View Full Version : problema tag mp3 in Win XP 64 bit
karn evil
22-08-2008, 23:21
Da quando ho installato la versione a 64 bit di XP mi si è manifestato il seguente problema:
Non visualizzo nessun tipo di tag (autore, titolo, n° brano) di alcun file mp3 nell'ambiente di windows. Li visualizzo invece tramite software (es. foobar 2000).
Utilizzo la versione Professional 64 bit con SP2.
Ho notato che qualcuno ha già avuto questo tipo di problema ma non sono state date risposte in nessun forum. Io ripropongo il mio problema in questa sezione sperando nell'aiuto di qualcuno... :mbe:
:help: :help: :help:
goldorak
31-08-2008, 11:15
Da quando ho installato la versione a 64 bit di XP mi si è manifestato il seguente problema:
Non visualizzo nessun tipo di tag (autore, titolo, n° brano) di alcun file mp3 nell'ambiente di windows. Li visualizzo invece tramite software (es. foobar 2000).
Utilizzo la versione Professional 64 bit con SP2.
Ho notato che qualcuno ha già avuto questo tipo di problema ma non sono state date risposte in nessun forum. Io ripropongo il mio problema in questa sezione sperando nell'aiuto di qualcuno... :mbe:
:help: :help: :help:
Da wikipedia :
Known issues
There are some common issues that arise with Windows XP Professional x64 Edition.
Driver compatibility; Only 64-bit kernel mode drivers are supported. This means that devices for which there are no 64-bit Windows XP drivers available cannot be used. This includes a lot of common hardware.
Any 32-bit Windows Explorer extension fails to work with 64-bit Windows Explorer. Explorer is a 64-bit program, so it cannot load a 32-bit DLL. However, Windows XP x64 Edition also ships with the 32-bit explorer.exe, which can be used as the user's default shell with a registry change.
Any 16-bit programs will not run (32-bit software with 16-bit installers based on ACME Setup versions 2.6, 3.0, 3.01, and 3.1 and InstallShield versions 5.x will run correctly)
Command prompts will not load in full-screen. This is also true of Windows Vista in both 32 and 64 bit editions.
Some (typically older) programs have 16-bit installers that will not install on the x64 Edition
No native support for Type 1 fonts.[citation needed]
ID3 tag information from music files are not viewable in the Windows Explorer.[citation needed]
Does not contain a Web Extender Client component for Web Folders (WebDAV).
The Windows Live installer executable cannot be run, so one needs to find separate .msi installation files for each component (such as Windows Live Messenger, Windows Live Mail,...)
Quindi pare che sia proprio una limitazione di xp 64.
karn evil
31-08-2008, 19:35
:( :mbe: :(
grazie davvero, ci stavo impazzendo...
Thomas Magnum
03-03-2013, 21:31
.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.