PDA

View Full Version : Problema di condivisione con "Gruppo Home"


matteogigli
23-12-2010, 15:23
Come da titolo, ho uno strano problema di condivisione tra il mio notebook ed il mio desktop (entrambi con Seven) collegati in rete WiFi tramite router Netgear DG834G. Praticamente riesco a creare e configurare senza alcun problema il Gruppo Home su entrambi i computer ma soltanto il desktop riesce ad accedere al notebook.
Il notebook, pur rilevando il desktop, non riesce ad accedervi e visualizza il messaggio "Impossibile accedere a....... Codice di errore: 0x80070035"

Ho aperto una discussione (con l'immagine dellle schermate) anche nella sezione riservata ai sistemi operativi: http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?t=2295157
All'inizio credevo di aver fatto qualche errore nella creazione del Guppo Home, o nella configurazione delle autorizzazioni delle cartelle da condividere, ma adesso che ho controllato attentamente, ho il sospetto che l'accesso venga impedito dal router, oppure dalla scheda di rete. Anche disabilitando Firewall ed antivirus, il risultato non cambia. :muro:

matteogigli
26-12-2010, 23:35
Alla fine ho risolto seguendo questa procedura:

Step 1:

Temporarily disable Firewall and third party antivirus program on the computer for a test.

Step 2:
Verify relevant services are turned on.
1. Click "Start", type "services.msc" (without quotation marks) in Search Bar and press Enter.

2. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password, or click Continue.

3. Right click the "Peer Networking Grouping" service and choose Properties.

4. Please check if the service is started; if not, please click the Start button and see if it works.

5. You may also choose Automatic next to Startup type.

6. Click OK.

7. Please repeat the above steps with another service: PNRP Machine Name Publication Service.

Step 3:

Modify IPv6 registry key to enable IPV6

Important: This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base: 322756

1. Click Start, type regedit in Search Bar, and then click regedit in the Programs list.

2. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password or click Continue.

3. Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TCPIP6\Parameters

4. Check whether the "DisabledComponents" registry key exists. If so, let's move on the next steps.

5. Double click the "DisabledComponents" registry key and modify the value to 0.

(If the key doesn't exist, please create the key above and assign the value 0)

6. Exit Registry Editor, and then restart the computer.