View Full Version : Aspettando Jagged Alliance Back in Action [Thread Ufficiale]
Dreammaker21
13-01-2012, 10:59
Aspettando Jagged Alliance Back in Action [Thread Ufficiale]
http://www.gamedynamo.com/images/galleries/photo/1768/jagged-alliance-back-in-action-steamworks-news-1.jpg
Developer: Coreplay
Publisher: bitComposer Games / Kalypso Media
Data di pubblicazione: Steam 9 Febbraio 2012 - Negozi 24 Febbraio 2012
Genere:Tactical RPG
Piattaforma:Windows
http://www.gamemag.it/news/jagged-alliance-back-in-action-arriva-a-febbraio_40250.html
Il produttore tedesco Bit Composer riporta in auge un marchio tra i più apprezzati nel genere dei giochi tattici militari a turni. In Jagged Alliance Back in Action il giocatore sarà a capo di una squadra di mercenari scelti per la riconquista di un paese al tracollo. Contatti con i ribelli locali, addestramento, armature e scelte strategiche saranno le operazioni che il giocatore dovrà svolgere.
Bit Composer parla di nuove modalità nel sistema a turni, una realistica e più completa esplorazione delle mappe di gioco, tante armi e diversi personaggi.
È stata rivista l'interfaccia di gioco, che risulterà completamente differente rispetto a quella tradizionale. Ci sarà un nuovo tutorial, pensato per spiegare il complesso meccanismo di regole da gioco di ruolo che sta alla base di Jagged Alliance. Jagged Alliance 2 Reloaded arriverà nel 2011 nel formato PC.
Il primo Jagged Alliance risale al 1994. Il giocatore doveva liberare l'isola di Metavira dal tiranno Santino e per farlo poteva assoldare dei mercenari che esploravano e si impossessavano di nuovi territori. Dagli alberi poteva essere prelevata una risorsa di grande valore che poteva essere rivenduta.
Ma la serie conquista il successo internazionale con lo storico secondo episodio, rilasciato nel 1999.
Jagged Alliance 2 confermava la struttura di tattico a turni del predecessore, ma offriva una grafica in alta risoluzione e la prospettiva isometrica in pseudo-3D. C'erano due livelli di azione, il terreno e i tetti, che consentivano maggiore spessore tattico. Alcuni elementi degli scenari erano distruttibili, e le location e le armi presentavano diverse novità rispetto al predecessore. Anche in questo caso bisognava liberare una regione dominata da un dittatore, l'isola Aruclo, che era nelle mani della regina Deidranna.
TRAILER:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lpumanHBhEU
Dreammaker21
13-01-2012, 11:01
http://www.everyeye.it/public/covers/10012012/Jagged-Alliance-Back-in-Action_PC_cover.jpg
From the official website:
Storyline
Jagged Alliance: Back in Action takes you to a fictitious country called Arulco: a ruthless dictator has seized absolute power and only a small group of rebels are still able to resist the tyranny. You command the rebels and the best mercenaries in the world are fighting on your side, provided you keep your troops supplied with plenty of cash and morale! You will require diplomatic skill and nerves of steel to win against the reign of terror.
Gameplay
Unlike the original game, Back in Action uses a combat system called "Plan & Go", which combines RTS gameplay with turn-based elements.
"The biggest improvement (outside of the new 3D engine and modern graphics) is that the game can either be played in a new RTS style mode, or the turn based system from the first game, or a hybrid of the two. The hybrid mode shifts from real time to turn based on criteria specified by the player. For example you can play in real time mode until you discover a mine or come across a bad guy. From there you can then switch into the game’s “Plan and Go” combat system. This mode is that you can key actions of your team together which brings out the real strength of the system.
{C For example, let’s say you want to have one guys sneak up behind a bad guy and cut his throat but then have a sniper ready to take him out if he fails. Well you setup the actions of the first guy along a timeline along the bottom and then when you have the kill action taking place you can have the sniper take the shot at exactly the same point in the timeline. If you’ve ever programmed Flash it’s very similar to the Flash timeline in execution and it’s something that gamers should be able to pick up pretty quickly. You can also do fun things like having your squad move into position and then open fire simultaneously or whatever you heart desires.
The laptop interface from the original is back but not all of the weapons from the original will be back due to licensing issues (though there will be replacements that are nearly identical). The game will get all new voice over work from the stars of the original which ensures that one of the highlights from the first game comes back from the second."[3]
Dreammaker21
13-01-2012, 11:03
Ho amato alla follia il secondo e mi piacerebbe che questo remake si dimostri all'altezza, mantenendo la profondità strategica e tattica dell'originale.
Dreammaker21
01-02-2012, 16:17
bitComposer Games ha rilasciato una demo (http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/435-demo-released/page__pid__6861) che contiene il tutorial di gioco e il livello "Laboratory in the Orta-Swamps".
bitComposer ha inoltre avvisato che la difficoltà della demo è davvero difficile, ed il livello proposto contiene il massimo numero di untià possibile nel gioco.
Link DEMO:
http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/435-demo-released/page__pid__6861
Ho provato la demo con grande interesse ma ne sono rimasto purtroppo deluso. Hanno tolto i turni (l'essenza della saga) e il nuovo sistema mi ha davvero poco convinto, tra l'altro il livello della demo è molto difficile e quindi piuttosto scoraggiante perché purtroppo bisogna imparare da zero a giocare.
Stasera gli do' una seconda possibilità ma così com'è non ne consiglierei l'acquisto.
Darkless
01-02-2012, 16:25
Penso che tu sia l'unico fan dell'originale rimasto interessato a questo remake :asd:
Le vaccate di cui sovrabbonda sono note da tempo: niente turni, modalità tattica opzionale, niente fog o war, niente line of sight, medico che resuscita (si hai capito bene proprio resuscita) i soldati morti...
Una bella perla di ammodernamento :asd:
... ma così com'è non ne consiglierei l'acquisto.
Detto dall' iniziatore del thread non è molto incoraggiante :asd:
medico che resuscita (si hai capito bene proprio resuscita) i soldati morti...
Oh questa me l'ero persa ... per carità, con JA2 ho ricaricato un mare di volte, ma arrivare alla necromanzia ... :doh:
T-Duke76
02-02-2012, 09:31
Ma poi senza FoW nun se po' vedè :doh:
Peccato perchè nell'insieme non è fatto poi maluccio...
sidewinder
13-02-2012, 11:10
Mi ha deluso un po specie il bilanciamento dei nemici e la gestione delle milizie (
che finiscono sempre ko)
E inoltre i nemici con armi HtH (es machete, asce ) sono troppo overpotenziati che non basta un caricatore intero di un SPAS-12 per tirarlo giu...
E' un peccato perche a livello grafico e il sistema misto realtime/plan'n go era interessante. MA la assenza del FoW, instarez e i problemi di bilanciamento, fanno passare la voglia di continuare e con queste premesse, mi sono reinstallato JA2 Gold e ho installato il Mod 1.13....
http://ja2v113.pbworks.com/w/page/4218339/FrontPage
Dreammaker21
13-02-2012, 13:04
Io mi sono giocato la demo 4/5 volte per capire a fondo le potenzialità del gioco e mi sono letto le varie opinioni sul forum ufficiale.
Alla fine ho capito che il vero problema di questo titolo è più che altro il nome, perché non è il suo. La saga di JA2 è famosa per una serie di caratteristiche precise: i combattimenti a turni, la gestione dei mercenari e della campagna militare nell'isola.
In JA2 BIA tutto questo è stato sovvertito, il risultato in sé non è neppure così indigesto perché è pur sempre un titolo tattico che offre una grafica discreta ed un tasso di sfida decente.
Però un fan della serie non può accogliere positivamente un "remake" che NON prevede queste caratteristiche (riassunte da un utente del forum ufficiale):
No Turn Based combat
No Fog of War
No more custom mercs with I.M.P
No more item customization (No more being Mc Guyver)
Only 1 attachment for each weapon.
Les weapons as in the original
Climbing on buildings only on predefined spots
Explosives only on predefined spots
No more weekly or daily salary for your mercs
No learn-by-doing, training or practicing
Very Bad portraits (You can only recognize mercs by name)
There is no longer a Map Inventory. (You have to drop/change/repair/share items in the tactical view)
No more usable vehicles like Skyrider or the Icecreamtruck
No bloodcats
No mortars
No cut-scenes like "Elliot, you Idiot!"
No more decomposition and no more ravens
Only one difficultly level
Alla fine ho deciso che comprerò comunque il gioco ma non al day one, aspetterò un po' (magari ci sarà qualche mod interessante) ed intanto ho preso l'edizione gold su GOG di Ja2.
Rudyduca
13-02-2012, 13:21
E' ormai acclarato che questo remake nulla ha da spartire con JA2, se non il nome dei personaggi. La gestione degli scontri e dell'intera campagna è stata semplificata neanche fosse pensato per console.
Ora è una sorta di Commandos o giù di li, ma non chiamatelo seguito di JA2!
Gli estimatori di JA2 non potranno che piangere calde lacrime per l'occasione perduta. Sarà magari un bel giochino, ma NON E' Jagged Alliance.
sidewinder
20-04-2012, 10:59
Riesumo questo thread.
Con le ultime patch (specialmente con la 1.11 che e' stato il punto focale) sto cambiando idea sul giudizio finale ( e 79h di gioco.... superando pure Skyrim :) )
Questa settimana dovrebbe uscire un altra megapatch,
Se lo avete vi consiglio di riprovarlo con calma, dopo averlo patchato.
Il realtime e il Play'nGo mis tanno cominciando a piacere sempre di piu... e le vari combattimenti specie in CQB con il team composto da Wolf (con shotgun FN-SLP) e Fox (con MP5K) riescono a fare ripulire Cabria e Mona..
http://cloud.steampowered.com/ugc/541797088078440588/7A0630AFF321A40B4BF5AC589D23AE7EA504CD28/ (http://cloud.steampowered.com/ugc/541797088078440588/7A0630AFF321A40B4BF5AC589D23AE7EA504CD28/)
:D
sidewinder
20-04-2012, 12:39
Changelog della prossima patch che uscira a breve:
Added Features
• Added hard difficulty level as option on game start. Modifies enemy strength, income and starting funds.
• Added tactical mode as option on game start.
- Enemies have to be revealed via line of sight in tactical mode.
- Sound sources are marked in tactical view as well as on the minimap
• Added two new achievements for tactical mode and higher difficulty.
• Added option to level recruited militia via location UI on the world map.
• Added options to distribute militia via location UI on the world map (evenly across all locations, focused on single location)
• Added sector inventory, accessible via Character Detail Screen
- Always accessible in friendly sectors
- Automatically includes all containers that have been opened and all enemy drops that have been spotted by the player
- Accessible for militia recruitment and trading with NPCs
• Added item exchange via Drag & Drop in Character Details Screen. Illegible mercs are marked red. Within hostile sectors mercs need to be within 5m distance to be able to exchange items.
• Stamina is reduced when returning to the strategic map when squads travelled great distances in the tactical view
• Current ammo saved for each weapon, weapons are unloaded when being handed over to militia. Militia will hand weapons back unloaded to prevent players cheating ammo via the militia equip screen
• NPC Traders restock their inventory over time (rules can be modified via characters.txt)
• Targeting line indicates best range of weapon and chance to hit via color from green (good) to red (bad)
• Camera scrolling possible by moving the cursor to the border of the screen
• Polnish language added
Bug Fixes
• Fixed some exploits that allowed to duplicate items via item exchange
• Fixed bugs in squad selection via list on world map
• Fixed regeneration of HP on world map, HP lost due to wounds takes longer to regenerate
• Added missing text for Raider’s hiring dialogue
Balancing Changes and Tweaks
• Added grenade launcher ammo to containers in some locations in the world
• Added grenade launcher ammo to the stock of some local traders
• Slightly decreased accuracy of snipers when prone
• Tweaked enemy attributes to adjust aim time in combat
• Tweaked enemy perception to accommodate introduction of Line of Sight
• Enemies do not drop additional ammo but only the ammo they have left in their weapon
• Enemy area defenders swap random positions to make the game less predictable in tactical mode (interval can be modified via templatesAIdescription.txt)
• Reduced chance of friendly fire between enemies
• State of tanks is stored outside of levels
• Destroyed tanks only respawn if the location still belongs to the enemy after 24 hours
• Location of Limited Edition DaHonko Flakes is now randomized
fonte: http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/1734-upcoming-patch/
Sembra un gioco interessante, ci farò un pensierino quando costerà poco meno di un deca... :fagiano:
sidewinder
20-04-2012, 13:16
Se ti puo' interessarti, fino a domenica, e' in offerta su Steam, scontato di 40%...
comunque il demo puo essere scaricato su uno di questo mirror:
Download the PC demo from the following mirrors:
Steam: http://store.steampowered.com/app/57740/
Strategy Informer: http://www.strategyinformer.com/pc/demos…/demo.html
4players.de: http://www.4players.de/4players.php/down…/Demo.html
Inside-Games.de: http://inside-games.de/news/jagged-allia…demo-11225
Patch-Your-Games.com: http://www.patch-your-games.com/en/pc-ga…-demo.html
Gamezcheck.de http://gamezcheck.de/index.php/medien/do…ction.html
Gamershell.com: http://www.gamershell.com/download_84934.shtml
Fileshack.com: http://www.shacknews.com/file/30274/jagg…ction-demo
Gamefront.com: http://www.gamefront.com/files/21277159/…_EFIGS_exe
sidewinder
30-04-2012, 17:08
Tra poche ore su steam arrivera la patch 1.13 che cambiera molte cose a JABiA...
Ecco il changelog, pubblicato sul forum ufficiale, da parte di uno dei produttori della bit Composer e il video della preview della imminente patch.
Finalmente la Fog of War, il Sector inventory, il management delle milizie e le munizioni sulle armi.
Greetings everybody!
So, here it is. The final Changelog for Patch 1.13 (Yup. We indeed called it like that.) which should be released very soon is here. You can find it below. The "Go" to Steam has been sent out just a few minutes ago. Now it's just a matter of time. Personally I think it will be available later today. They just need to pull the trigger. So, be prepared for the patch.
Additional to these you maybe have recognized the user Im@rtAl here on the boards who regularly posts videos from Jagged Alliance: Back in Action he created (for his Youtube-Channel AddMeGamers). When the patch went into the QA-phase we also gave him access so he could make up a little video preview for the patch. You can find his video below the changelog. In addition to that I know that he has some "Let's Play"-Videos with 1.13. He is allowed to release them once the patch is available. So expect some more video-footage then.
On other news: I can confirm officially that everything Jagged Alliance related now is on my table. I once said that my official job-title is "Junior Producer". And yes, everything related to the franchise was put on my desk. So expect me to be around here for some more time...
Added Features
• Added hard difficulty level as option on game start. Modifies enemy strength, income and starting funds.
• Added tactical mode as option on game start.
Enemies have to be revealed via line of sight in tactical mode.
ound sources are marked in tactical view as well as on the minimap
• Added two new achievements for tactical mode and higher difficulty.
• Added option to level recruited militia up via the location UI on the world map.
• Added options to distribute militia via location UI (evenly across all combat zones, focused on a single combat zone)
• Added sector inventory, accessible via Character Detail Screen
Always accessible in friendly sectors
Automatically includes all containers that have been opened and all enemy drops that have been spotted by the player
Accessible for militia recruitment and trading with NPCs
• Added item exchange via Drag & Drop in Character Details Screen. Illegible mercs are marked red.
• Within hostile sectors mercs need to be within 5m distance to be able to exchange items.
• Stamina is reduced when returning to the strategic map when squads travelled great distances in the tactical view
• Current ammo saved for each weapon, weapons are unloaded when being handed over to militia.
• Militia will hand weapons back unloaded to prevent players cheating ammo via the militia equip screen
• NPC Traders restock their inventory over time (rules can be modified via characters.txt)
• Targeting line indicates best range of weapon and chance to hit via color from green (good) to red (bad)
• Camera scrolling possible by moving the cursor to the border of the screen in fullscreen mode
• Added Sound FX for melee attacks
• Putting away a fire arm for non-combat actions (e.g. heal) will no longer reset the firemode of the weapon
• Added scrollbar in mail list window
• Added trash can icon to delete mail to mail window
Bug Fixes
• Fixed some exploits that allowed to duplicate items via item exchange
• Fixed bugs in squad selection via list on world map
• Fixed regeneration of HP on world map, HP lost due to wounds takes longer to regenerate
• Added missing text for Raider’s hiring dialogue
• Fixed Blood not liking Magic due to a typo
• Fixed MP53 weapon type not being specified
• Fixed Deidranna’s sending of troops based on the player’s income becoming less likely
• Fixed orientation of 66mm rocket shot from LAW
• Fixed issue when player receives several items of the as quest reward and has not enough space in inventory to hold all of them
• Fixed crash in tutorial
• Fixed several mercs that move as a group changing positions after reaching their destination if one of them with active guard mode receives a new goto order
• Fixed guard mode would prevent mercs from letting other mercs pass them
• Fixed mail list not being cleared when starting a new game
• Fixed item swap to player inventory for stacked items on rightclick and by "loot all"-button
• Fixed bug in loner trait
• Fixed bug in tough trait
• Added slight offset to grenade explosions to prevent explosions inside ground to prevent grenades damage to be reduced by terrain
• Changes to terrain to prevent grenades from falling through ground on machines with low frame rates
• Fixed explosions not destroying armor correctly
Balancing Changes and Tweaks
• Added grenade launcher ammo to containers in some locations in the world
• Added grenade launcher ammo to the stock of some local traders
• Slightly decreased accuracy of snipers when prone
• Tweaked enemy attributes to adjust aim time in combat
• Tweaked enemy perception to accommodate introduction of Line of Sight
• Enemies drop the amount of ammo they have left in their weapon
• Enemy area defenders swap random positions to make the game less predictable in tactical mode (interval can be modified via templatesAIdescription.txt)
• Reduced chance of friendly fire between enemies
• State of tanks is stored outside of levels
• Destroyed tanks only respawn if the location still belongs to the enemy after 24 hours
• Location of Limited Edition DaHonko Flakes is now randomized
• NPC traders item list is sorted by item type
• Tweaks and improvements to pathfinding and navmesh calculation, mercs should not slow down in narrow passages anymore
• Tweaked damage done to vehicles by explosives making tanks harder to destroy with grenades alone
Localization
• Polish language files added
• Added missing texts for French
• Added polish translation for game launcher
Watch the Video-Preview for Patch 1.13 (http://www.youtube.com/watch?v=9UDczRBekVI)
Please not again: We do not guarantee that those users who have modified game-datas due to mods will have no problems. Please make a clean install for the game to expect no troubles.
sidewinder
30-04-2012, 17:17
Quali sono i vostri merc Preferiti?
Nel mio caso, all'inizio con Fox e Wolf, e quando ho soldi, anche Raven e Raider.
Fox come medico, Wolf come esperto in CQB per via dei suoi trait ( Gunslinger e Expert shotgun) che rende midiciale quando ha in mano un shotgun.
Raven invece e' il perfetto sniper (e costa molto meno di Scope/Shadow)
Raider, ovviamente per far salire al max il morale di Raven ( e' suo marito :D ) ed e' un buon all rounder, specie se lo dai in mano un bel FN FAL
Dreammaker21
30-04-2012, 18:17
Hanno cambiato un po' di cose con la patch, alla fine hanno capito di aver sbagliato approccio al design del gioco?
sidewinder
30-04-2012, 19:47
Esatto, e meno male che c'erano i dev a seguire il forum ufficiale e a capire cosa volevano gli giocatori piu' esperti...
Dreammaker21
30-04-2012, 20:25
Anche io avevo scritto sul forum ufficiale dopo aver finito la demo, lamentandomi di parecchie castrazioni che ora sembra che abbiano eliminato con la patch.
Bon adesso forse vale la pena giocarci!
rattopazzo
01-05-2012, 01:31
Si sono accorti di aver rilasciato un gioco incompleto
Finalmente la fog of War!
quasi quasi ci faccio un pensierino...
sidewinder
01-05-2012, 11:18
Provato or ora a riniziare con il FoW attivo...
E' un altro gioco!!!
E' diventato ancora più tattico.
Dreammaker21
01-05-2012, 12:02
Con il FOW si dovrebbe avere la sensazione dei turni se si impostano bene le opzioni tattiche........
Qualcuno sa se è rpevista una patch per il bug dell'inventario?
Ovvero degli oggetti che spariscono dall'inventario di settore?
Dreammaker21
11-10-2012, 09:42
Non lo so mi spiace ho completamente abbandonato il gioco.
MA con le ultime patch è stato migliorato?
Io ci sto giocando solo ora, non so bene come fosse prima e non conosco tutte le critiche.
Il primo impatto è stato devastante, non ci si capiva nulla e non riuscivo a fare nulla.
Poi ho preso mano con la "cruda" ui ed ora mi ci sto divertendo abbastanza, ci trovo parecchie cose da fare ma resta sempre un pò crudo.
Essendo abituato a titoli come MoW però non lo trovo male, su tutt'altro livello rispetto al nuovo xcom per dirne una.
Però appunto servirebbe una gestione più pratica della milizia (invece di cercarli uno ad uno e dargli le armi o anche solo gestirne meglio l'equipaggiamento) ed una telecamera più intelligente.
Fatto salvo anche il bug dell'inventario per il resto non è malaccio, si lascia giocare.
E soprattutto giochi così non ce ne sono più.
sidewinder
11-10-2012, 11:00
Dopo oltre 120 ore l'ho abbandonato in favore al buon vecchio ja2 con il mod 1.13 specie la versione development, che ha un saccod i nuove features tipo:
- surriscaldamento armi ( piu surriscaldi, piu crolla la % e di cosneguenza aumenta gli inceppamenti)
- dirty system (ovverole armi tendono a sporcarsi e piu sono sporche, anche se sono al 100% si inceppano)
- Fame e sete
- Droghe
- Vestiti
- survival mode con Zombie...
Per me sarebbe anche un pò troppo "dettagliato" :D
Sarà per questo che apprezzo la versione "semplificata" di BiA.
fracarro
14-10-2012, 18:35
Dopo oltre 120 ore l'ho abbandonato in favore al buon vecchio ja2 con il mod 1.13 specie la versione development, che ha un saccod i nuove features tipo:
- surriscaldamento armi ( piu surriscaldi, piu crolla la % e di cosneguenza aumenta gli inceppamenti)
- dirty system (ovverole armi tendono a sporcarsi e piu sono sporche, anche se sono al 100% si inceppano)
- Fame e sete
- Droghe
- Vestiti
- survival mode con Zombie...
Forse questo può interessarti: http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/1845-mod-combat-evolved-released/
Dove trovo la versione development del 1.13 di ja2?
frapavel
08-04-2013, 13:22
Ciao, qualcuno sa dirmi un modo per riparare le armature senza ogni volta comprare tutto il set e andarlo a ritirare ecc?
fracarro
08-04-2013, 20:00
edit. (pensavo stessi parlando di ja2)
Dreammaker21
08-04-2013, 21:43
In ogni caso è uscita l'edizione gold su amazon.uk!
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.