Entra

View Full Version : Mandriva e scelta repository easy zarb

bongo74
27-04-2007, 18:21
ho installato una mandriva 2007.1 da easy zarb rpm aggiungo in repository

Per un uso normale (internet-multimedia-office) quale di questi mi consigliate?

(li ho messi tutti ma ora ho una gran confusione di roba)

main: The main distribution media with the officially supported packages (more info)

contrib: Lots of additional packages (more info)

non-free: Some packages that do not contain open source software (more info)

main_updates: Updates for main, including security updates (more info)

contrib_updates: Updates for contrib, including security updates (more info)

non-free_updates: Updates for non-free, including security updates (more info)

main_backports: Newer but less-tested versions of some packages in main (more info)

contrib_backports: Newer but less-tested versions of some packages in contrib (more info)
Penguin Liberation Front:

The PLF project maintains packages that cannot be included in the official Mandriva sources due to various reasons. See the PLF website for more info.

plf-free: Packages unsuitable for official medias because of legal issues

plf-nonfree: Packages unsuitable for official medias because of license or copyright issues

plf-free_backports: Newer but less-tested versions of some packages in plf-free

plf-nonfree_backports: Newer but less-tested versions of some packages in plf-nonfree

VegetaSSJ5
27-04-2007, 19:34
guarda il consiglio che ti do è di usare il meno possibile repository non ufficiali (backports, plf ecc...). tu metti tutti i repository ufficiali, poi se proprio ti serve un programma che non si trova su quelli ufficiali allora aggiungi il repository dove lo trovi...

bongo74
27-04-2007, 20:09
guarda il consiglio che ti do è di usare il meno possibile repository non ufficiali (backports, plf ecc...). tu metti tutti i repository ufficiali, poi se proprio ti serve un programma che non si trova su quelli ufficiali allora aggiungi il repository dove lo trovi...

quindi i primi 7?

VegetaSSJ5
27-04-2007, 22:23
quindi i primi 7?
http://www.gamesforum.it/board/images/smilies/sisi.gif