sapere se l'inglese è complicato, e se a schermo è così pugno nell'occhio come nei video :asd:

gaxel
19-12-2013, 09:48
marrano hai linkato dopo :asd: cavolo, hai pledgiato pure questo...perchè non lo giochi allora? :asd: voglio sapere se l'inglese è complicato, e se a schermo è così pugno nell'occhio come nei video :asd:

L'ho scritto :asd:

Ho giocato un paio d'ore alla 0.98b, l'inglese non è difficile, ma ci sono molti accenti e a volte i subs scazzano (l'engine è il Source, quindi i sub sono mostrati come negli Half Life e a schermo è come nei video). Poi mi son detto, visto che la release 1.0 è vicina, aspetto quella.

In oltre ho Telepath Tactics, Cube World, l'alpha di Divinity: Original Sin e Planet Explorers, oltre ai 75 giochi installati tra Steam, Origin, Uplay e GOG... E tutti quei giochi andranno perduti nel tempo come lacrime nella pioggia, se mi arriva la betakey di Project Spark questa settimana :asd:

Darrosquall
01-01-2014, 22:59
ma possibile che non si trovano da nessuna parte anteprime(a parte quella del 10 dicembre), feedback da parte dei beta tester, niente di niente?C'è embargo fino al 6?

gaxel
02-01-2014, 10:15
ma possibile che non si trovano da nessuna parte anteprime(a parte quella del 10 dicembre), feedback da parte dei beta tester, niente di niente?C'è embargo fino al 6?

Non credo, a me non è arrivato nulla... tranne un paio di betakey per Project Spark, motivo per cui al momento non "posso" provarlo :asd:

gaxel
09-01-2014, 11:16
E' uscita ufficialmente la 1.0, disponibile per i backers su humble bundle e Steam.

Darrosquall
09-01-2014, 23:05
ci ho giocato solo mezzora, senza capirci nulla :asd: poi è arrivato rising e ho mollato tutto. Promette strabene comunque.

gaxel
10-01-2014, 10:02
Reviews

http://www.youtube.com/watch?v=ATiZZw6TAlY

http://www.pcgamer.com/2014/01/09/consortium-opens-a-rift-to-an-alternate-future-of-peacekeeping-jumbo-jets/

gaxel
11-01-2014, 13:27
Sembra che la versione 1.0 abbia problemi, quindi sconsigliano di giocare ora, stanno lavorando duro per risolvere i problemi
http://steamcommunity.com/games/264240/announcements/detail/1387407098673485374

Per le chiavi Steam, arriveranno a tutti, ma hanno optato per un invio "manuale" e già se ne sono pentiti, perché i vorrà molto.

Io, causa anche Project Spark, aspetterò la chiave Steam e i primi fix...

gaxel
25-02-2014, 08:42
Ver 1.11

FIXES AND IMPROVEMENTS
•Performance: Optimizations were made to ensure that only 1 light that casts shadows can be on at any time. For machines with mid-low end CPUs, this will boost your frame-rate.

•Fixed chipbanks not accepting chips sometimes. This was due to the entity responsible for "eating" the chips being "killable" (by punching or shooting them). If this has occured for you, load a game that is just after the Zenlil defense minigame and continue from that point.

•Fixes ability to "kill" invisible entities in the briefing room, causing issues.


IN PROGRESS STUFF / ISSUES WE ARE FOCUSSING ON

•Rare python related non-responsive characters / crashing update: We are now working on a fairly hefty guaranteed solution to this issue.

•Performance. We're continuing to look for ways to further improve the game's performance.

•Game has been upgraded to DX9Ex. This solves the alt-tabbing crash issue, changing video settings in-game, etc. Still working on making sure this works across many configurations before updating everyone's build.

•Spanish localization. Lots of progress made, working on it...

•Doubling sub-titles. Still trying to track down the cause of this, as it seems to only happen on rare occassions with certain configurations.

gaxel
29-04-2014, 19:28
E' uscita oggi la 1.2 Master Edition
http://steamcommunity.com/games/264240/announcements/detail/1297344598666479277

•Heavily updated core combat mechanics and related A.I. Enemies will get much more accurate if you stand still, but accordingly their aim will become far worse the faster you move. Enemies in combat are smarter and more aware.

•Huge performance improvements. Game is now fully playable on supported machines.

•New Steam leaderboard for scores achieved with the Civilian Defense training scenario. Reach the coveted top 5 and have your name show up on an in-game scoreboard!

•Greatly improved controller support. It's still partial and you need a mouse for some functions (notably the inventory screen), HOWEVER it is far more playable and fun with the controller now.

•Choreography polish. A ton of scenes in the latter half of the game now have greatly improved fidelity in terms of character expressions, gestures, etc. A notable improvement is that characters will now use hand-panels.

•Balance and feedback improvements to the Zenlil Combat Minigame.

•Several hundred bugs have been squashed.