PDA

View Full Version : INCorporated Tech demo (Reality engine)


MaBru
21-10-2005, 23:17
http://www.incorporated-game.com/
Techdemo, the first to come ! .October 5th

Today, we got two points to tell you about.

The first one, you would have guess it by now, if this famous surprise we told you about in our last update. Now the mystery is gone, this is no piece of video but a playable techdemo as well, available here !

At last you'll be able to walk in a small map from the world of INC !

Thought, don't expect a revolution – that wasn't our goal . It is, as far as we are concerned, the achieved result of what we learned about the Reality Engine, and this demo isn't a technical masterpiece nor a pompous picture from the INC universe, but an excellent tool for us, to know about the software and how it is going on one's computers...
It's your turn now, please give us your opinion, your expectations, the bugs you saw !

This 1.0 version will be followed by many more to come, more complete each time. So, the true INC demo will be the first episode's beta release.

Which allows me to tell you about the second subject we have to discuss. With this techdemo release, INC is now beginning the first episode's official production. To be able to do so, we are willing to look for people to fill a few key positions... Two concept artists, a game designer and a level designer as well.

Please go to our board and read the jobs' offers !


Know bugs:

* some physical object can pass trough wall or ground
* some sound don't play (physical impact,...)
* activated HDR Tone Mapping can turn to black

To do:

* weapon fire centered on the crosshair
* add real projected shadow (now just drop shadow)
* add some other models
* add some effect with telekinisy hand
* shader 3.0
* bigger techdemo map (district of city)

Informations:

* All lighting is in real time, nothing is precalculated
* Realty Engine is multithreaded, so with a multi CPU system you will have better performance
* All shader are for version 2.0, no better performance with 3.0, only add HDR
* This TechDemo is the medium pack of our textures (500-600MB in mermory), we will give the high pack later (1.5-2Go in memory)

You need the .NET Framework 2.0 to launch the demo:
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x86) (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7abd8c8f-287e-4c7e-9a4a-a4ecff40fc8e&DisplayLang=en)
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x64) (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de4539cf-5d5c-4981-b27b-8ae747a7ea98&DisplayLang=en)

Key list (you can modify them in the file INCorporated\INCorporated.ini):
SwitchFireMode = b
reload = r
fire = mouse1
altfire = mouse2
walk_forwards = w
walk_backwards = s
strafe_left = a
strafe_right = d
jump = spacebar
walkslowly = left shift
toggle_gui = escape
flashlight_toggle = f
showscores = tab
throwgrenade = v
walkquickly = control
switch_weapon_1 = 1
switch_weapon_2 = 2
Io l'ho scaricato da http://www.nofrag.com/fichiers/incorporated/demos/1139/INCorporated_TechDemo_Medium_20051004_Setup.exe

lowenz
22-10-2005, 08:49
Download quasi finito, tra un po' torno e vi dico.

MaBru
22-10-2005, 09:43
Bella questa slide show. :rolleyes:

lowenz
22-10-2005, 09:46
Bella questa slide show. :rolleyes:
Vabbè, dai, è abbastanza interattiva :sofico:
Puoi muoverti, sparacchiare, spostare oggetti.....e guardare il ciclo del sole a la luna :D

Cmq, ho provato senza HDR e disabilitando il filtro anisotropico: con il sistema in signature sono sulla trentina di FPS.....non male considerando che TUTTA l'illuminazione è dinamica .
Ora provo con l'HDR.....

Ottimo l'effetto di sfuocamento dei bordi della visuale quando si zooma :cool:

lowenz
22-10-2005, 10:00
Ora provo con l'HDR.....
Meglio lasciare l'LDR :D
La renderizzazione della scena in modalità HDR è troppo pesante per il mio sistemuccio.....10-15 fps :D
Effettivamente ci sono ancora bug.....infatti mi si è manifestato quello della scena completamente nera attivando il Tone mapping.

Cmq abbastanza efficiente l'illuminazione completamente dinamica (qualcuno dirà anche inutile dato che esistono lightmap e possono essere usate con ottimi risultati di resa grafica :D).....è forse il primo motore a farla in real-time in un gioco .)

SalvoX
22-10-2005, 10:20
grazie della segnalazione MaBru :D

sarebbe bello fare una pagina con techdemo e video di anteprima come
ESempio http://www.projectoffset.com/technology.html

ronaldovieri
22-10-2005, 10:54
ma anche a voi scompaiono dei pezzi di citta?

lowenz
22-10-2005, 11:33
ma anche a voi scompaiono dei pezzi di citta?
Dopo i primi movimenti, penso siano problemi di setup della geometria della scena, è ancora una beta ;)

ronaldovieri
22-10-2005, 11:37
Dopo i primi movimenti, penso siano problemi di setup della geometria della scena, è ancora una beta ;)

cmq è ingiocabile sul mio sistemino :D

lowenz
22-10-2005, 17:21
cmq è ingiocabile sul mio sistemino :D
Io, senza renderizzazione HDR e disattivando il filtro anisotropico, stavo sui 20/30 fps....

Captain_mason
22-10-2005, 17:48
sto scaricando :D

Captain_mason
22-10-2005, 17:51
ma che sarebbe una demo giocabile?fps?

R@nda
22-10-2005, 18:39
Scarico....sarà lunga però,è grandino!

Captain_mason
22-10-2005, 19:07
nn parte la demo!!! :muro:

ronaldovieri
22-10-2005, 19:10
nn parte la demo!!! :muro:

dsevi installare .net 2.0 beta

Captain_mason
22-10-2005, 19:13
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x86)
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x64)
quali dei 2?

ronaldovieri
22-10-2005, 19:21
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x86)
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 2 (x64)
quali dei 2?

x64 è per i 64 bit
x86 per i 32bit

Matrix_Genesis
22-10-2005, 19:24
a me nn va mi da un errore quando fa verifing installer anche con il framework 2.0 beta

Captain_mason
22-10-2005, 19:27
x64 è per i 64 bit
x86 per i 32bit

si si fatto :D

R@nda
22-10-2005, 20:48
Mbho carino...ma è solo quella piazza e basta?
Comunque non gira male impostando tutto l'impostabile mi scendeva max a 30 fps e max 70.

Codename87
25-10-2005, 13:53
Qualche screen shot?

BonOVoxX81
25-10-2005, 17:13
Ma toglietemi sta curiosita' che non l'ho mai capito...a che servono i net framework??? :D

baila
25-10-2005, 19:55
Sceenshot please! :)