PDA

View Full Version : vi chiedo supporto


mariade
12-05-2006, 14:06
ho proemi con due progetti di visual basic e uno di visual basic application. vi riporto di seguito le tracce. prego qualcuno di guardarli e mageri vedere dove sbaglio.

La traccia di VBA e':

"In the first part of this assignment you will create a spreadsheet that let's the organise of a 20Km race keep track of those who enter and run the race.Yuor initial spreadsheet should be similar to the one shown in Figure 1(e' il foglio elettronico di excel come lo trovate nell'allegato completo di comandi).
The headers should be named cells, for example cell A3 could be named "Run Num". This name should then be used in Range statements in your VBA code.
The "Add a Runner" button is used to add runners to the list before the race. Th ebutton brings up a userform that looks like that (quello che trovate nel progetto cliccando sul tasto corrispettivo). The "Age help" button brings up a message that explains the age categories(come potreste vedere gia' nel form). The "Add data to List" button causes the record to be added to the next available row, and then returns control to the spreadsheet( e' quello che non riesco a far funzionare).
NOTE: Error checking - If the Add Data button was clicked with an empty text box, an error message would come appear(come gia' fatto nel progetto). The "cancel Data Entry" button returns the control to the spreadsheet without adding data then showing in the form.
You can assume that the times (in minutes) are manually entered after the raced.
The code attached to the "Find Race winner" button uses VBA to find data about the runner with the fastest time. A message box displays data about that runner.(tempo-nome e cognome io ho scritto solo il tempo poi vedo di aggiungere gli alrti dati).
The "avg time, all runners" button causes VBA code to compute and display the average for all runners.
The "fastest woman" button causes VBA code to compute the fastest time among the women (nome e cognome e tempo)."

Questa e' la traccia. Grazie. Ora vi riporto la prima parte del progetto di VB:

"A charity has variuos fundraising activities such as cake sales, Christmas card selling, running marathons, individual donation, etc. You are required to design and write a program to produce a monthly report that will show monies raised for each activity, each activitu has an administrator cost ( some activities have the same percentage cost) and also showing the overall monies raised, deducting 5% for overall administration costs).
For each activity you should produce a report showing each fundraiser's name and address, money raised and any other details pertaining to that activity e.g. number of cards sold.
You should allocate different prizes for amounts raised e.g. anything<100 no prize, cd player if amount>100 etc, for each activity. You should produce a report showing all prizes given out.
All reports should have a title, time and date and be formatted."

Ora vi scrivo la seconda parte:

"Amend your previous assignment to include a BAR CHART to display the moneis raised for each activity. Also include a BAR CHART to display the expenses for each activity. Use a two dimensional BAR CHART."

Nella prima parte di VB project non riesco a chiamare un file (come excel adatto per calcolare la somma guadagnata mensilmente), aprirlo e aggiungervi i dati. Ho creato l'user form, a caso ho aggiunto i prezzi di ognuna delle cose in donazione e le probabili spese sempre a piacere con delle labels, non so se posso essere utili x la seconda parte del progetto, credo dovrebbero apparire, tipo le spese nel file excel, per poi essere lette dal prossimo programma del secondo assignment per creare la BAR CHART.
In quest'ultima, non riesco a chiamare il file coi dati, in questo caso excel e vedere i grafici. Cioe' le barre devono essere due: una per la somma totale raccolta e una per le spese della corrispettiva attivita'.
Nel progetto vi mando solo un userform, ma io dovrei inserire altri: si puo' chiamare lo stesso file excel formattato per inserire nuovi dati o devo chiamarne un altro e come?

Grazie tante
Dovrei consegnarli la settimana prox, VB per martedi' andrebbe bene, mercoledi' VBA.

Grazie ancora.

Saluti

Maria

mariade
12-05-2006, 14:09
che e' quello per le bar chart, qui bisogna sostituire il file da word a excel, perche' prima avevo provato con excel. Ma se prima non si sistema questo file, e' imposiibile fare l'altro progetto.

Grazie ancora a tutti. :p