Marko91
05-11-2006, 11:10
Dall'update settimanale di Bungie.
Hao’s work on “atmospherics” is dropping in daily too. That is to say, particulates in the air that dramatically and subtly affect the quality of light and realism of the atmosphere. Objects in the distance are obscured by a realistic haze rather than fogged out or knocked out of focus. Some of this can be seen in the H3 announcement trailer, but in normal gameplay environments, it makes a big difference. It’s possible to achieve anything from a dry and dusty plain t a close, humid forest in terms of visible atmospherics. We won’t hit you over the head with it, but it’ll be there!
The atmospherics and lighting are also used to amazing effect in the single most terrifying Halo moment I ever saw. I literally yelped. Something really, really bad happened in the Campaign story, and something really, really scary ensued. Joe screamed when he saw it. I admit I peed too.
Traduzione by Mondoxbox:
Venendo alla campagna in singolo, ovviamente Frankie non si è voluto sbottonare troppo, limitandosi a dire che le atmosfere del gioco saranno incredibili: un nuovo sistema di gestione dell'acqua permette di creare corsi d'acqua realisticissimi, mentre la nuova gestione della nebbia volumetrica consente la creazione di ambientazioni estremamente suggestive come foreste o aridi deserti con una resa molto convincente. Ecco cosa afferma di una scena vissuta nel gioco:
"Gli effetti d'atmosfera e l'illuminazione sono usati incredibilmente nel più terrificante momento che ho mai visto in Halo. Ho letteralmente urlato. Nella campagna accade qualcosa di realmente, realmente brutto, e ne risulta qualcosa di davvero, davvero spaventoso. Joe ha urlato quando l'ha visto. Ed io ammetto di essermela fatta sotto."
http://www.multiplayer.it/forumpics/forums/www/smiles/hail.gif
Hao’s work on “atmospherics” is dropping in daily too. That is to say, particulates in the air that dramatically and subtly affect the quality of light and realism of the atmosphere. Objects in the distance are obscured by a realistic haze rather than fogged out or knocked out of focus. Some of this can be seen in the H3 announcement trailer, but in normal gameplay environments, it makes a big difference. It’s possible to achieve anything from a dry and dusty plain t a close, humid forest in terms of visible atmospherics. We won’t hit you over the head with it, but it’ll be there!
The atmospherics and lighting are also used to amazing effect in the single most terrifying Halo moment I ever saw. I literally yelped. Something really, really bad happened in the Campaign story, and something really, really scary ensued. Joe screamed when he saw it. I admit I peed too.
Traduzione by Mondoxbox:
Venendo alla campagna in singolo, ovviamente Frankie non si è voluto sbottonare troppo, limitandosi a dire che le atmosfere del gioco saranno incredibili: un nuovo sistema di gestione dell'acqua permette di creare corsi d'acqua realisticissimi, mentre la nuova gestione della nebbia volumetrica consente la creazione di ambientazioni estremamente suggestive come foreste o aridi deserti con una resa molto convincente. Ecco cosa afferma di una scena vissuta nel gioco:
"Gli effetti d'atmosfera e l'illuminazione sono usati incredibilmente nel più terrificante momento che ho mai visto in Halo. Ho letteralmente urlato. Nella campagna accade qualcosa di realmente, realmente brutto, e ne risulta qualcosa di davvero, davvero spaventoso. Joe ha urlato quando l'ha visto. Ed io ammetto di essermela fatta sotto."
http://www.multiplayer.it/forumpics/forums/www/smiles/hail.gif