PDA

View Full Version : Ma che bel giocattolino volante


lowenz
18-02-2006, 13:10
http://img.timeinc.net/popsci/images/2006/02/cp0206luxHotel_485.jpg

Purpose: Long-range travel for passengers who are more concerned with the journey than the destination
Dimensions (feet): 165 h x 244 w x 647 l
Max Speed: 174 mph
Range: 6,000 miles
Capacity: 250 passengers

http://www.popsci.com/popsci/whatsnew/18ac893302839010vgnvcm1000004eecbccdrcrd.html

"This is not a Blimp. It's a sort of flying Queen Mary 2 that could change the way you think about air travel. It's the Aeroscraft, and when it's completed, it will ferry pampered passengers across continents and oceans as they stroll leisurely about the one-acre cabin or relax in their well-appointed staterooms.

Unlike its dirigible ancestors, the Aeroscraft is not lighter than air. Its 14 million cubic feet of helium hoist only two thirds of the craft's weight. The rigid and surprisingly aerodynamic body—driven by huge rearward propellers—generates enough additional lift to keep the behemoth and its 400-ton payload aloft while cruising. During takeoff and landing, six turbofan jet engines push the ship up or ease its descent.

This two-football-fields-long concept airship is the brainchild of Igor Pasternak, whose privately-funded California firm, Worldwide Aeros Corporation, is in the early stages of developing a prototype and expects to have one completed by 2010. Pasternak says several cruise ship companies have expressed interest in the project, and for good reason: The craft would have a range of several thousand miles and, with an estimated top speed of 174 mph, could traverse the continental U.S. in about 18 hours. During the flight, passengers would peer at national landmarks just 8,000 feet below or, if they weren't captivated by the view, the cavernous interior would easily accommodate such amenities as luxury staterooms, restaurants, even a casino.

To minimize noise, the aft-mounted propellers will be electric, powered by a renewable source such as hydrogen fuel cells. A sophisticated buoyancy-management system will serve the same purpose as trim on an airplane, allowing for precise adjustments in flight dynamics to compensate for outside conditions and passenger movement. The automated system will draw outside air into compartments throughout the ship and compress it to manage onboard weight.

The company envisions a cargo-carrying version that could deliver a store's worth of merchandise from a centralized distribution center straight to a Wal-Mart parking lot or, because the helium-filled craft will float, a year's worth of supplies to an offshore oil rig. "You can land on the snow, you can land on the water," Pasternak says. "It's a new vision of what can be done in the air."

xenom
18-02-2006, 14:34
quel pallone gonfiato dovrebbe volare? le ali sono microscopiche :mbe: :asd:

bella lì, le crociere aeree :D

andrineri
18-02-2006, 15:31
quel pallone gonfiato dovrebbe volare? le ali sono microscopiche :mbe: :asd:

bella lì, le crociere aeree :D

"Its 14 million cubic feet of helium"

ma... se avesse al suo interno elio che è molto + leggero dell'aria ??

Dr Nick Riviera
18-02-2006, 15:49
brutto... :D :sofico:

giannola
18-02-2006, 16:17
brutto... :D :sofico:
assomiglia a certe alfa romeo dell'era Agnelli

xenom
18-02-2006, 16:35
"Its 14 million cubic feet of helium"

ma... se avesse al suo interno elio che è molto + leggero dell'aria ??


ah mi era sfuggito questo particolare :fagiano:
insomma stiamo tornando indietro nel tempo... torniamo ai dirigibili :asd:
propongo la costruzione di un aereo a propulsione ionica + motore a curvatura :asd:

giannola
18-02-2006, 17:39
ah mi era sfuggito questo particolare :fagiano:
insomma stiamo tornando indietro nel tempo... torniamo ai dirigibili :asd:
propongo la costruzione di un aereo a propulsione ionica + motore a curvatura :asd:

meglio transcurvatura, il candidato a prossimo ministro per le pari opportunità del csx, Vladimir Luxuria, lo gradirebbe. :D

Mixmar
18-02-2006, 20:14
ah mi era sfuggito questo particolare :fagiano:
insomma stiamo tornando indietro nel tempo... torniamo ai dirigibili :asd:
propongo la costruzione di un aereo a propulsione ionica + motore a curvatura :asd:

Eppure assomiglia molto di più all'Enterprise di qualsiasi aereo, non trovate? :D

lowenz
18-02-2006, 20:47
A me ricorda un incrocio fra una balena e uno shuttle :D

^TiGeRShArK^
20-02-2006, 22:33
meno male ke hanno deciso di usare l'elio al posto dell'idrogeno dopo la tragedia dell'hindeberg (sempre se si kiama ks... :fagiano: ):D

cangia
21-02-2006, 00:03
a me ricorda la Grande Balena Bianca di una serie a cartoni animati di molti anni fa.. inutile dire che non mi ricordo assolutamente come si chiamava :(

giannola
21-02-2006, 07:54
a me ricorda la Grande Balena Bianca di una serie a cartoni animati di molti anni fa.. inutile dire che non mi ricordo assolutamente come si chiamava :(

moby dick 5 :D

RiccardoS
21-02-2006, 09:02
ah mi era sfuggito questo particolare :fagiano:

:asd:


insomma stiamo tornando indietro nel tempo... torniamo ai dirigibili :asd:


leggevo nonsodove qualche tempo fa, che più di qualcuno li considera il mezzo di trasporto del futuro.

Ubi-Wan
21-02-2006, 09:06
meno male ke hanno deciso di usare l'elio al posto dell'idrogeno dopo la tragedia dell'hindeberg (sempre se si kiama ks... :fagiano: ):D

Hindenburg :O


:D

Lelesquiz
22-02-2006, 00:28
Quel pugno in un occhio per 250 passeggeri??!!!
Ma se hanno appena fatto il nuovo airbus ke ne porta quasi 300?!
boh valli a capire sti nuovi designer...

AlexGatti
22-02-2006, 10:28
oltretutto quel ciaffo va a 174 mph (al massimo) il che vuol dire che i 250 passeggeri ci arrivano dopodomani dall'altra parte dell'atlantico.
O ne fanno una versione cargo che sia economica o vanno a picco, perchè mi sa che di passeggeri ne pigliano pochi.
Va troppo piano.