Eriol the real
11-05-2007, 12:38
http://www.beyond3d.com/content/interviews/38/1
intervista parecchio tecnica... ma cmq interessante
2 punti in particolare:
Il cell non è stato usato per calcoli di trasformation e lighting (in appoggio a RSX), ma per le seguenti funzioni:
i) Havok physics.
ii) Determination of object visibility.
iii) Concatenation of hierarchies.
iv) Billboard object culling and vertex buffer creation.
v) Updating of particles and vertex buffer creation.
vi) Updating of vehicle dynamics.
vii) Updating of vehicle suspension constraints.
viii) Audio (MultiStream).
ix) Video decoding.
e del Cell è stato praticamente utilizzato solo il 15-20% delle potenzialità:
MotorStorm only uses between 15 and 20 percent of available SPU resource, so we’re aiming to achieve a 5 fold increase in SPU performance, which should allow us to do some awesome stuff!
intervista parecchio tecnica... ma cmq interessante
2 punti in particolare:
Il cell non è stato usato per calcoli di trasformation e lighting (in appoggio a RSX), ma per le seguenti funzioni:
i) Havok physics.
ii) Determination of object visibility.
iii) Concatenation of hierarchies.
iv) Billboard object culling and vertex buffer creation.
v) Updating of particles and vertex buffer creation.
vi) Updating of vehicle dynamics.
vii) Updating of vehicle suspension constraints.
viii) Audio (MultiStream).
ix) Video decoding.
e del Cell è stato praticamente utilizzato solo il 15-20% delle potenzialità:
MotorStorm only uses between 15 and 20 percent of available SPU resource, so we’re aiming to achieve a 5 fold increase in SPU performance, which should allow us to do some awesome stuff!