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View Full Version : DCS: P-51 Mustang


matty4
20-06-2012, 23:13
http://img96.imageshack.us/img96/9540/p51c.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/5874/p51f.jpg

DUXFORD, UK, April 29, 2012 – The Fighter Collection and Eagle Dynamics now offer “DCS: P-51D Mustang” as a digital download pre-purchase for $39.99. Pre-purchase also provides access to pre-release Beta versions of the title.

The Mustang was among the best and most well-known fighters used by the U.S. Army Air Forces during World War II. Possessing excellent range and maneuverability, the P-51 operated primarily as a long-range escort fighter and also as a ground attack fighter-bomber with bombs, rockets, and machine guns. The Mustang served in nearly every combat zone during WWII and proved to be what many consider the most successful fighter in history.

The DCS: P-51D Mustang offers both highly-detailed simulation and easy-to-play "game" mode options for both hardcore and casual gamers. When in simulation mode, this is the most authentic simulation of the P-51D Mustang that has ever been done for the PC. Enjoy both the thrill of flying this warbird and operating its various weapons against a variety of ground and airborne targets.

An interactive training system puts you in the cockpit with an instructor as he walks you step-by-step of learning to fly the Mustang.

A powerful yet easy-to-use mission editor allows you to create your own missions and campaigns. A one-click Mission Generator also allows you to instantly create battles as small or large as you wish.

Fly online with built-in server browser that supports up to 32 players in both head-to-head and cooperative gameplay. Fly online with other DCS aircraft like the Black Shark and the A-10C Warthog.

Features of the DCS: P-51D Mustang:
Highly detailed six-degrees-of-freedom cockpit. Interact with cockpit controls with your mouse.
Unmatched flight physics and that allow you to truly feel what it's like to fly this legend.
Accurate P-51D Mustang model, squadron markings, and weapons.
Detailed modeling the P-51D Mustang instruments, weapon, engine, radios, fuel, electrical, and hydraulic systems.
Take part in a Challenge Campaign to test your flying and combat skills.

E' iniziato il preorder del nuovo simulatore della serie DCS, in attesa di DCS F/A-18. :)

Startup (http://www.youtube.com/watch?v=lcmmYPx0Jjo)

Ground attack (http://www.youtube.com/watch?v=2vvZwmV5ZVs)

Si tratterà di un prodotto un po' atipico, quasi uno showcase. Non ci sarà ambientazione, non ci saranno aerei contro cui combattere (esclusi altri P-51), in quanto si tratta di un progetto secondario, portato avanti solo per tastare il terreno.

matty4
20-06-2012, 23:14
Per ora ho fatto qualche voletto.

Il prodotto è chiaramente ancora incompleto, la cosa più evidente mentre si vola è l'assenza di stalli accelerati.

Ancora non è stato il sistema di raffreddamento e mancano alcune parti sia a livello di fisica che di estetica. Detto ciò, con la consapevolezza che ci si trova in una beta, il giocatollino promette molto bene. I tutorial sono esaustivi e ottimi per introdurre un pilota con buone conoscenze. Sono anche adatti a principianti, ma non spiegano in dettaglio il tutto, quindi sicuramente un manuale a supporto servirà a chi non mastica l'aeronautica e i motori a pistoni.

L'aereo è un po' rustico da volare ( :V ) nel senso che è nervoso e si muove molto, soprattutto a basse velocità. Tuttavia, leggendo vari quote di piloti dell'epoca, sembrerebbe un comportamento aderente alla realtà dei fatti.

Se decidete di cimentarvi mi raccomando, al decollo state pronti al peggio e non esagerate a correggere di timone. Una brillante caratteristica del P-51 era che con lo stick avanti il ruotino posteriore era libero (free castering) mentre con lo stick verso di sé lo si bloccava in posizione, consentendo solo un movimento di 6°. Comunque nulla di trascendentale, bastano un paio di tentativi e si riesce già a decollare più che dignitosamente.

Per gli atterraggi il discorso è un po' diverso. Tralasciando il primo, dove non mi ero accorto di avere gli assi dei toe brakes della pedaliera invertiti (con immediato cappottamento al primo tocco sulla pista :asd: ), ho trovato piuttosto impegnativo toccare a terra senza rimbalzare. Purtroppo nel mio caso, con un X52, ci si trova con l'idle detent proprio nel range di potenza che si utilizza all'atterraggio. Inoltre devo ancora capire come gestire il motore nella fase finale, in quanto al di sotto di una certa soglia di potenza il regolatore di giri si disattiva e ridare motore a quel punto porta spesso ad un forte effetto giroscopico che complica non poco le cose.

In generale sembra promettere bene. E' proprio una soddisfazione vedere il Mustang volare alto, ben trimmato, con il motore a regime di crociera. Il modello esterno è realizzato benissimo e i riflessi del metallo non verniciato sono tra le cose più goduriose che abbia mai visto. :sbav:

Personalmente, se vi piacciono le simulazioni, ve lo consiglio molto. Lasciate stare il discorso teatro/nemici/missioni, questo è un mezzo che è soddisfacente far anche solo volare.

Leggo inoltre di piccoli dettagli che sono già modellati (ad esempio l'ADI che si disallinea nel caso di lunghissime virate) che fanno ben sperare per il livello di dettaglio del prodotto finito.

ndrmcchtt491
21-06-2012, 16:59
come ti avevo già detto un po' limitativo il gioco per "l' assenza di cose da fare" ma che sicuramente non allontanerà gli appassionati più sfegatati dei simulatori di volo.

Per il resto auguro a questi ragazzi un buon lavoro, oramai c'è poca gente che si dedica a questi prodotti.

matty4
23-06-2012, 21:36
Stato attuale dei lavori

P-51D Status

*** - Completed
** - Can be tested but some items can be incorrect because it's WIP
* - No use in testing. WIP and still in early stages.

1. The engine model

a) Heat distribution, cooling, etc * (We are working on it - this is a high priority)
b) Some aspects of mixture evaporation **

After an air start at altitude of more than 15,000-18,000 ft, a noticeable delay presents itself before engine starts firing due to low temperature - this will be done as heat distribution is completed.

c) Rammed/Unrammed/warm air * (Only rammed air now)
d) Engine overboost *
e) Engine overload *

2. Other systems

a) Finge moments *
b) Real trimmers *
c) Under carriage ***

Except for some minor things like latches for gear-down position (will be added soon).

d) Engine slow model (for start up and stop detailed modeling) **

There are some unfinished features that may not seem not right yet.

e) Overall performance is very close to accurate but radiator drag/thrust is not taken in account yet and it can affect the performance within several percents.
f) Guns and gun camera (Shift - F4) ballistics and harmonization ***
g) Sound - not all features are done, not all samples are used yet.
h) Damage model - WIP **

Generally, the systems have their damage models finished. Engine, controls, fuel system, fairing doors are still not ready. G-load structural damages is not tuned properly (Will be done ASAP). Dynamic pressure damages are not tuned yet for testing purposes.

i) WEP for engine - WIP * (no button for it, though the boost regulator is ready)
j) Anti-G suit. I do not know if it switched on or off in the current version... seems OFF to me. So only GLOC and GLOS ***
k) Position and Mach errors for IAS * (Please take in account that now CIAS rather than IAS is indicated!)
l) Electrical system is made as it must be excluding some minor loads. Ammeter shows the generator current, the battery can charge and discharge.

3. Instruments

This is the information only for cockpit instruments. Some instruments are not working because the systems they correspond to do not work yet.

a) K-14 gunsight ***
b) Gunnery equipment ***
c) Bombing equipment ***
d) Rocket equipment ***
e) Fuel System Controls ***
f) Hydraulic System Controls ***
g) Throttle Quadrant ***
h) Flaps and Landing Gear Controls ***
i) Engine Control Panel ***
j) Oxygen System Controls ***
k) Canopy Control ***
l) Rear Warning Radar ***
m) Lighting System ***
n) Heating and Defrosting System *
o) Flare Gun *
p) Carburetor Air Control *
q) Radiator/Oil Air Control *
r) Airspeed Indicator ***
s) Altimeter ***
t) Directional Gyro ***
u) Artificial Horizon ***
v) Rate-of-Climb Indicator ***
w) Manifold Pressure Gage ***
x) Remote Indicator Compass ***
y) Suction Gage ***
z) Clock ***
aa) Tachometer ***
ab) Bank-and-Turn Indicator ***
ac) Oil Temperature, Fuel and Oil Pressure Gage ***
ad) Carburetor Air Temperature ***
ae) Coolant Temperature***

4. Other

Buffeting and shaking will be added in the near future.

matty4
24-06-2012, 13:40
Alcuni screen.

http://i.imgur.com/64wzch.jpg (http://imgur.com/64wzc.jpg)
http://i.imgur.com/7OhmQh.jpg (http://imgur.com/7OhmQ.jpg)
http://i.imgur.com/xa8Nsh.jpg (http://imgur.com/xa8Ns.jpg)
http://i.imgur.com/d3Pqsh.jpg (http://imgur.com/d3Pqs.jpg)
http://i.imgur.com/s4vFch.jpg (http://imgur.com/s4vFc.jpg)
http://i.imgur.com/onGUkh.jpg (http://imgur.com/onGUk.jpg)
http://i.imgur.com/P3vZ0h.jpg (http://imgur.com/P3vZ0.jpg)
http://i.imgur.com/0zCfbh.jpg (http://imgur.com/0zCfb.jpg)
http://i.imgur.com/PTrUth.jpg (http://imgur.com/PTrUt.jpg)
http://i.imgur.com/lyoSzh.jpg (http://imgur.com/lyoSz.jpg)
http://i.imgur.com/M9mFIh.jpg (http://imgur.com/M9mFI.jpg)
http://i.imgur.com/tMm7ch.jpg (http://imgur.com/tMm7c.jpg)

Orkozzio
26-06-2012, 17:49
Ripropongo qui i miei dubbi :D
Ma è possibile provare la beta "senza impegno" o occorre fare il preorder per riuscire a volare con il p51? se si scarica il dcs world è già compreso?! c'è la possibilità di volare liberamente senza essere presi di mira?!
Grazie delle risposte!

matty4
26-06-2012, 19:54
Ciao,
purtroppo no, non esiste una demo.

Per quanto riguarda il volo libero, esiste eccome! Ci sono una serie di training ingame che coprono tutte le fasi più importanti.

Orkozzio
26-06-2012, 22:13
Grazie, ho fatto la spesa;) .. spero di riuscire a capirci qualcosa!:D

Aviatore_Gilles
27-06-2012, 08:34
Prodotto interessante. Però il prezzo mi pare elevato per quello che può offrire come contorno.
DCS però è una garanzia, A-10 Warthog era splendido, per quanto ci abbia messo mesi per iniziare a capirci qualcosa :D

matty4
01-10-2012, 23:25
DCS: P-51 è uscito dalla beta ed è in versione definitiva.

DCS: P-51D Mustang (Final), 1.2.1

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=136&scr=products&lang=en

This version marks the final version of this product and is no longer in beta.

• War Emergency Power (WEP) has been implemented.
• Tail wheel dynamics reworked for more realistic performance.
• Realistic cooling system added and integrated into the full engine thermodynamic model.
• Landing gear physics have been reworked to have realistic behavior and interaction with the fairing doors and down-lock latches.
• Fairing doors can now be damaged or ripped off at over-speed conditions.
• Engine wear or damage due to high manifold pressure at low RPM, overheating, and overuse of WEP has been implemented.
• Oil pressure is now viscosity dependent. Oil dilution is now possible and has direct impact on engine performance.
• The front dash gauge panel and the K-14 gunsight are now spring suspended.
• The K-14 gunsight has been reworked using new data from K-14 documents.
• The rudder anti-booster tab now works correctly.
• Control stick and rudder pedals movement are now limited due to hinge moments.
• Flap drag has been adjusted.
• Lamps brightness and electro-dynamic gauge readings are now voltage sensitive. You can best see this during engine start.
• The starter can now be burned out due to overheat if overused or overloaded.
• Guns jam due to over-G firing has been added.
• The radiator shutters' thermo-sensors can be damaged now.
• All aircraft failures are now reported correctly in debriefings.
• Sounds for the primer, pilot parachute opening and flapping during decent, and pilot landing have been added. The canopy sound has also been improved.
• Corrected tendency for left roll at takeoff.
• Adjusted Red Tail pilot art.
• Improved bailing out animation.
• Fixed landing light on with air start.
• Fixed cockpit tooltip for the gun switch.
• Corrected radio information entry in Mission Editor.
• Improved AI P-51D.
• Fixed SCR-522 resetting in some situations.
• Adjusted G impact on airframe.
• Improved pilot normal maps.
• Adjusted landing gear collision model.
• Corrected trim performance in multiplayer.
• Adjusted wingmen takeoff behavior.
• Improved prop RPM model.
• Sounds for control stick and rudder movement have been added.

Installation


Uninstall all previous DCS products prior to versions 1.2.1

Note: Deactivate your products!

To be safe, delete \Saved Games\DCS files
Install DCS World 1.2.1
Install DCS module 1.2.1

Note: A new activation will not be required unless this is the first time you have installed the product.

Please note that MP requires you to have all products S/N activated using the same DCS (webshop) account.

macker1
02-10-2012, 08:29
Scusate ma questo simulatore per quando è previsto?

Grazie

matty4
02-10-2012, 08:36
E' già uscito in beta da un po', ora è in versione finale. Puoi acquistarlo quì (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=1322&scr=shop&lang=en).