View Single Post
Old 01-03-2010, 22:53  
ICE-COOL
Member
 
L'Avatar di ICE-COOL
 
Iscritto dal: Jun 2006
Cittā: Dolo-Ve-
Messaggi: 66
Ciao,
oggi pomeriggio mi sono messo di impegno, ho tradotto alcune frasi da italiano ad inglese tramite google, poi contatto in chat l'assistenza seagate egli ho spiegato il mio problema, mi domandano se il mio drive viene rilevato dal bios, gli rispondo di no e mi dicono che il mio seriale non risulta nella serie dei driver affetti da problemi al firmware, e mi rispondono che il problema e stato causato da un hdd diffettato, e mi propongono una sostituzione normale, senza recupero dati.
Qui di seguito vi e la conversazione:

Quote:
Please wait while we find an agent to assist you...
Hello. How may I help you?
Alberto Naletto: Hello my name is alberto
James C.: Greetings, and how may I help you today
Alberto Naletto: three months ago I bought a Seagate Barracuda 7200.11 1000GB
Alberto Naletto: Last Sunday, the opening of the PC is booted and then blocked and the computer's BIOS does not recognized it has more windows,
Alberto Naletto: starting my pc
James C.: do you see the drive in the BIOS?
Alberto Naletto: no
James C.: Are you sure the serial number is...9TE0WYW
Alberto Naletto: the dirve start and stop
Alberto Naletto: yes
James C.: needs 1 more number or letter... should be 8 in length
Alberto Naletto: this and that written on label:
Alberto Naletto: Seagate
Barracuda 7200.11
1000 Gbytes
S/N: 9TE0QWYW
MOD: ST31000333AS
P/N: 9FZ136-568
Firmware: SD35
Date Code: 09181
Site Code: TK
Product of Thailand
Alberto Naletto: ok? it's correct
James C.: ok... you missed the Q... but got it... I see that the drive is not in the list of problem 7200.11 drives. So it could be a bad drive... that you should send in for warranty replacement
Alberto Naletto: i have many important data inside,
James C.: which case you would want to contact a Data Recover Company... insteed of warranting the unit.
James C.: that way you would get your data on the replacement drive
Alberto Naletto: ok, thank you
James C.: Thank You for Chatting with Seagate Support, do you feel that we have resolved your issue today...?
Alberto Naletto: don't
A questo opto per la soluzione artigianale......
Per la soluzione artigianale volevo capire una cosa, per chi la usata... su quali contatti bisogna inserire il pezzo di cartone ? motore hdd o testine ?..
__________________
Nick Altrove Ntoretto87
ICE-COOL č offline   Rispondi citando il messaggio o parte di esso